Život jedna báseň - recenze

29. 3. 2015

Život jedna báseň je prvotina oblíbené americké spisovatelky Colleen Hoover, která napsala také knihu Bez naděje a Ztracená naděje. Je to první kniha, kterou jsem od této autorky přečetla a už vím proč je tolik oblíbená.




Osmnáctileté Layken zemře tatínek a tak zůstává jen s mámou a devítiletým bráškou Kelem. Po této tragické ráně přichází další: musejí se odstěhovat z rodného Texasu do Michiganu. Tam se seznámí s mladým sousedem Willem a jeho mladším bratrem Caulderem. Will a Layken si hned padnou do oka a jednoho dne ji Will pozve na první schůzku, která se vydaří a oba se do sebe zamilují. Vypadá to, že Layken konečně po dlouhé době bude šťastná, ale stačí jedno šokující odhalení a vše se změní k horšímu. Každodenní setkávání se pro oba stává bolestnější a bolestnější.

Tuto knihu jsem si chtěla přečíst kvůli autorce, kterou každý vychvaloval a tak jsem byla zvědavá, co na ní řeknu já. K vánocům jsem si napsala seznam knih, kde byla i Bez naděje a Život jedna báseň. Nakonec jsem dostala tuto knihu a tak jsem si ji musela přečíst a dostala jsem se k názoru, že Colleen je opravdu skvělá autorka, která píše velice hezky a člověk se u jejího příběhu nenudí. Doufám, že i ostatní její knihy budou tak skvělé jako tato.


Miluji knihy, kde se vyskytuje zakázaná láska, protože se pro mě příběh stává zajímavější a jsem zvědavá, jestli spolu hlavní postavy zůstanou nebo ne. Tento příběh byl opravdu skvělý a byla jsem zvědavá, jaké to šokující odhalení vůbec bude vypadat.

Postavy byly skvěle vymyšlené a hodily se k tomuto příběhu. Nebudeme si lhát, kdo by se nezamiloval do Willa? Hezkého jednadvacetiletého kluka, který má rád poezii? Já určitě ano. Layken mi přišla jako rozumná holka, která si na nic nehraje a která si ve svých osmnácti letech prošla hrozným obdobím. 

Co se týče obálky, tak si myslím, že je opravdu krásná a že jinou ani nemohly vymyslet. Jen Will mi tam přijde trošku starší.


Kniha má 264 stran a měla by být prý na díly, ale nemusíte se bát, že to skončí otevřeně. Když jsem tuto knihu dočetla, tak jsem ani nevěděla, že by měl být nějaký další díl. Mně ten konec stačil a jsem hodně zvědavá, co v dalším dílu bude a jestli u nás vůbec vyjde.

Tato kniha není jenom pro lidi, kteří mají rádi romantiku, ale i pro ty, kteří si chtějí přečíst něco oddechového na jeden či dva večery. Myslím si, že tato kniha by bavila všechny typy lidí. Každá kapitola začíná krátkou poezií a to se mi hodně líbilo, protože některé byly opravdu hodně skvělé a musela sem si je i napsat a připíchnout na nástěnku. U této knihy se se nemusíte bát, že byste se nudily, protože v každé kapitole je něco co vás přiměje, abyste četly dál. Budete zvědavý jak to vůbec s Willem a Layken dopadne.

Colleen Hooverová žije v Texasu se svým manželem a třemi dětmi. Knihu přeložila Jana Jašová a vydalo ji nakladatelství Yoli v roce 2014.

Hodnocení:

5/5

6 komentářů:

  1. Tuhle knihu bych s taky chtěla přečíst a jsem ráda, že se Ti líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také ráda, že se mi líbila. Už se těším až si přečtu další knihu. A určitě si ji přečti. :)

      Vymazat
  2. Po téhle knížce taky toužím, ale kdy na ni dojde, netuším :(
    Skvělá recenze! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Také bych se do knihy chtěla pustit,aby se přiznala tak mi příběh připomíná Arii a Ezru ze seriálu Pretty Little Liars a jelikož jejich příběh miluju asi se do knihy také brzo začtu a doufám,že mě nezklame.
    Krásná recenze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Rozhodně se do ni pusť a já se určitě musím konečně kouknout na Pretty Little Liars. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥