Recenze: Mlhovina (Vesmírná pouť 1)

24. 12. 2015

Když jsem našla soutěž o tuto knihu, tak jsem vůbec nevěděla o čem je, ale zaujala mě tato krásná obálka a tak jsem si řekla, zkusím se do té soutěže přihlásit a hele vyhrála jsem. Hned jsem ji začala číst a nemohla uvěřit svým očím.

IMG_1675

Hlavní postavou této knihy je šestnáctiletá Wawerly, která má přítele a vede normální život, jen bydlí na velké vesmírné lodi Empyre, která letí s cílem osídlit Novou Zem. Jediné s čím si Wawerly dělá hlavu je její přítel Kieran, který ji požádal o ruku a ona s tím nesouhlasí, protože je hodně mladá na to aby se vdala. Ale to je jen to nejmenší co ji potká.


IMG_1678Jednoho dne se všichni na palubě Empayreu dozvědí, že loď jménem Nový obzor, která vyrazila na svou misi o rok dříve, se zastavila a tak se na své cestě obě lodi setkají a začíná jít do tuhého.

Kapitánka Nového obzoru Anna napadne posádku Empyrea a unese všechny dívky. Bohužel je mezi nimi i Wawerly, která nyní musí bydlet na nové lodi spolu s ostatními dívkami. Tam jim nikdo nechce říct, proč museli jít pryč ze své rodné lodi a všichni jim lžou. Ale Wawerly se nedá obalamutit a začíná pátrat na vlastní pěst a tím se dozví něco strašného.

 

Řeknu to na rovinu. Tato kniha se mi velice líbila a určitě si musím přečíst další dva díly Jiskru a Plamen. Koukala jsem se, že první i druhý díl mají v Levných knihách, tak se tam určitě musím podívat. Plamen tam sice nemají, ale to nevadí koupím si ji za plnou cenu.

Jak jsem psala na začátku, hodně mě na první pohled zaujala obálka, která se skvěle hodí k celému příběhu, a určitě bych ji neměnila. To jsem vás zaskočila, co po dlouhé době se mi líbí nějaká obálka knihy a nemám k ní žádné připomínky. Ale vážně no nelíbí se vám snad? Také je hezké, že každý díl má jinou barvu modrou, červenou a žlutou a tak budou vedle sebe v knihovně vypadat moc dobře.

IMG_1680Co se týče postav. Wawerly se mi jako dívka hodně líbila, uměla přemýšlet a vždy udělala to, co bych na jejím místě udělal i já. Kieran se mi nejdříve vůbec nelíbil, protože mi přišlo, že byl celkem namyšlený, ale když došlo na nějaké věci, tak se uměl dobře chovat a také nebyl to namyšlené dítě jako na začátku. Ale Seth, který stále usiloval o srdce Wawerly se mi zase na začátku líbil, ale pak přišla jedna věc a ta můj pohled na něho obrátila a byl mi hodně nesympatický.

Jsem hodně ráda, že jsem tuto sci-fi knihu vyhrála, protože bych si ji asi nikdy nekoupila a to by byla škoda. Teď vím, že si alespoň jedničku znovu přečtu. Momentálně jsem jen zvědavá na zbylé dva díly, jestli se mi budou líbit tak jako tento první díl.

 

Shrnuto to tak, že by měl každý tuto knihu zkusit a buď mu sedne, nebo ne, ale myslím si, že sedne skoro každému. Hrozně moc mě kniha bavila a těším se na zbylé dva díly, které doufám, že budou tak dobré jako tento a že mě úplný konec nerozseká. Rozhodně knihu doporučuji.

Rodačka z amerického státu Wyoming AMY KATHLEEN RYAN absolvovala studia anglistiky na univerzitě ve Vermontu a obor tvůrčího psaní na The New School v New Yorku.  Amy žije v Coloradu a pracuje na pokračování Vesmírné pouti, s níž uspěla u čtenářů po celém světě.

Výsledek obrázku pro 4 stars

Originální název: Glow
Počet stran: 301
Přeložila: Lenka Faltejsková
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2012




6 komentářů:

  1. Snad se na ni brzy dostanu taky. Sehnala jsem ji i s druhým dílem v Levné knize... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tuhle teda vyhrála, ale druhý díl jsem si koupila k vánocům také v Levných knihách už se na druhý díl hodně těším. :)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze! :)
    Mlhovinu mám doma a Jiskru už také (včera donesl Ježíšek) a už se moc těším až si je obě přečtu.Tvá recenze mě ještě více nalákala! :)
    A určitě se nezapomeň pochlubit s dárky!! :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Já jsem si Jiskru koupila k vánocům a určitě se do ni co nejdříve pustím. A s knižními dárky se pochlubím v pondělí. :)

      Vymazat
  3. Opravdu krásná obálka. Ty máš na ty soutěže štěstí:). No a tu Lásku v Provenci máš z LK ne? Nejspíš tam skončila, neboť mnoho lidí tvrdí, že je velmi nudná. Jsem zvědavá, co na ni řekneš ty:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano mám ji z LK. Zatím se mi líbí. Já jsem četla zase samou chválu na ni. :D

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥