Recenze: Láska v Provenci

21. 2. 2016

Když jsem tuto knihu rozbalovala u vánočního stromečku, nemohla jsem uvěřit vlastním očím. Konečně ji mám, říkala jsem si a hned jsem se do ni musela pustit. Byla jsem hodně zvědavá, jak bude příběh napsaný a hlavně co se tam bude dít a nesmím zapomenout, že jsem byla také natěšená na recepty, které jsou na konci knihy.

IMG_2737

Heidi měla krásný život do té doby, než jí zemřel manžel a ona musela sama vychovávat pětiletého syna Abbota. I po dvou letech ho stále hledá mezi náhodnými lidmi, kteří jdou kolem, ale je jasné, že ho nikdy nenajde. Na svatbě její sestry se shledá se svou mamkou, která je toho názoru, že každá žena si ve svém životě zaslouží alespoň jedno léto pro sebe a tak spolu s její dcerou (Heidinou sestrou) vytvoří plán, aby konečně měla Heidi jedno léto pro sebe.

IMG_2742Vše po nějaké době řeknou Heidi, která s tím nejdříve nesouhlasí, ale pak konečně změní názor a vydává se spolu se svým sedmiletým synem Abbotem a šestnáctiletou neteří Charlott do starého kamenného domu v malém městečku Puyloubier v Provence kam Heidi jako malá jezdila na letní prázdniny.

Heidi tam jede hlavně kvůli tomu, že dům před nějakou dobou hořel a ona ho jde rekonstruovat. Také se shledává se sousedy, které neviděla už hodně dlouho a hlavně Véronique, na kterou se hodně těšila. Nemůže uvěřit svým očím, když zahlédne syna Véronique ze kterého vyrostl pohledný muž. Začíná léto plné jídla, lásky, ale i tajemství.

 

Jako první co vás určitě na této knize zaujme je překrásná obálka. Nemohu se na ni vynadívat, moc se jim povedla a určitě bych ji neměnila, protože se k příběhu velmi hodí. Vůbec jsem nevěděla, jestli to bude pouze romantická kniha anebo tam bude něco víc, nakonec mě mile překvapilo, že autorka vymyslela i pár skvělí zápletek a já jsem byla napjatá, jak nakonec skončí. Bohužel se mi moc nelíbilo, že na začátku se ta svatba Heidiny sestry hodně táhla, ale nakonec jsem ji přelouskala a pak mě to bavilo ještě více.


IMG_2749Moc mě mrzí, že jsem tak krásnou knížku četla tak dlouho, ale v půlce knihy mi přišel recenzí výtisk, který má přednost a tak jsem ji musela na pár dnů odložit. Jelikož neumím číst dvě knihy najednou.
A i možná díky tomuto odložení jsem si knížku tak moc nevychutnávala jako ostatní a proto bych si ji ráda o letních prázdninách znovu přečetla a mohla posoudit, jestli se mi bude více líbit než teď.

Co se týče postav, tak se mi Heidi hodně zamlouvala hlavně v tom jaký názor na všechno má a jak se statečně vypořádá se ztrátou svého manžela. A Abbot se Charlottou ty měli svou hlavu, někdy věci řešili jinak, než bych je řešila já a někdy bych se s nimi i shodla, ale obě postavy se mi v knize také moc líbili.

Kdybych měla něco vytknout, tak to, že občas mi kapitoly přišly hodně nudné a autorka je mohla zkrátit. Nebudu říkat, co to bylo, protože bych možná něco vyzradila a to já nechci.

 

Knížka se mi částečně líbila, částečně nelíbila, ale to bude možná tou pauzou, jak jsem psala, proto si zkusím knihu přečíst o těch letních prázdninách a uvidím. Jinak si myslím, že byste ji mohli zkusit i když vás moc nezaujala, protože v Levných knihách je za hrozně směšnou částku. Já ji budu hodnotit teda tolika hvězdičkami, ale možná to o prázdninách změním. Uvidím, jak se mi po druhé bude líbit.

Bridget Asherová napsala knihy My Husband´s Sweethearts (Milenky mého manžela) a The Pretend Wife (Fingovaná manželka). Žije na severozápadě Floridy, ale vždy velice ráda provádí literární průzkumy v Provenci.

 

Originální název: The Provance Cure for the Brokenhearted
Počet stran: 431
Přeložili: Pavla a Matouš Iblovi
Nakladatelství: Fortuna Libri
Rok vydání: 2013



10 komentářů:

  1. Teda ta knížka vypadá už na první pohled nudně :D Já bych jí ani nedočetla :) Každopádně skvělý článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti článek líbil i když tě moc kniha nezaujala. :)

      Vymazat
  2. Na tuto knihu se taky chystám. Vypadá to jako taková ta klasická oddechovka na léto, takže si jí přesně na toto období nechám. Hezký den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti v létě moc se na toto období hodí a také přeji hezký den. :)

      Vymazat
  3. Tak po tejto knihe pokukujem už vážne dlho, aj vďaka tej krásnej obálke, no čakala som na nejakú recenziu a dočkala som sa :D Joj, som taká rada, že sa ti knižka páčila, pretože to znamená, že mám dôvod po nej siahnuť :D A aj určite siahnem...;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem hodně ráda, že jsi se dočkala obzvlášť u mě :D Určitě po ni sáhni a doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  4. Právě ji čtu :) a vždycky se do ní rychle začtu :)
    Pausini

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dobře, že se ti líbí. Přeji příjemné čtení. :)

      Vymazat
  5. Ja som čakala niečo strašne nudné, ale keď som ju dostala ako darček, povadala som si, že by bolo nevdačné keby ani nezačnem, nakoniec to ale nebolo až také hrozné. Taký priemer by som povedala z môjho uhla pohľadu :)

    BookLovers

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo průměr asi ano, proto to chci znovu číst o prázdninách a zjistit jestli to bude lepší. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥