TBR červen 2016

10. 6. 2016


Tentokrát bych ráda přečetla 4 knihy, z toho jednu dočetla a jednu rozečetla. Doufám, že se mi to podaří, protože květen byl na knihy perfektní a tak si věřím i tento měsíc. Moc by mě zajímalo, kolik knih přečtete v průměru za měsíc.


Momentálně čtu skvělí příběh o psech a celím životě jednoho chlapce a to knihu Příběh Edgara Sawtella. Jsem na straně 170 z 536 a zatím jsem nadšená stále se tam něco děje a moc se mi líbí různé popisy míst atd… Nejsou tak zdlouhavé a čtou se parádě, prostě mě to baví a doufám, že tak to bude i do konce.

Anotace: Román líčí život Edgara Sawtella, němého chlapce, který vyrůstá na venkovském statku na okraji chráněné oblasti Chequamegon. Jeho rodiče převzali tradici Edgarova dědečka a živí se chovem a výcvikem psů. Edgar prožívá idylické dětství se svou nerozlučnou přítelkyní, fenkou Mandličkou. Jeho svět se zhroutí v okamžiku, kdy mu nečekaně umírá otec, a situaci ještě vyostří příchod Edgarova strýce Clauda, který převezme vedení stanice a sblíží se s Edgarovou matkou. Ojedinělý román s pověstí bestselleru variuje hamletovské téma a osloví i náročnějšího čtenáře


Pak bych si ráda konečně přečetla knihu Jane. Mám ji dlouho na seznamu, ale teprve na světe knih jsem si ji koupila za směšnou cenu. Jsem na ni moc zvědavá četla jsem jak pozitivní, tak i negativní recenze a doufám, že já budu patřit mezi tu většinu lidí, kterým se knížka líbila.

Anotace: Novodobé zpracování klasického příběhu o Janě Eyreové je současným milostným příběhem s dramatickou zápletkou. Jane Mooreová se po smrti rodičů vzdá studia na výtvarné škole a přijme místo chůvy malé holčičky, jejímž otcem je stárnoucí bývalý rocker. Dívka se sžívá s malou Maddy a chodem domácnosti Thornfield Parku, postupně začne podléhat kouzlu zkušeného podmanivého muže a poprvé v životě se zamiluje. Dům ale skrývá tajemství, které život všech obrátí naruby…


Také doufám, že se dostanu k této knize, protože mě hodně upoutala ta anotace. Nikdy jsem knihu nikde neviděla až v Levných knihách a tak ani nevím, jestli se někomu líbila, ale věřím, že bude dobrá, když vypráví takovýto příběh. Přesně tyto žánry mám nejraději, proto se na knihu nehorázně těším.

Anotace: Sedmnáctiletý Leo Auberg touží po úniku z každodenní nudy, chce zažít něco nového a vzrušujícího. Ale především si přeje zmizet z provinčního městečka, kde musí skrývat své pravé já. Z jeho přání se zanedlouho stane noční můra. „Byly tři hodiny v noci 15. ledna 1945, když mě hlídka odváděla. Přituhovalo, bylo -15 °C.“ Tak začíná mladý muž svůj příběh o deportaci do ruského pracovního lágru a pětiletém odloučení od rodiny, o životě v nelidských podmínkách, o všudypřítomné smrti, mučivém hladu a mrazu. V románu Rozhoupaný dech, za který získala v roce 2009 Nobelovu cenu za literaturu, Müllerová líčí osud německého obyvatelstva v rumunském Sedmihradsku, které bylo na Stalinův rozkaz odsunuto v dobytčích vagonech do ukrajinských pracovních lágrů, aby otrockou prací splatilo válečný dluh.


A jestli se dostanu i ke knize Smolný rok, tak by to bylo ještě lepší. Také mě moc uchvátila anotace a hlavně u této knížky jsem četla samé pozitivní reakce, tak jsem zvědavá. Obálku má skvělou snad i příběh bude stát za to.

Anotace: Pětačtyřicetiletá Ginny je přesvědčená, že je její rodina každých patnáct let stižena kletbou. Ona sama v patnácti otěhotněla a porodila dceru Lizu, jež ve svých patnácti udělala totéž. Teď uplynulo dalších patnáct let a obě svobodné matky, Ginny i Liza, s hrůzou čekají, kdy dospívající Mosey zopakuje stejný scénář. Tentokrát však kletba na rodinu dopadá nečekaným způsobem… Mrazivý román o matkách, které byly samy ještě dětmi, když rodily, dívčích přátelstvích, dávno ztracených i znovu nalezených láskách, zradě, zneužití a zklamání, nenávisti a žárlivosti. A především o rodině a pevných poutech, která vytváří.


Co chcete v červnu číst vy? A četli jste nějakou knihu, co jsem zmínila?

Facebook: Reading with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy


16 komentářů:

  1. Z tvé hromádky jsem četla jen Jane, zbytek neznám, a hodně se mi líbila..:) Budu tedy doufat, aby se ti také líbila..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věřím, že se mi bude líbit a nehorázně se na ni těším. :)

      Vymazat
  2. Smolný rok si přidávám na seznam, stejně jako Rozhoupaný dech. Doporučuji si přečíst recenzi na knihu V šedých tónech, mám ji na blogu, ta by se ti určitě líbila.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V šedých tónech jsem už dávno přečetla a moc se mi knížka líbila. Snad se ti ty dvě knihy budou líbit já jsem na ně moc zvědavá. :)

      Vymazat
  3. Z tvého seznamu jsem zatím nečetla nic. Ale Jane bych dala šanci u zbytku uvidím, jak se ti bude líbit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Jane se těším ze všech úplně nejvíce jsem na knížku moc zvědavá a snad mě nezklame. :)

      Vymazat
  4. Nejvíce se těším na Tvé dojmy z Rozhoupaného dechu (který si chci pořídit) a ze Smolného roku, který na mě čeká také na poličce :)
    Přeji příjemné čtení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to abych přečetla tu knihu co nejdříve abych napsala recenzi na ni. A na Smolný rok jsem také zvědavá snad mě žádná kniha nezklame. :)

      Vymazat
  5. Vybrala sis úžasné knihy, které si rozhodně chci také přečíst! :-) Už hrozně dlouho mě lákají knihy Jane a Smolný rok! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak snad mě nezklamou. Hlavně ta Jane na tu jsem moc zvědavá. :)

      Vymazat
  6. Ani jednu knížku jsem nečetla, ale všechny vypadají lákavě! Smolný rok teď opravdu zvažuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Smolný rok jsem zvědavá a doufám, že mě kniha nezklame. :)

      Vymazat
  7. Vybrala sis docela zajímavé kousky, většina je mi neznámých :) Ale doufám, že se ti budou líbit.

    OdpovědětVymazat
  8. Nááádherné fotky, jsem úplně unesená :) Přeji, ať Ti červnové čtecí plány vyjdou, sama se chystám na Jane, tak budu zvědavá na dojmy :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc a moc děkuji za krásný komentář s pochvalou ani nevíš jak si tohoto vážím. Doufám, že se nám Jane bude líbit a, že nás nezklame. Také se měj krásně. :D

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥