Recenze: Řezník

7. 7. 2016

Nemám slov, tak bych asi začala. Před chvílí jsem knížku dočetla, a i když nikdy nepíši recenzi hned po dočtení, tak tady musím. Jennifer Hillier mě další knihou přesvědčila, že je skvělá autorka a díky ní jsem objevila další knižní žánr, který mám ráda. Je skvělé, že Baronet knížku vydal a jsem jim neskutečně vděčná, že jsem si ji mohla přečíst, takové napětí od začátku knihy až po konec jsem v životě nezažila.

Edward Shank bývalí náčelník policie se proslavil, tím že nalezl známého vraha, který měl přezdívku Řezník. A proč vůbec Řezník? Protože svým obětem usekl levou ruku sekáčkem na maso. Měl vždy všechno skvěle naplánované a řídil se svými zásadami. Nejdříve si svou oběť vyhlédl, následně ji někam odvezl, znásilnil někdy je i škrtil a poté jim usekl levou ruku, kterou policisté už nikdy nenašli. Dělal to rád a vždy ho zahřálo u srdce, když viděl strach v očích všech obětí.

Náčelník má vnuka Matta, kterému předal krásný dům, aby se mohl odstěhovat do domova důchodců. Matt je samozřejmě velice rád, že může vlastnit tak ohromný dům a hned ho začne rekonstruovat a přitom musí zvládnout i svou práci a to vlastní restauraci, která je velice oblíbená a také má přítelkyni Sam, které by se měl věnovat, bohužel poslední věc moc nedělá a tak je jejich vztah na horské dráze. Ještě horší je poté, kdy Matt Sam řekne, že s ním nebude bydlet a ať zůstane v bytě, který si pronajali.

Sam píše knihy o vrazích a momentálně se hodně věnuje právě Řezníkovi, protože si myslí, že Řezník zabil její matku, i když dva roky po tom co ho náčelník dopadl a zastřelil. Sam si stále myslí, že je tu druhý vrah, který kopíruje Řezníka a chce ho vypátrat. Shodou okolností najde při přestavbě Matt jednu černou truhlu, kde jsou zásadní věci ohledně Řezníka. Čím více se Sam blíží k odhalení tím více se okolo ní děje divných věcí, ale ona neví, že je to teprve začátek před něčím opravdu velkým.

Jak jsem psala nahoře, nemám slov, nic takového jsem opravdu nečekala. Jsem člověk, který se bojí různých věcí, a s touto knihou jsem toho opravdu hodně zažila. Teď vím, že nemám takovou knihu číst, když je večer a mám otevřené okno, protože když jsem četla zrovna stránky, kde byly popsány ty vraždy a různé to napětí, tak jsem začala také více vnímat ten ruch venku přes to otevřené okno a byla jsem tak vystrašená, že jsem ho musela zavřít a zaklapnout knihu a dělat něco jiného abych na to nemyslela. Byla jsem prostě totálně vystrašená, ale to se dalo čekat, když se bojím tmy (protože si myslím, že mě ve tmě někdo chce zabít) a skáču večer do postele kilometr od ní, protože si myslím, že je pod ní nějaký sériový vrah, který mě za nohy vtáhne pod postel brrrrrr.

Ale teď už k samotné knize je jasné, že se k obálce vůbec nemusím vyjadřovat, protože je prostě dokonalá přesně jako u autorčiny knihy Wonderland. Ten sekáček zabodnutý ve dveřích je geniální. Na příběhu mi jediné vadilo to, že Řezníka autorka odhalila už na začátku knihy, ale zase pak co se dělo, tak jsem byla ráda, že vím kdo Řezník opravdu je a spíše jsem si hodně užívala ty ostatní věci co se tam děly. Knížka je dělaná na kapitoly, ale vždy je každá kapitola o nějaké jiném člověku buď z pohledu náčelníka, nebo Sam anebo Matta. A díky tomuto uspořádání jsem si knihu od začátku do konce užívala, protože jste měli větší přehled v příběhu.

Postavy byly přesně takové, jaké měli být. Sam se mi líbila ze všech nejvíce a určitě kdybychom se někdy potkaly, tak bych si s ní ráda pokecala. Natož Matt mi přišel totálně namyšlený a nikdy bych takového člověka nechtěla potkat. Pro něj byla nejdůležitější práce, poté miloval jedno rodinné jídlo a až na konci byla jeho přítelkyně. Nevím, kdo by spíše miloval jídlo, než svou přítelkyni jedině takovýto hloupý chlap. A náčelník byl prostě náčelník, k tomu se vyjadřovat asi nemá smysl.

Knížku si rozhodně přečtěte, budete nadšeni a napjatí jak to vůbec vše dopadne. Já jsem se na konec hrozně těšila, a když jsem to dočetla tak jsem zase seděla s otevřenou pusou dokořán a nemohla se vzpamatovat. Prostě paráda a jsem ráda, že se mi kniha dostala do rukou. Určitě si ji kupte a přečtěte, stojí za to, budete napjatí od začátku do konce stejně jako já. A já si jdu teď přečíst nějakou komedii nebo romantiku po takovém thrilleru.

Jennifer Hillier se narodila v Torontu, kde také prožila první tři desetiletí svého života. Když jejímu manželovi nabídli přeložení do Seattlu, nevěděla, co bude horší: odjet z Kanady či se přestěhovat na Západní pobřeží. Během prvních měsíců strávených na americké půdě napsala svůj první román. Dnes spokojeně žije na břehu Tichého oceánu a jediné, co skutečně postrádá – kromě své rodiny a přátel – je sníh. Od samého počátku spisovatelské dráhy ji lákají temné thrillery. V současné době připravuje k vydání volné pokračování románu Pronásledovaná pod názvem Freak (Nestvůra).

Výsledek obrázku pro 5 stars icon

Děkuji moc nakladatelství Baronet za poskytnutí tohoto báječného recenzního výtisku.
Řezníka si můžete koupit tady.