JAKÉ KNIHY VYCHÁZÍ V LISTOPADU 2016

1. 11. 2016


Tak je tu další měsíc a s tím i nový článek co vychází. Tentokrát tu mám více titulů než v říjnu, tak doufám, že si i vy něco vyberete nebo vám něco padne do oka. Musím říct, že listopad bude na vydávání knih skvělí měsíc a snad si nějakou knihu z tohoto seznamu pořídím. Ale teď jdeme na to.

Život po tobě - Jojo Moyesová
Vychází 2.11. (Ikar)

Život po toběKdybyste ztratili někoho, koho jste moc milovali, jak moc by to změnilo váš pohled na svět? V pokračování světového bestselleru Jojo Moyesové Než jsem tě poznala najdeme Louisu Clarkovou v přesně takové situaci. Po intenzivním půlročním vztahu s ochrnutým Willem Traynorem, který se rozhodl ukončit svůj život asistovanou sebevraždou, zůstává Louisa sama, zmítána smutkem a výčitkami svědomí. Po vážném úrazu se navíc musí vrátit domů k rodičům. Jako by byla najednou zpátky na začátku cesty – život po Willově smrti totiž znamená učit se leccos znovu, stavět na nových základech. Záchranář Sam Fielding, pro něhož je kontakt se smrtí každodenní náplní práce, by snad mohl být právě tím, kdo Louise pomůže se zase vrátit do života, jenomže pak se z Willovy minulosti nečekaně jako uragán vynoří Lily – jeho šestnáctiletá nezvladatelná dcera. A všechno je rázem jinak…


Zmizení Samanthy Shipleyové
Vychází 7.11. (Ikar)

Zmizení Samanthy ShipleyovéPro Caroline a Huntera Shipleyovi to měla být báječná oslava desetiletého výročí svatby. Týden si užívali v nádherném přímořském mexickém letovisku Rosarito s přáteli a svými dvěma malými dcerkami a těšili se na poslední slavnostní večer. Když se však vrátili do apartmá, jejich dvouletá dcera Samantha byla beze stopy pryč… Celých patnáct let, které uplynuly od únosu, Caroline víceméně jen přežívá. S Hunterem se rozvedli a Michelle, starší z obou dcer, je čím dál tím více nezvladatelná. K tomu jí rok co rok volají novináři, takže když se v den patnáctiletého výročí zmizení v telefonu ozve „Myslím, že se ve skutečnosti jmenuju Samantha, asi jsem vaše dcera,“ je Caroline zprvu přesvědčená, že je to jen další trik, kterým se z ní snaží někdo vymámit důvěrné informace…


Je to i můj život - Jodi Picoultová
Vychází 30.11. (Ikar)

Je to i můj životAnna není nemocná, ale jako by byla. Ve třinácti letech má za sebou nespočet chirurgických zákroků, nemocničních pobytů, transfuzí, injekcí – jen proto, aby její starší sestra mohla žít. U Kate totiž ve dvou letech propukla leukémie a její rodiče se rozhodli pro další dítě, aby pro nemocnou dceru získali dárce kostní dřeně. Anna byla počata ve zkumavce a lékaři vybrali embryo, které bylo pro Kate jako dárce geneticky vhodné. Jenže v rodině, kde se všichni soustředí na vážně nemocné dítě, si Anna připadá jenom jako dárce. A tak se jednoho dne vzepře způsobem, který šokuje všechny okolo, ale v důsledku i ji samotnou. Rozhodne se, že už nebude jenom výrobcem buněk, že má nárok být vnímána jako lidská bytost. A když to nepůjde jinak, domůže se práva na vlastní tělo a život i před soudem. V této fascinující povahové studii rámované strhujícím příběhem zkoumá Jodi Picoultová reakce a rozhodnutí lidí v těžké životní situaci, a klade mnoho otázek, na něž se jen těžko hledají odpovědi. Mají rodiče právo nutit zdravé dítě podstupovat bolestivé a někdy riskantní zákroky, aby zachránili to nemocné? Když využijete jedno dítě, protože představuje jedinou naději na záchranu toho druhého, jste dobrá matka, nebo je to přesně naopak? Kontroverzní téma podává autorka – jak je ostatně jejím zvykem – citlivě, bez přehnaného sentimentu či moralistního poučování.

Báječné nakupování v Las Vegas - Sophie Kinsella
Vychází 2.11. (BB/art)

Báječné nakupování v Las VegasNa záchranné výpravě Becky Brandonová (rozená Bloomwoodová) je na veliké záchranné výpravě! Hollywood pro ni byl plný překvapení a Becky nyní míří do Las Vegas, aby pomohla své rodině a přátelům. Je odhodlaná přijít na kloub tomu, proč její otec tak záhadně zmizel, chce pomoct kamarádce Suze a možná se i smířit s Aliciou Dlouhonohou bestií, ale kdo ví… Když Becky zjistí, jak naléhavě její přátelé a rodina potřebují pomoc, vypracuje úžasný a smělý plán! Dokáže si poradit, když ji ostatní tak zoufale potřebují?





Nemajetní - Szilárd Borbély
Vychází 18.11. (Odeon)

NemajetníNemajetní Szilárda Borbélye, fikce s autobiografickými prvky, je prózou až nezvykle temnou a krutou, která však přesto ve čtenáři nezanechává pocit marnosti a bezvýchodnosti. Popisuje malou vesničku na severovýchodě Maďarska s její charakteristickou uzavřeností, obyvateli, vzpomínkami a pověrami, tak jak to všechno vidí dětské oči. Autor při líčení zvoleného mikroprostředí nehodlá ani v nejmenším nic idealizovat; chudoba a bída nejsou nijak přikrášleny a venkované tvoří uzavřené společenství, jehož obzor končí těsně za humny... Dílo je považováno za nejdůležitější maďarský román nynějšího desetiletí; postupně vyjde ve třinácti zemích.




Sirotek č. 8 - Kim Van Alkemade
Vychází 23.11. (Baronet)

Sirotek č. 8Sirotek č. 8 je poutavý román, inspirovaný skutečnými událostmi, o lidské schopnosti ubližovat – a milovat. Roku 1919 byla tehdy čtyřletá Rachel Rabinowitzová umístěna do židovského sirotčince pro nejmenší děti, v němž doktorka Solomonová prováděla experimenty na jeho chovancích. Doktorka Solomonová podrobila Rachel experimentální léčbě ozařováním rentgenovými paprsky. Díky ní si lékařka vysloužila odbornou reputaci, ale současně vystavila riziku zdraví holčičky. Nyní, v roce 1954, je Rachel zdravotní sestrou v domově pro židovské seniory, kam přichází již zestárlá doktorka Solomonová a stává se její pacientkou. Rachel si uvědomuje, jakou moc má nad nyní nemohoucí lékařkou, a podrobuje ji vlastnímu nebezpečnému experimentu. A dříve než skončí jedna noční služba, bude Rachel postavena před volbu mezi odpuštěním a pomstou...

Dítě, které v noci našlo slunce - Luca Di Fulvio
Vychází 2.11. (Knižní klub)

Dítě, které v noci našlo slunceRaühnval, bohaté knížectví ve východních Alpách. Mladý Marcus tam vede privilegovaný život jako syn zdejšího lenního pána. Až do dne, kdy dojde ke strašlivému krveprolití, při kterém je vyvražděna celá jeho rodina i všichni ostatní obyvatelé hradu. Marcus přežije díky pomoci Eloisy, dcery porodní báby, a prostí vesničané ho přijmou mezi sebe. Vláda krutého nového knížete však způsobí, že v Marcusově nitru brzy začne zrát odvážný plán – chce bojovat za svobodný a spravedlivý život nejen pro sebe, ale i pro všechny ostatní nevolníky v knížectví. Při naplňování tohoto záměru se neustále střetává s nejtemnějšími stránkami lidské existence. Navíc hrozí, že přijde o to nejcennější, co má...



Past - Melanie Raabeová
Vychází 9.11. (Knižní klub)

PastZnámá spisovatelka Linda Coradsová je pro své fanoušky i média hádankou. Je jí osmatřicet let a již více než jedenáct let nepřekročila práh své vily. Navzdory tomu je velmi úspěšná. Málokdo tuší, že ji trápí strašlivá vzpomínka z minulosti. Před lety našla totiž svou mladší sestru Annu mrtvou v jejím bytě - a zároveň zahlédla vraha. Jeho tvář ji pronásleduje všude, i ve snech. Proto když jednoho dne spatří ten děsivý obličej v televizi, je v šoku. Po zralé úvaze vymyslí plán, jak vraha dopadnout a usvědčit – nastraží mu past. Co se vlastně tenkrát v tu osudnou noc u její sestry odehrálo?




Hlava plná přízraků - Paul Tremblay
Vychází 23.11. (Knižní klub)

Hlava plná přízrakůMrazivý rodinný psychothriller s hororovými prvky. „Bál jsem se k smrti.“ Stephen King Obyčejný život obyčejné rodiny Barrettových z provinčního prostředí Nové Anglie se rozpadne poté, co jejich čtrnáctiletá dcera Marjorie začne mít noční můry, vyprávět úděsné příběhy, chovat se nepřístojně. Lékaři jí nedokážou pomoci, její otec se proto obrátí na místního kněze. Ten dojde přesvědčení, že Marjorie posedl ďábel, a navrhne provést jeho vymítání. Lákavé téma přitáhne pozornost televize – a Barrettovi uvítají možnost přivydělat si na péči o dceru tím, že do svého soukromí vpustí všudypřítomné kamery. Když však události přerostou v tragédii, reality show rázem vyvolá skandál. Patnáct let poté osloví Marjoriinu sestru Merry spisovatelka, která chce vydat knihu o případu jejich rodiny. A Merry začne vzpomínat… Co když bylo tenkrát všechno naopak?

Irská kuchařka - Mary Beth Keaneová
Vychází 21.11. (Garamond)

Irská kuchařkaIrská kuchařka je dramatický příběh inspirovaný skutečným životním osudem Mary Mallonové, která si jako mnozí jiní přijela do Ameriky splnit svůj sen. Díky talentu a tvrdohlavosti se jí podaří vydobýt si vysněnou pozici kuchařky v bohatých domácnostech, její sen ale skončí, když ji úřady jako prvního člověka v Americe označí za bezpříznakového přenašeče břišního tyfu, kterým údajně nakazila desítky lidí, z nichž několik zemřelo. Mary Mallonová, také známá jako Tyfová Mary, nikdy nepřijala, že by měla být zdrojem infekce a dál pod změněnými jmény vařila, ačkoli tyfové epidemie propukaly téměř všude, kde byla zaměstnána. Nakonec musela strávit několik desítek let v karanténě, ve které i zemřela. Irská kuchařka ovšem není pouze tragickou výpovědí o jednom životě, ale i obrazem dobového New Yorku, kde se na pozadí prvních vyrůstajících mrakodrapů mísí sny s trpkou realitou.

Na co se těšíte vy? Zaujala vás nějaká kniha z tohoto článku?

20 komentářů:

  1. Listopad je, co se novinek týká, opět docela děsivý měsíc, láká mě toho hodně... z Tvého výběru například Je to i můj život, jelikož se na tvorbu této autorky už dlouho chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu knihu se moc těším. Od této autorky jsem četla Vypravěčku, která se mi nehorázně líbila, tak snad i tato bude tak skvělá. :D

      Vymazat
  2. Já jsem strašně zvědavá na pokračování Než jsem tě poznala... Ale nevím, bojím se zklamání, říkám si, že původní knížka byla ukončená správně a další díl nebyl třeba... Ale uvidíme, počkám si na recenze a třeba to bude dobrý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to jsem také zvědavá. Než jsem tě poznala jsem četla také a moc se mi knížka líbila. Bojím se, že druhá kniha bude propadák. :(

      Vymazat
  3. Zaujala mně ta od Sophie Kinselly, mám její knížky moc ráda :) A i ta co je z prostředí Maďarské vesničky vypadá vážně zajímavě, i ta "Je to můj život" musí být skvělá. Díky za tipy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač od Sophie jsem četla pouze jednu knihu Báječné mininakupování a moc se mi líbila. :)

      Vymazat
  4. Nevím jetli si mám pořídit knihu " život po tobě" bojím se jak to bude ale rozhodně si jí chci přečíst, další kniha je od Jodi Picould stala se mojí oblíbenou spisovatelkou, škoda, že jsem film už viděla ale uvídíme jak mě kniha překvapí, pak vím, že by měla vyjít "Winer" kterou si koupím na 100% :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodí se stala po knize Vypravěčka i mou oblíbenou autorkou. Film jsem také viděla, ale i tak se těším na knihu. :)

      Vymazat
    2. Každý udělá překlep:D doporučuji ti "čas odejít" bude se ti líbit ještě víc. :)

      Vymazat
    3. O tom jsem slyšela, tak jsem hodně na knížku zvědavá. :D

      Vymazat
  5. Život po tobě bych si ráda přečtla, protože se mi předchozí kniha velmi líbila.
    Krásný článek a těším se na další! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se také její předchozí kniha líbila, ale bojím se, že tento díl nebude až tak dobrý. :(

      Vymazat
  6. Zaujala mě kniha Sirotek č.8 a Život po tobě. Knihu Je to i můj život si taky možná někdy přečtu. Hlavně ze zvědavosti, protože dřív viděla film.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také dříve viděla film, proto jsem hodně zvědavá na tu knihu. Autorku mám moc ráda, tak určitě bude stát knížka za to. :D

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Přesně tak. Jojo mám také moc ráda a na knihu se moc těším. :)

      Vymazat
  8. Z Tvého seznamu mám v plánu určitě Sirotka, ale špatně vůbec nevypadá ani Past :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyto dvě knížky se mi moc líbí a snad budou dobré i uvnitř. :D

      Vymazat
  9. Past, Sirotek a Jodi Picoult mě hodně zajímají :)

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥