ŘÍJNOVÉ ČTENÍ 2016

3. 11. 2016


Konečně tu mám další článek do této rubriky. Za minulý měsíc jsem ho nedělala, protože jsem přečetla pouze dvě knihy a tak mi přišlo trochu zbytečné ho psát. Bohužel říjen nebyl o moc lepší, je pravda, že jsem přečetla o jednu knihu více (takže celkem tři knížky), ale myslela jsem si, že celkový počet bude lepší. No hold jsem se spletla a každý měsíc věřím, že to bude lepší. Ale teď honem na článek.


Bez šance

Jako první jsem přečetla knihu Bez šance. Je to sice světový bestseller, ale na mě ta kniha takhle nepůsobila. Nudila jsem se a přišla mi celá kniha zbytečná. Moc vám sem nebudu dávat mé pocity z knihy, protože si je šetřím na recenzi, která bude snad v nejbližší době. Jediné co vám mohu prozradit je to, že knihu si už nikdy nehodlám přečíst a také to, že v recenzi nebudu šetřit s negativními větami. Hodnocení: 3/5

Anotace: Fascinují a temná dystopie ze světa, kde společnost zavedla nový zákon: Každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou… rozpojit. Tohle nenápadné slovo znamená, že problémové děti, sirotci, anebo prostě ty, které v sobě mají příliš vzdoru, jsou odeslány do sběrných táborů, kde jsou jejich těla rozebrána a orgány předány těm, co je potřebují. Takže technicky žijí dál – alespoň to dětem říkají. Tři z nich, Connor, Risa a Lev, se setkávají v táboře a ani na okamžik nemají chuť žít dál…rozpojení. Jedinou šancí je útěk.


Navždy a věčně - recenze

Další kniha byl recenzní výtisk od skvělého nakladatelství Baronet, na který jsem se už delší dobu těšila. Nakonec to nebyla špatná kniha, ale také ne dokonalá. Proto jsem knížce dala toto hodnocení. Jsem si určitě jistá, že si musím koupit i další její knihy a dozvědět se jestli nevydala nějakou pecku, která se mi bude líbit ještě více než Navždy a věčně. Jakou knihu byste mi od této autorky doporučili? Hodnocení: 4/5

Anotace: Pro někoho může být mlčenlivost zbraní. Pro Mallory „Myšku“ Dodgeovou představuje štít. Naučila se, že nejlepším způsobem, jak přežít, je neříkat nic. Přestože od její noční můry uplynuly už čtyři roky, dělá si starosti, že svůj strach nikdy nepřekoná.

Po letech domácího vyučování adoptivními rodiči se musí Mallory postavit čelem k tomu, že maturitní ročník stráví na veřejné střední škole. V hlavě se jí odehrávaly všelijaké děsivé scénáře, nikdy se jí však ani nesnilo o tom, že hned první den ve škole narazí na Ridera Starka, svého kamaráda a ochránce, kterého neviděla už od dětství.

Netrvá dlouho a Mallory si uvědomí, že pouto, jež kdysi s Riderem sdílela, nezesláblo. Naopak, čím víc se jejich vztah prohlubuje, tím víc vychází najevo, že dívka není jediná, kdo zápasí s minulostí. Když se Riderův život vymkne kontrole, Mallory se musí rozhodnout, jestli zůstane mlčet, nebo promluví. Kvůli lidem, které miluje, a kvůli vlastní budoucnosti musí pravda vyjít najevo.


Květy z půdy

Na buxu měli (možná ještě mají) slevu na všechny díly Květů z půdy, které jsem už několik let hrozně chtěla. Je jasné, že jsem je hned musela přes internet hodit do košíku a objednat si je. Hned jak mi přišly, tak jsem se musela vrhnout na tento díl. Knížka byla skvělá, ale já od ní čekala ještě trochu víc, proto jsem ubrala jednu hvězdičku. Těšte se na recenzi, ve které vám prozradím, jak se mi líbilo filmové zpracování. Hodnocení: 4/5

Anotace: Po smrti otce zůstávají sourozenci Christopher, Cathy a dvojčata Cory a Carrie se svou matkou sami. Ta ovšem nemá peníze a tak se rozhodne pro riskantní návrat k velmi bohatým rodičům, kteří ji ale vydědili. Děti zavře do podkrovního pokoje a s pomocí své zlé matky jim nosí potřebné věci k přežití. Dětem vlastně nic neschází, kromě čerstvého vzduchu, živých květin a pocitu volnosti. Na půdě, kam je přístup jen z onoho pokoje si vybudují papírovou "zahradu" kde si můžou pětiletá dvojčata hrát. Postihne je ale nejedno úskalí, největším problémem začíná být dospívání Christophera a Cathy kteří se do sebe bezhlavě zamilují...


Momentálně čtu druhý díl, který mi přijde zatím o kapku lepší než první, tak uvidím. Snad Lístky ve větru přečtu do konce tohoto týdnu, abych vám mohla někam napsat moje pocity z tohoto příběhu. Mějte krásný podzimní den, který se dneska výborně vyvedl, a budu se těšit u dalšího článku.

Jaké knihy jste přečetli v říjnu vy? Chcete si přečíst nějakou knihu z tohoto článku?

25 komentářů:

  1. Série Květy z půdy jsou prostě srdcovkou ♥. V říjnu jsem moc knih nepřečetla, ale hodně mě dostal Malý princ. Čekala jsem, že to bude dobré, ale že se mi to bude až tak líbit... to jsem nečekala.
    Hezký článek a těším se na další :-)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc jsem ráda, že se těšíš na další článek. Nojo Malý princ já jsem ho ještě nečetla a v dohledné době to ani neplánuji. Ani mě moc neláká knížku číst, tak uvidím, ale jsem ráda, že se ti líbil. :D

      Vymazat
  2. A mě se bez šance zas líbila :D Druhou knihu jsem nečetla a ani se nechystám no a Květy z půdy o tom jstme se bavily :D Krásný fotky a ať máš v listopadu na knihy šťastnou ruku xxx

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo, mně se Bez šance taky moc líbila. Hlavně ten popis rozpojování, tam jsem dokonce i slzu uronila, hodně zajímavé téma.

      Vymazat
    2. Já teda jsem zklamaná z knihy Bez šance :( Děkuji za pochvalu na fotky! Snad budu mít šťastnou ruku v listopadu na knihy. :D

      Vymazat
    3. Ten popis rozpojování byl zajímavý, ale jinak mi to nepřišlo až tak dobré. Ale je super, že máme jiné názory a můžeme o tom debatovat. :)

      Vymazat
    4. Přesně tak, mě právě baví o tom diskutovat a poslechnout si taky jinej názor. Vím, že hodně lidí právě bylo z týhle knížky zklamaných :)

      Vymazat
    5. Hodně lidí? Já jsem zase spíše četla a viděla hodně pozitivních recenzí, ale je pravda, že jsem jich tolik nečetla. :D

      Vymazat
  3. I tri knihy jsou nahodou uspech. Spousta lidi precte za rok treba jen deset knih. Takze to ber s nadhledem ;-) A pristi mesic drzim palce s minimalne stejnym poctem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je sice pravda, ale čekala jsem od sebe víc. Snad příští měsíc bude stejně knih, ale více doufám v to aby další jedna kniha přibila. :D

      Vymazat
  4. Myslím, že i tři knihy jsou skvělý výkon, zvlášť, když u toho chodíš do školy, bloguješ a jistě máš ještě spoustu dalších aktivit :) Z tvého výběru mám doma Květy z půdy (celou sérii), ale ještě jsem se k ní nedostala a taky mě pořád tak nějak láká Bez šance, i když nevím...ještě uvidíme, určitě mrknu na recenzi, abych zjistila, co se ti na tom nelíbilo.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a zapomněla jsem to pochválit fotky, jsou úžasné jako vždycky :)

      Vymazat
    2. Děkuji moc za krásnou pochvalu jsem moc ráda, že se ti fotky líbí. Ona ta škola mi moc času na čtení nebere spíše praxe, kterou máme každých čtrnáct dní. Ke všemu už pracujeme osm a půl hodiny (někdy déle) a to přijdu domů ještě po hodinové cestě a jsem celá vyšťavená vždy si lehnu do postele a spíše se koukám na seriály/filmy.
      Já mám doma také celou sérii a jsem hodně ráda, že jsem si ji koupila pohromadě abych nemusela čekat na další díl, než si ho koupím. Bez šance zkus a uvidíš většina lidem se to líbilo a najde se jen pár komu ne, bohužel k těm pár lidem patřím i já. Užívej si podzim a měj se krásně. :D

      Vymazat
  5. Krásné fotky a hezký čtenářský výkon :) Držím palce, ať si v listopadu své plány splníš na 100 % :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu. Snad se to v listopadu vyvede lépe. :D

      Vymazat
  6. Ja za poslení půl rok četla jen učebnice a skripta :D Jsem ráda, že jsem už v Praze a budu se věnovat všemu čemu chci :) Jinak květy z půdy se ti bude libit víc a víc! Přeji ti krásné listopadové čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se teda nemáš s těmi učebnicemi. Mě to čeká na konci tohoto školního roku (jsem v poslední třídě na střední) vůbec se netěším na to období, kdy nebudu mít čas už vůbec na čtení.
      Květy z půdy se mi budou líbit víc a víc? Takže každý díl je lepší než předchozí? To je super. Je pravda, že tento díl co čtu je lepší než první díl (více se toho tam děje si myslím.
      Děkuji také ti přeji krásné listopadové čtení. :D

      Vymazat
  7. Ty květy z půdy neznám, jinak první dvě mám již napsané :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se divím, že je neznáš. První dvě si přečti snad se ti budou líbit. :D

      Vymazat
  8. Také jsem v říjnu stihla jen tři knihy :) Zkrátka není čas :) Z tvého výběru jsem četla jen Bez šance, kniha kterou si všichni moc chválili. Já jsem z ní nebyla až tak nadšená, ale musím uznat že byla zajímavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak zajímavá byla, ale nic co bych si chtěla znovu přečíst. Jednou stačilo. :D

      Vymazat
  9. Krásné shrnutí :)
    Na Bez šance slýchám rozporuplné recenze- buďto super nebo hrůza :D
    Byla bych ráda, kdybych knihu našla v knihovně, protože si na tento příběh chci udělat názor :)
    Z Navždy a věčně jsem byla maximálně nadšená. Kniha mě dostala, odrovnala a drží se ve špici TOP přečtených knih :)
    Stejně tak je to i s Květy z půdy. Jen mě mrzí, že jsem zatím v sérii nepokročila :/
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D. Bez šance zkus a uvidíš, buď to bude tvá další top kniha nebo se k ní nebudeš už nikdy chtít vrátit. Navždy a věčně byla skvělá kniha, ale pro mě to nebyla ta nejlepší kniha jakou jsem kdy přečetla proto to hodnocení. Květy z půdy jsou super jsem hodně zvědavá jak se to bude vyvíjet dál. Také se měj hezky. :)

      Vymazat
  10. Já jsem od září nepřečetla nic, což mě štve, jelikož za léto jsem stihla přečíst 10 knih, jenže na to teď nemám vůbec čas. Už se těším na Vánoce, to snad najdu víc času. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jsem ráda, že sis užila Navždy a věčně - jen mě hrozně mrzí, že nemáme tu anglickou obálku, která je nádherná! :)

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥