Žena v okně - A. J. Finn

22. 11. 2017


Když jsem zjistila, že tato kniha, která už teď se stala bestsellerem, se u nás vydává jako první a v Americe ji budou mít až za tři měsíce, tak je jasné, že jsem si ji musela co nejdřív přečíst a zjistit jestli to náhodou nebylo ukvapené rozhodnutí to vydat u nás jako první. A už teď říkám, že to ukvapené rozhodně nebylo. Já jen čekám s čím nás A. J. Finn překvapí, až napíše a vydá další knihu a doufám, že to bude co nejdřív.

Hlavní hrdinka se jmenuje Anna Foxová, žena středního věku, která pracovala jako psycholožka mladých lidí. Bohužel pár měsíců trpí závislostí na alkoholu a má nemoc, které se říká Agorafobie (nemže opustit svůj domov tudíž nedokáže vyjít ven na čerstvý vzduch). Tím, že je od rána do noci zavřená ve svém domě se také musí něčím zabavit a tak skrze internetová fóra pomáhá stejně nemocným se zbavit své nemoci a konečně vyjít ven i když je pravda, že jí se to ještě nepovedlo. Ve volném čase, kdy zrovna není na internetu, se dívá na staré filmy, ale jediné co jí baví ze všeho nejvíce je sledován jejích sousedů skrze žaluzie svých oken.

V domě ale nežije jen Anna, ale i její podnájemník David, který bydlí v suterénu a který se postará o věci, které Anna nemůže dělat. Jako je třeba: vynést smetí nebo sekat trávu na zahradě, také jí občas pomáhá v domácnosti něco opravit. Anna má také svou dceru a manžela, ale už několik měsíců žijí odděleně.

Jednoho dne, když zrovna sleduje ruch na ulici, zahlédne novou rodinu, která se stěhuje do vedlejšího baráku. Přijde jí jako klasická rodina, ale až do dne, kdy díky sledování skrze žaluzie zahlédne vraždu u nich doma. Anna to chce ihned vyšetřit a zjistit na vlastní oči co se stalo, ale to nejprve musí otevřít vchodové dveře a vyjít ven… Jak to nakonec celé bude? A nelže nám tu náhodou někdo??


Nebyla bych to já, abych se hned nevyjádřila k obálce. Klaním se všem, kteří vymysleli tak skvělou obálku jako je tato. Rozhodně mohu říct, že jste nám „Instagramerům“ usnadnili práci s fotografováním, jelikož tato kniha se fotí úplně sama. Je hodně fotogenická a to se popravdě moc nevidí. Tak klobouk dolů a palec nahoru! Hodně krásná obálka.

Všude jsem četla jak kniha je hodně psychologická a jak autor si hodně hraje s popisy všech věcí. Ano je to pravda, ale prosím i tak si ji přečtěte, protože ty popisy, jsou tak výborně napsané, že vám to ani vadit nebude a věřte, že to tak je, jelikož já si na popisy moc nepotrpím. Já mám ráda rychlou a svižnou knihu, ale tady a u pár dalších je to výjimka. Jestli patříte k lidem, kteří tomuto žánru moc neholdují, tak pro vás mám něco díky čemu i tak zjistíte, co se v knize událo. Jelikož v roce 2018 bude i filmové zpracování, na které se můžete kouknout. Já se na film moc těším a jsem hodně zvědavá, jak to herci zvládnou.

Žena v okně nápadně připomíná úspěšnou Dívku ve vlaku od Pauly Hawkinsové, tak komu se Dívka líbila, tak rozhodně mohu doporučit tuto knihu, která je ještě lepší než Dívka ve vlaku.
Co se týče postav, tak ty byly naprosto dokonalé hlavně lidi, kteří sehráli nejzásadnější postavy v knize (to se budete ještě divit, jaké tajemství se v celé knize schovává a není to jen jedno tajemství, je jich více).


Rozhodně knihu doporučuji všem lidem, kteří četli Dívku ve vlaku i lidem, kterým se Dívka ve vlaku nelíbila, jelikož Žena v okně je ještě lepší! Kapitoly jsou celkem krátké a tak čtení ubíhá hodně rychle a vy se ani nenadějete a už jste na konci. Žena v okně se u mě umístila na vrcholu top pětky nejlepších knih v roce 2017 (a to já si umím hodně vybírat). Já ji budu jen a jen doporučovat.


Mockrát děkuji za recenzní výtisk Albatrosmedii.
Knihu si můžete koupit zde.

Výsledek obrázku pro albatros media

8 komentářů:

  1. Právě čtu, tak jsem zvědavá na závěr :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuhle knihu už jsem párkrát koukala a myslím, že mě tahle recenze přesvědčila k přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze a bezva fotky, je radost číst i se jen dívat :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Muaím priznať, že o tejto knihe počujem prvýkrát a hoci už nečítam tak často súčasnú literatúru, tvoja recenzia ma nesmierne zaujala, až mám chuť pustiť sa do čítania tejto knihy hneď teraz! A tvoje fotky sú naozaj veľmi pekné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc a moc děkuji!!! Nádherná pochvala hodně si toho vážím vždy to zahřeje u srdíčka! :)
      Na knihu se koukni určitě stojí za to!! :D

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥