Zmizela v mlze - Michaela Klevisová

3. 11. 2017


Abych pravdu řekla, tak nečtu moc knížek od českých autorů, jelikož mi hodně vadí česká města a české jména v knihách a také jsem většinou měla na české knihy smůlu v tom smyslu, že jsem je v půlce odložila a už se k nim nevrátila.
To ale neznamená, že jsem je úplně zavrhla. Když jsem viděla tuto knihu, tak jsem si říkala, že snad to bude dobré čtení když je to z prostředí Norska, které tak miluji a doufám, že to tentokrát nodložím. A nakonec jsem z knihy byla nadšená.

V knize je celkem hodně postav, ale jako nejdůležitější je tu Josef Bergman český kriminalista, který jede k norským fjordům na dovolenou a hodlá si užívat krásné přírody a rybaření. Má konečně pár dní na to aby nemusel myslet na práci a užívat si poklidné rybaření. Ale to ještě neví, že i tady ho čeká trocha té jeho práce.

Ann-Solveig má dceru a partnera Alexe se kterým to jde hodně z kopce. Ann má z něho strach a tak si půjde pro radu k psychosomatičce Katrine, která je její sousedka a pod vlivem jejích slov se rozhodne opustit spolu s dcerou svého partnera a už se nevrátit. Bohužel se rozhodně tak, že skočí s dcerou z útesu do moře.
Po roce má Alex novou partnerku Benete, ke které se také moc dobře nechová. Katrine dostává výhružné dopisy a aby to nebylo málo, tak jí zemře další její pacientka. Rybáři spolu s českým kriminalistou ji najdou uškrcenou u řeky, kde si chtěl Josef užít poklidný den rybařením, ale teď se stává důležitým svědkem vraždy jedné ženy.


Jelikož je to Josefova práce, tak je jasné, že celý případ nenechá jen tak ladem a hodlá na vlastní pěst pátrat o něčem víc co souvisí s touto vraždou. Také díky tomu zjistí, že v tomto malém městečku, kam si šel užívat krásnou dovolenou není ani jeden člověk, který by neměl nějaké tajemství.


Opravdu se mi knížka moc líbila a užívala jsem si každou novou kapitolu. Nečekala jsem, že mě až tak zaujme kniha od české autorky, ale opravdu to tak je. Rozhodně mohu doporučit jako skvělou detektivku s nečekanými zvraty uvnitř. Co se týče obálky, tak překvapivě není nic co bych vytkla. Je výborně zpracovaná a rozhodně i díky tomu dávám vyšší hodnocení. Jde krásně vidět jak se kniha jmenuje a kdo ji napsal, což je ze všeho nejdůležitější a čtenáře to ihned upoutá.

Také se musím pozastavit nad názvem knížky. Zmizela v mlze. Tady jsem si nejdřív říkala, proč zrovna tento název?? A následně vám dojde že víc propracovanější název autorka ani vymyslet nemohla. Výborně k příběhu sedí a já se skláním nad Michaelou Klevisovou, že vymyslela tak výborný název.
Postavy byly skvělé, ale také jsem tam měla nějaké, ke kterým jsem si nemohla udělat cestu a stále mě štvali. Jako první to byla Katrine, která se mi nelíbila opravdu už od začátku a hodně jsem si užívala, že dostávala ty výhružné vzkazy. Také se mi nelíbila Ann a Benete v tom smyslu, že si u toho Alexe nějak neduply nebo něco neudělaly už na začátku, kdy se k nim choval jako ke kusu hadru. Ale zase si říkám, že kdyby to tak nebylo, tak by to nebyl tak výborný příběh.

Určitě vás zajímá, jestli jsem uhádla člověka, který měl uškrtit tu ženu a i tentokrát se nic nezměnilo. Zase jsem to neuhádla jako vždy. Já to prostě neumí odhalovat vrahy.
Shrnutí této knihy bude krátké. Všem knihu doporučuji je to krásná odpočinková kniha se spoustou zvratů, které vás hodně překvapí a nebudete je čekat. Rozhodně kniha stojí za přečtení a hlavně ta Norská příroda, která je tam hodně popisována vás uchvátí a vtáhne vás do středu dění. A ještě víc se těším, až se jednou do toho Norska někdy zavítám.


Mockrát děkuji za recenzní výtisk Albatrosmedii.
Knihu si můžete koupit zde.

Výsledek obrázku pro albatros media

2 komentáře:

  1. Po téhle knížce koukám už hodně dlouho, ale právě jsem se bála, že jelikož se jedná o českou autorku nebude to ono. Tvoje recenze mi jen potvrdila to, že si jí musím okamžitě pořídit. Skvělá recenze.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu a rozhodně si ji kup je výborná a stojí za to!!! :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥