Dopisy, které nikdo nečetl - Iona Grey

13. 9. 2018


Toto je další kniha, která se odehrává jak v minulosti při druhé světové válce, tak i v přítomnosti. Mám hodně ráda, když jsou v knize dvě dějové linky a obzvlášť miluji, když jedna je z období druhé světové. Jelikož mám ze všeho nejraději romantické a historické žánry, tak tato kniha mě nemohla minout. Byla jsem hodně zvědavá, jak se mi bude číst a jestli mě vůbec bude bavit. Pár z vás mě ujišťovalo, že lepší knihu jsem si nemohla vybrat a že se mám opravdu na co těšit. Po dočtení už vím, proč má tato knížka všude tak vysoká hodnocení a proč jste mi ji tolik doporučovali! 

Na začátku knihy v roce 2011 se setkáváme s mladou dívkou Jess, která utíká před svým násilnickým přítelem a která si najde útočiště v opuštěným a vlhkém malém domku v potemnělé ulici daleko od něj. Nejdříve na sebe nechce vůbec upozorňovat (přece jen se vloupala do domu) a tak se tam ani moc nepohybuje. Když už se začíná nudit, tak si řekne, že by mohla najít pár věci, které tu ten člověk před ní mohl zanechat. Díky tomu najde všemožné letáky, a hlavně spoustu dopisů. Najde i jeden, který už tak staře nevypadá a je poměrně nový. 

Pojďme ale dál. Momentálně se nacházíme taktéž v Londýně, ale bohužel jsme uprostřed druhé světové války v roce 1943. Normální člověk by si myslel, že se nikdo v tomto období nebude radovat, ale to není tak úplně pravda. Zrovna se vdává Stella, která si bere za svého manžela vikáře. Je celá šťastná, že má konečně pro co žít, jelikož je sirotek a nikdy nezažila tu pravou lásku. Těší se, jak se hezky bude zabydlovat v jejím novém krásném domě, bohužel po pár dnech společného soužití zjistí, že toto manželství zas tak šťastné není ba naopak je hodně smutné. 

Jednoho dne se Stella seznámí s pilotem amerického letectva Danem. Stella a Dan se mají hrozně rádi, ale bohužel Dan nemá každý den volno, a tak se společně setkávají jen několik málo dní za měsíc. Občas o víkendech, ale občas se ani měsíc nevidí. Samozřejmě Stella o jejich lásce nikomu nemůže říct, a tak to skoro nikdo neví, kromě její hodně dobré kamarádky, které říká úplně všechno. 
Dan a Stella spolu přece jen nějak komunikují, a to formou dopisů, které si posílají, bohužel jednoho dne Dan vůbec nic už nepošle a Stella neví co se s ním děje. Roky se vlečou a ona stále žádný dopis nenachází. 
Po osmdesáti letech později jí Dan posílá nový a zároveň poslední dopis. A tento dopis si právě v roce 2011 přečte mladá dívka Jess, která se pustí i do přečtení ostatních dopisů a najednou se chce dozvědět ještě něco víc, a tak začne po těch dvou lidech pátrat, aniž by věděla, že nebude na toto hledání sama, jelikož potká pohledného muže Willa. Jak nakonec celý příběh dopadne? Setká se Dan konečně se Stellou? 

Přijde vám, že jsem toho prozradila hodně? Ale to vůbec není zdaleka vše a nebojte se žádný spojler jsem vám neprozradila. Skoro vše nejdůležitější se dozvíte už na samotném začátku knihy.  
Tohle bylo tak neskutečně ČTIVÉ!!! Nemohla jsem se odtrhnout a díky kratším kapitolám, kde se střídala minulost s přítomností jsem byla na konci hodně rychle a nechtěla jsem, by to skončilo. Nejvíce jsem si zamilovala Stellu s Danem a hrozně jsem fandila, aby to s nimi dobře dopadlo. Rozhodně konec byl dobrý i když jsem myslela, že bude malinko jiný. 

Vůbec jsem se u čtení nenudila a jednou jsem si i malinko poplakala, ale to se mi vždy stává u každé knihy, která vypráví příběh o druhé světové válce. Také musím dát velké plus té krásné obálce kterou máme a která vystihuje opravdu vše. Moc se povedla a jsem za ni hodně ráda.  
Dopisy, které nikdo nečetl určitě doporučuji všem, kteří mají tak jako já rádi romantiku a knihy o druhé světové válce. Myslím, že právě vám se bude ohromně líbit a já se momentálně nedivím, že autorka za tuto knihu dostala v roce 2016 ocenění Romantic Novelists' Association Awards, jelikož si to právě tato kniha zaslouží. 
Opravdu skvělé čtení, které vás rozhodně nudit nebude, a hlavně je ideální na podzimní a zimní počasí, tak honem si ji běžte koupit. Další kniha o druhé světové válce, která mě naprosto OHROMILA! 


Děkuji za tento výtisk Albatrosmedii.

Knihu si můžete koupit zde.

Výsledek obrázku pro albatros media

10 komentářů:

  1. Tak tahle recenze mě velmi nadchla. Mám ráda knihy z období světových válek. Nejvíce mě z toho obodboí ohromila Jsou světla, která nevidíme. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou světla, která nevidíme mám doma a rozhodně se na knihu chystám co nejdříve. :)

      Vymazat
  2. Taky jsem četla, dostala jsem jí vloni nebo předloni k narozeninám, který zrovna zítra slavím zas. Brečela jsem jako malá holčička, silný příběh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to opravdu silný příběh a jsem moc ráda, že jsem si ho mohla přečíst. Knihy z období druhé světové války mám hodně ráda a tato knížka se řadí mezi mé nejmilejší :)

      Vymazat
  3. Nedávno jsem si říkala, že jsem dlouho nečetla nic o druhé světové válce, takže už vím co si na podzim pořídím :) Obálka se mi taky moc líbí.

    allaboutcandyslife

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ju už doma nejakí ten piatok ale ešte som sa k nej nedostala no po tvojej recenzii to čím skôr musím napraviť :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvelá recenzia na skvelú knižku! Som rada, že sa ti (aj mnohým ďalším ľuďom) páčila tak, ako aj mne :) Ja som ju čítala v práci a po dočítaní som si musela odbehnúť a ísť si poplakať, keďže ten koniec bol fakt dojemný. Určite som ju nečítala posledný krát. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konec byl opravdu hodně dojemný. Věřím, že si ji příští rok budu muset znovu přečíst je opravdu skvělá :)
      Jsem ráda, že se ti recenze líbila a moc děkuji za komentář. Přeji krásný zbytek dne! :D

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥