Sběratel motýlů - Dot Hutchison

20. 9. 2018


Toto je kniha, která mě velice upoutala nejen svou obálkou, ale především anotací, která slibovala naprosto originální příběh, který vás vtáhne do děje a jen tak nepustí. Já jsem od knihy očekávala přesně to, co slibovala a moc jsem se těšila na tento mrazivý thriller. Byla jsem hodně zvědavá, jak se mi nakonec bude líbit, jelikož podle všech hodnocení jak u nás, tak v zahraničí jsem se dozvěděla, že patří k těm nejlépe hodnoceným knihám, kde počet hvězdiček je většinou kolem pěti (což se málo kdy vidí). Výsledek je takový, že jsem knihu zhltla za pouhý jeden den! 

Na začátku knihy se nacházíme ve výslechové místnosti FBI, kde zrovna sedí Maya. Inteligentní, odvážná holka, která většinu svého života žila na ulici bez domova a dělala vše pro to, aby si vydělala nějaké ty peníze. Je také jednou z dívek, které se dostaly ze skleníku a ze spárů postaršího muže, který měl přezdívku zahradník. 

Tento pan zahradník si vždy vytipoval různé dívky, které přivedl do své zahrady a uzavřel je ve velkém skleníku. Následně jim vytetoval na záda velkého motýla. Každá dívka měla jiného, jelikož dle slov zahradníka se ke každé dívce hodí jiný druh a jen on věděl jaký. To ale není jediné co dělal. Denně dívky znásilňoval a když už dovršily jednadvaceti let anebo se mu nějaká z nich už nelíbila, tak je nechal usmrtit a vystavil si je na zdi v jeho speciální místnosti. Po tomto hrůzném činu přišla druhý den do skleníku další nová dívka, aby zastoupila místo po té předchozí. 

Agenti Victor a Brandon hodlají zjistit všechna tajemství, které se tam stali, a hlavně se chtěj dozvědět, jak se dívky dostaly ven. To ale ještě netuší co se dozvědí a jakými dalšími hrůzami si dívky musely projít. 

Jak už jsem psala, tak mě zaujala obálka, která je opravdu zajímavá, ale musím přiznat, že originální je ještě lepší. Ale samozřejmě nehledíme na obálku, ale na to, co je uvnitř. Je pravda, že knize jsem nedala plný počet hvězdiček, jelikož konec knížky mi přišel malinko zbrklí. Vše se událo hrozně rychle a trošku si myslím, že autorka už před sebou viděla konec příběhu, tak se ani moc nerozepisovala do detailů, aby mohla konečně rukopis poslat dál. 

Co se týče postav, tak ze začátku mi právě Maya přišla hodně nesympatická a většinou se také chovala jako namyšlená holka. To jsem vůbec nechápala, proč se tak chová, když si prošla tím vším, co popisovala. Potom se ale spravila, a nakonec jsem ji měla i celkem ráda. Když si vezmeme samotného pana zahradníka, tak si neumím představit, že by někdo takový žil. Občas mi v nějakých situacích přišel celkem milí (to zjistíte až si knihu přečtete), ale jinak bych ho nejraději zabila. 

Celkově bych se ani nedivila, že by se tento příběh mohl stát. Ve světě se děje tolik divných věcí, že ani o tomhle nepochybuji. Ale teď zase zpátky ke knize.  
Kapitoly byly tak akorát, tudíž příběh plynul hrozně rychle a ani jsem se nenadála a už jsem byla na konci. Sběratele motýlů mohu rozhodně všem doporučit. Jestli máte rádi tento žánr, tak to bude skvělá volba právě pro vás. Jen upozorňuji, že příběh plyne opravdu rychle, tudíž jestli pojedete na dovolenou, tak si k této knize přidejte ještě nějakou, jelikož příběh vás chytne a nepustí do posledního slova.
Před několika dny také vyšel druhý díl Májové růže.


Děkuji za tento výtisk Albatrosmedii.

Knihu si můžete koupit zde.

Výsledek obrázku pro albatros media

10 komentářů:

  1. Tuhle knihu jsem se pokoušela číst už asi 3 krát a pokaždé jsem odložila. Nevím, jestli jí dám ještě šanci. To ukáže až čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad časem se ti aspoň trochu zalíbí, že ji dočteš. To mě mrzí, že se ti zatím nelíbí, ale je pravda, že každému se líbí něco jiného. Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný zbytek čtvrtka. :)

      Vymazat
  2. Tak ta tedy zní velmi zajímavě. Věřím, že pokud na ni někde narazím, tak ji zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně ji zkus! :) Doufám, že se ti bude líbit stejně jako mně nebo ještě více. :)
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný zbytek dne :D

      Vymazat
  3. Kniha vypadá opravdu skvěle! Moc děkuji za Knižní tip :)

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat
  4. Túto knihu som v podstate prečítala na jeden dych 😉 veľmi sa mi páčila a určite si chcem prečítať aj druhý diel.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhý díl si chci co nejdříve pořídit. Jsem na něj hodně zvědavá. :)

      Vymazat
  5. Tak to je hodně zajímavá kniha! Nedivila bych se kdyby to z filmovaly. Tento žánr mám moc ráda ale něco takového jsem ještě nečetla :)

    allaboutcandyslife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je hodně zajímavá! Kdyby byla zfilmovaná, tak bych se rozhodně musela na film podívat. Takový příběh jsem tedy ještě nečetla! Bylo to něco. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥