Navždy - Maya Sinay

25. 5. 2018


Nebýt samotné autorky této knihy, která mě kontaktovala s tím, jestli bych náhodou nechtěla jeden výtisk zdarma, tak bych se nejspíš ke knize asi ani nedostala. Tímto mockrát autorce děkuji, že jsem měla tu možnost přečíst si její knihu. Samozřejmě jsem si nejdříve přečetla anotaci, abych vůbec věděla, jestli  mě kniha zaujme nebo ne, abych nebrala něco o čem bych ani číst nechtěla.
Anotace mě ale hodně zaujala a tak jsem na tuto nabídku kývla a čekala na svůj první balíček ze Slovenska.

Hlavní postava této knihy je Funny Gérová náctiletá školačka, která se před několika lety odstěhovala s rodiči z vesnice do Bratislavy. Naštěstí ihned co přišla do školy, tak se skamarádila s Denisem a od té doby jsou nerozluční kamarádi. Uběhlo několik let a Funny si našla přítele Mariána, který se bohužel chová jako hlupák a vše skončí v momentě, kdy Funny ošklivě napadne. Do této záležitosti se nakonec vrhne i Denis spolu s trenérem, který Funny učí basketbal. Po této ošklivé situaci se Funny rozhodne Mariánovy dát košem. On ale stále doufá, že to nějakým způsobem dají zase dohromady a tak ji často posílá SMSky.

Až když zjistí, že je opravdu konec, tak toho nechá a Funny konečně má od něho klid. Po pár dnech ji překvapí Denis se dvěma lístky na tenisové utkání v Hamburgu. Funny je tímto dárkem hodně šokovaná, jelikož ona a její táta jsou velkými fanoušky tenisu. Konečně se naživo může koukat na svého oblíbeného tenistu Greckeho, který bude hrát proti Jakubu Hrňáčkovi, kterého má zase rád její táta. 
Bohužel v Hamburgu se Denis necítí moc dobře a tak se vydává na tenisové utkání pouze Funny, tam se stane jedna nepříjemná věc. Přesně do jejího oka vrazí vystřelený míček, za který může sám Jakub Horňáček.

Funny najednou slyší jenom nějaké hlasy a následně zjišťuje, že je u ní sám Jakub spolu s jeho doktorem. Funny si myslí že je jí dobře, jen jí bolí oko, jelikož tam má obří monokl, ale jinak se cítí normálně. Jakub to ale nenechá jen tak a je mu to strašně líto, nakonec se ocitají v nemocnici, kam jí Jakub doprovodil. Jenže toto nebude jediná chvíle, kdy jsou spolu. Od toho dne se všechno změní  a Funny s Jakubem spolu tráví víc a víc času. Jak to nakonec skončí? Co Denis? A jak to bude s Mariánem?

Očekávala jsem krásnou romantiku, která bude hodně oddechová a to se mi nakonec také dostavilo. Bohužel musím říct jednu negativní věc už na začátku. Přišlo mi, že tam byly scény, které se snad v životě nemohou ani uskutečnit a jestli jo, tak rozhodně ne tak rychle, jako je to v této knize. Pár věcí mi přišlo hodně nereálných, ale ostatní bylo dobré.
Rozhodně jsem nečekala, že se stane v polovině knihy jedna hodně neočekávaná věc, která vše změní. Taktéž na konci jsou dvě situace, které bych rozhodně nečekala. 

Po přečtení musím napsat, že by bylo o hodně lepší, kdyby to autorka více protáhla, jelikož tam byly věci, které se udály hrozně na rychlo a hlavně ke konci mi to přišlo až moc rychlé, jako kdyby se autorka nemohla dočkat konce. Rozhodně to mohlo mít více stránek.
Co se týče postav, tak všichni mi padli do oka kromě Funny, která v nějakých situacích se chovala jako malá holka a strašně mě štvala. Občas jsem ji chtěla dát jednu výchovnou, aby se probrala a koukla se co vyvádí.

Celkově bych knížku doporučila spíše čtenářkám do šestnácti let. Ale jestli chcete něco nenáročného a sladkého u čeho víte jak to nakonec dopadne a máte rádi situace, které nejsou moc reálné, tak knihu doporučuji i vám. Mně se líbila, bohužel plný počet hvězdiček ode mě ale nedostala, ale i tak bych si ji asi někdy znovu přečetla. Jen doufám, že za nějaký rok budu umět lépe a rychleji číst knihy ve slovenském jazyce, jelikož momentálně (jak jsem při čtení této knihy zjistila) nedokážu vůbec číst v tomto jazyce a čte se mi to hrozně pomalu. A to jsem do této chvíle myslela, že to umím :)

SHRNUTÍ: Knihu doporučuji mladším čtenářkám do patnácti, šestnácti let. Nenáročné hodně sladké čtení s občasnými situacemi, které se v reálném životě nemohou tak rychle uskutečnit. Rozhodně se kouknu na druhý díl této série, který by měl být zase o jiné postavě. Díky slovenskému jazyku se mi to četlo celkem pomalu, ale i tak je to výborně naspané a věřím, že kdyby to bylo v českém jazyce vydané, tak by se to četlo hrozně rychle. Klobouk dolů před autorkou, která vymyslela tento krásný romantický příběh.

Mockrát děkuji Maye Sinay za tuto knihu.
Knihu si můžete koupit zde.


6 komentářů:

  1. Knihu jsem také četla a musím říct, že mě také příjemně překvapila. Brala jsem to jako takovou "pohádku" (tak beru vlastně každou romantiku :-D) takže nad náhodností některých situací jsme se nezastavovala. Také jsem knihu doporučila hlavně mladším čtenářkám, protože SPOILER "hvězda crash" je podle mě nadchne...:-D Na druhou stranu si myslim, že neurazí ani starší čtenářky a že i ty i ji užijou. :-) Jsem zvědavá na další díly série. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. O knize jsem už něco málo viděla na instagramu, ale musím přiznat, že mě ta kniha neláká a po tvé recenzi už vůbec. Už mi prostě není šestnáct a příliš dobře nezvládám tyhle sladké jednohubky :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně také není šestnáct, ale i tak to bylo příjemné oddechové čtení. :)

      Vymazat
  3. Hm no neviem, ten príbeh musím súhlasiť, že mi pripadá hrozne narýchlo a priveľa situácií, ktoré by sa jednoducho neuskutočnili. Tiež mi nepripadá, že by kniha riešila reálne problémy, skôr by som ju odporučila ženám, ktoré chcú nejakým spôsobom na chvíľu uniknúť zo svojho života, ale nečítala som ju a myslím, že takéto niečo musí podliehať forme, čiže ak má autorka ľahký a dobrý štýl písania, viem si predstaviť, že je to pekná oddychovka :). Ale inak by som po nej nesiahla, taká bežná priemerná romantika...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Ale s radostí bych si někdy přečetla i další díl, když budu chtít něco hodně oddechového. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥