Znovu já - Gayle Forman

17. 5. 2018



Od této autorky jsem doposud nic nečetla, ale stále všechny knihy, které u nás byly vydané, mám zapsané v seznamu knih, které si chci koupit. Na tuto knihu jsem byla zvědavá hlavně z toho důvodu, že je od autorky, která je hodně známá hlavně těmito knihami: Jen jeden den a Jen jeden rok. Jistě si pamatujete na období, kdy tyto knihy četl snad každý a všude jsme je viděly a tak jsem byla hodně zvědavá na tuto její knihu. Bohužel musím přiznat, že jsem očekávala něco víc…

V knize se seznamujeme s hlavní hrdinkou Maribeth Kleinovou, které je 44let a pracuje jako editorka jednoho časopisu v New Yorku. Má také manžela Jasona a čtyřletá dvojčátka Oscara a Liv. Maribeth svou práci zbožňuje a tak není divu, že pracuje neustále, i když si neuvědomuje, že si tím může něco způsobit. Ani její manžel Jason jí to moc neulehčuje. Vůbec jí nepomáhá s domácností, i když vidí, že toho má hodně a ani se moc nestará o své děti, se kterými by mohl Maribeth alespoň občas pomoct.

Když se jednoho dne ráno vzbudí, tak cítí, že s ní není něco v pořádku. Maribeth si z toho ale nic nedělá a pořád si říká, že to přejde, že je to jen chvilková záležitost a tak se sbalí a jde do práce. Bohužel vše se změní v momentě, kdy cítí tlak na prsou a ostrou bolest. Nakonec skončí s infarktem v nemocnici, kde má také kvůli tomu rovnou podstoupit operaci.
Jak už to tak bývá, tak v nemocnici musí vyplnit jeden dotazník o svých rodičích a jestli náhodou nemají v rodině nějakou nemoc. Tyto věci Maribeth nikdy nevyplňuje, jelikož ve svých osmi letech zjistila, že je adoptovaná a tudíž o svých biologických rodičích vůbec nic neví.

Po operaci se na ni jde kouknout její manžel a ihned je jí jasné že déle tu ležet nemůže i když by moc ráda tu ležela alespoň rok, aby si mohla odpočinout od věcí, které na ni čekají, až přijde domů a do práce. Když po pár dnech tedy přijíždí domů, tak se ihned vše vrací do zajetých kolejí. Všichni rovnou od ní něco potřebují a ona musí vše zvládnou, aniž by si uvědomovali, že měla infarkt a že se má šetřit. Jednoho dne si ale řekne DOST! Odjíždí do Pittsburghu bez telefonu a možnosti se připojit na internet aby si konečně naplno odpočinula od povinností, které jí všichni dávají. Nikomu nic neřekne, jen se sbalí a odjíždí, aniž by věděla na kolik dní.
Konečně má možnost přemýšlet a tak se rozhodne pátrat po svých biologických rodičích, ale také se tam s někým seznámí…

Ano čekala jsem nádhernou oddechovou knihu, která ale bude mít nějakou ohromnou zápletku nebo se v ní bude ještě něco víc dít, ale to se nestalo. Ze začátku bylo vše skvělé, moc jsem si užívala čtení, ale od půlky knihy až na konec to bylo hodně slabé, pořád jsem si říkala, že se to určitě nějakým způsobem rozjede, ale ono pořád nic a najednou jsem byla na konci.
Co jsem se tak koukala, tak nejsem v tom sama. Pár lidí také očekávalo, že se to nějak rozjede a budou z ní nadšení, ale také se toho nedočkali. Já jen doufám, že tamty knihy budou o hodně lepší než tato a že se tam opravdu bude něco velkého dít.
Rozhodně doporučuji pro čtenáře, kteří hledají nějakou hodně velkou oddechovku, ve které se nic moc neděje a která se neskutečně rychle čte. Jestli ale hledáte něco víc jako já, tak to nejspíš ne.

Také jsem z anotace myslela, že to bude převážně o hledání té biologické rodiny, ale toho hledání tam ani moc nebylo, spíše tam bylo něco úplně jiného.
Co se týče postav, tak jen jedna postava se mi nelíbila a to byl Jason. Rozhodně bych v žádném případě takového chlapa nechtěla, který vše nechává na své manželce, i když vidí, že je v práci od nevidím, po nevidím a ještě přijde domů a musí se starat o domácnost a děti. Vůbec jí s ničím nepomohl. Já bych toto rozhodně nesnesla, a buď by se ten dotyčný začal konečně starat, nebo si rovnou může zabalit kufr a jít o dům dál.

Také se musím pozastavit nad tou úžasnou obálkou, která se neskutečně povedla a rozhodně každému padne do oka. Má neskutečně nádherné barvy a hezky se na ni kouká a výborně se fotí!
Jsem moc ráda, že jsem měla tu možnost si knihu Znovu já přečíst a určitě doporučuji nenáročným čtenářům, kteří hledají hodně oddechovou knihu s ne moc velkým zvratem v příběhu. Bylo to milé čtivo na pár dní.



Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Grada, kde si můžete také knihu Znovu já koupit.

Výsledek obrázku pro grada             Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

2 komentáře:

  1. Podle mě knihu ocení možná víc starší ročníky. Mně se moc líbila, ano, měla pomalé tempo, ale vůbec mi to v tomto případě nevadilo :) A obálka je fakt nádherná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano souhlasím. Možná ji i sama jí znovu zkusím až budu o pár let starší. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥