Krycí jméno E219 - Terry Shaft

5. 1. 2018



Před nedávnem jsem dostala e-mail od Grady jestli nechci náhodou zrecenzovat další jejich skvělé knihy. Měla jsem na výběr z několika žánrů, ale nakonec jsem si vybrala tři kousky a jeden z nich je právě knížka Krycí jméno E219. Anotace byla skvělá a tak jsem si řekla proč knihu nezkusit (hlavně když je tak tenká).  Tady vám ihned musím prozradit, že jestli jste ten typ člověka, který se vždy kouká na poslední stránku (díky bohu, že já toto nedělám), tak u této knihy to NEDĚLEJTE!!! Jinak přijdete o všechno čtení. Mohu rozhodně říct, že mě konec dost překvapil, to jsem rozhodně nečekala…

Svět se hroutí a lidé umírají na uměle vytvořený vir, který hubí lidi jako lentilky. Proti viru nikdo nic nezmůže, jestli jsi nakažený, tak jsi rovnou i mrtvý, jelikož nikdo nezná žádnou protilátku, která by ho vyléčila nebo alespoň utlumila. Vir se rychle dostává do mozků obětí a transformuje je na divné bytosti a následně je zahubí.

Erik Wilson je odsouzený a tudíž zavřený za mřížemi věznice. Díky působení viru může chodit na procházky ven, a nic mu nechybí. Bohužel jeden den se vše zvrtne. Do vězení chodí i takový lidé, kteří tam nemají co dělat, jelikož vazební věznice je místo, kam se vir nedostane. S více se rostoucím počtem lidí, kteří se tam jdou jen schovat, ubývá místo pro vězně.

Jednoho dne kdy se Erik vrací zpátky do věznice, se před ním dveře zavřou a nikdo ho nehodlá pustit dovnitř. Ocitá se venku mezi nakaženými lidmi a už teď ví, že to nebude mít lehké, jak se na první pohled může zdát. Ocitá se tváří v tvář smrti. Jak přežije tuto první noc?

No nezní to výborně? Já hodně miluji takovéto příběhy, vždy mi to připomíná Divergenci a podobné knihy, které jsou naprosto skvělé.
Obálka je krásně temná s červenou oblohou nad hroutícím se městem. A nejlepší je věta na dolní straně knihy: Stejně umřeš, tak co řešíš?. I tohle zní skvěle. Věděla jsem, že se na příběh musím co nejdříve vrhnout a to jsem také udělala. Od první strany jsem se sice malinko ztrácela, ale to se dalo překousnout, když vás to hned vtáhlo do děje a vy jste byli zvědavý, co se tam bude dít.

Co se týče postav, tak ty se hezky vyvedli i když je pravda, že jsem hlavního hrdinu v některých chvílích moc nemusela, ale to se dalo zvládnout. Nakonec jsem moc ráda, že jsem měla tu možnost si přečíst tuto knihu, jelikož vím, že bych si ji asi sama sobě nekoupila. Rozhodně příběh doporučuji, je ohromný a vy budete pouze čekat na tu poslední stránku, kde nakonec si řeknete, že jste to nečekali. Znovu píši: NEČTĚTE POSLEDNÍ STRANU, JINAK PŘÍBĚH UŽ NEMÁ SMYSL ČÍST!!
Rozhodně se vydalo v Česku něco, co lidi upoutá a nenechá je spát dokud nepřečtou poslední stranu.


Tímto chci moc poděkovat nakladatelství GradaCosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku. 
Knihu si můžete zakoupit zde.

Výsledek obrázku pro grada            Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥