INK: Tajemství kůže - Alice Broadway

11. 6. 2018


Před nedávnem se mi ozvalo nakladatelství Moba s tím, jestli bych si nechtěla elektronicky přečíst tuto knihu a následně až vyjde, tak bych ji dostala i fyzicky. Anotace se mi velice zalíbila, a tak jsem s tím souhlasila. Byla jsem velice zvědavá, jak se mi to bude číst, a hlavně jak celý ten svět bude vymyšlený. Měla jsem veliká očekávání. Bohužel když jsem se za několik dní po této zprávě koukla na GoodReads, tak mě překvapilo, že to má celkem malé hodnocení u toho jsem se tedy zarazila a o to více jsem doufala, že budu tou jednou z mála, co tomu dá to vysoké hodnocení. 


Příběh začíná v momentě, kdy hlavní hrdince Leoře zemře její milovaný otec. V jejich světě má každý tetování a není divu, jelikož si své vzpomínky zanechávají na těle ve formě tohoto černého inkoustu, který nelze ničím smazat. Když budete mít už svůj život za sebou a zemřete, tak vás stáhnou z kůže a následně díky té kůži udělají knihu vzpomínek, kde bude každé vaše tetování. Díky tomu si vaši nejbližší mohou na vás vzpomenout kdykoli budou chtít stačí, jen otevřít vaši knihu plnou tetování. 

Bohužel když uděláte něco strašného, tak na vaši kůži vytetují značku, která následně znehodnotí celou vaši knihu a ta se následně spálí, tudíž si na vás už nikdy nikdo nevzpomene a budete zapomenutí. 
Tento proces ohodnocení knihy (jestli se spálí nebo ne) je velice hlídán a odehrává se před zraky všech. Nikdo do poslední chvíle neví, jestli jejich nejbližší bude navždy zapomenutý nebo ne. 

Leora se díky jedné věci dostává blíž a blíž tajemství, které jí její táta celý život tajil. K tomu všemu se přidává ještě jedna nepříjemná věc. Z jeho knihy tetování se jeden znak ztratil. Co to bylo za znak? Jaké tajemství před Leorou celý život táta tajil? A byl jediný, kdo to tajemství držel v sobě? Není náhodou Leora v ohrožení? 

Ze začátku jsem měla veliký strach, že se mi to bude číst špatně, jelikož tam byly samé popisy, ale následně jsem si na to zvykla a musím uznat, že kniha byla hodně dobrá. Nečekala jsem, že to bude až tak skvělé a příjemně mě to překvapilo. Autorka vymyslela hodně originální svět, kde bych se já sama velice bála, abych něco neprovedla a ostatní by si na mě už nikdy nevzpomněli. Než jsem příběh začala číst, tak mi přišlo hodně morbidní, že budu číst o tom, jak někdo někomu stahuje kůži a následně z toho vznikne kniha. To bylo pro mě hodně divné. Ale bez toho by to nešlo v jejich světě. 

Opravdu skvěle propracovaný příběh, který mě moc bavil a rozhodně si knihu někdy přečtu znovu, ale tentokrát v klasické podobě, přece jen kniha je kniha a nic jiného se jí nevyrovná vždy bude lepší. 
Co se týče obálky, tak ta se moc povedla. Nikdy jsem neviděla tak blyštivou knihu jako je tato. Ta barva je také neskutečná a jsem moc ráda, že není až moc křiklavě barevná, jelikož to by se k ní nehodilo. Rozhodně palec nahoru pře obálkou, také formát je dobrý. Je to takový ten paperback, který má ale tvrdší přebal než ty klasické brožované knihy. 

Jen jediná postava se mi vůbec nelíbila, a to starosta Ostříž, ten mi hodně lezl na nervy a vždy když tam byl, tak bych ho nejraději zabila. Bohužel jsem to musela překousnout, ale ostatní postavy byly skvělé. 
Celá kniha má celkem dost kapitol. Jsou tam jak krátké, tak i dlouhé kapitoly, ale i tak se to hrozně rychle čte. Já samotná jsem knihu měla přečtenou za den a něco, což je u mě velký výkon (hlavně když jsem ji četla jako e-knihu, což mi trvá vždy hodně dlouho, než to přečtu). INK: Tajemství kůže má něco kolem 300 stran, které rozhodně přečtete hodně rychle, tedy jestli se vám to bude líbit tak jako mně. 

Určitě ji mohu jen a jen doporučit. Jestli si chcete přečíst něco hodně originálního, tak rozhodně sáhněte po tomto titulu. 
Do teď nemohu uvěřit proč má knížka tak malé hodnocení, když je tak dobrá, ale jak se říká sto lidí sto chutí. Tak doufám, že to budete zrovna vy, kterým se bude líbit tak jako mně. 


Mockrát děkuji za tuto knihu nakladatelství Moba 
INK: Tajemství kůže si můžete koupit zde. 

Výsledek obrázku pro moba knihy logo

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥