Pod maskou - Mats Olsson

5. 7. 2018


Hned na začátku vám musím něco přiznat. Když jsem si četla anotaci této knihy, tak mě opravdu nadchla, ale nějak jsem nemohla přijít na den, kdy bych si ji ráda přečetla. Stále mě to táhlo k tomu přečíst si něco jiného než toto i když se mi opravdu anotace líbila. Nakonec přišel den D a já jsem po ní sáhla. Do teď si tluču na hlavu, pr jsem ji nezačala číst dřív. Jestli vám kniha nic neříká, tak možná znáte od tohoto autora knihu Trest a smrt, která je hodně populární a na kterou se momentálně strašně těším a jsem na ni neskutečně zvědavá. Ale teď zpátky ke knize. 

Hlavní hrdina se jmenuje Harry Svensson padesátiletý novinář ve výslužbě, který si momentálně může život užívat plnými doušky a konečně má čas na své koníčky. Také se stará o jednu restauraci v Solvikenu, kde je spolumajitelem a celkově mu už nic nechybí a užívá si tuto poklidnou idylu. 
Vše se obrátí v momentě, kdy mu do domu vtrhne desetiletá holčička, která se ukryje pod jeho postelí. Harry vůbec netuší co to má znamenat. 

Nakonec tuto holčičku nechává u sebe a hodlá co nejdříve zjistit proč tato dívenka vletěla právě do jeho domu, a hlavně kvůli čemu. Bohužel ona mu to moc neusnadňuje, jelikož nechce vůbec komunikovat. Harry  to chápe a doufá, že se někdy rozhodne mu o tom říct.  

A tak se hodlá zaobírat chlapy, kteří se po vpádu holčičky objevili u jeho domu a pravděpodobně hledali právě ji. To ale ještě neví, jaké dobrodružství si prožije od tohoto momentu. A také netuší, že se setká s motorkářskými gangy, obchodem s drogami, ruskou mafií a lidmi z vyšší společenské vrstvy. Odhalí nakonec pravdu? A stane se tam ještě něco? 

Četla jsem několik hodnocení na tuto knihu a skoro všichni psali, že Harry v tomto díle není tak dobrý jako v již zmíněné knize Trest a smrt. Prý mu něco chybělo, ale já, jelikož jsem předchozí díl nečetla, tak mi tato postava přišla naprosto skvělá, a tak se těším právě na tamtu knihu a doufám, že bude ještě lepší než tato i když tahle se mi moc líbila. 
Čtení jsem si užívala od první stránky bylo to hodně čtivé a já jsem musela rychle obracet stránky, abych se dozvěděla víc a víc. Nebyly tam žádná hluchá místa, kde bych se nudila a knihu ihned odložila (jasně musela jsem ji někdy odložit, ale nebylo to z tohoto důvodu). Rozhodně jsem nečekala něco tak skvělého jako bylo toto. 

Moc jsem si oblíbila Harryho Svenssona a několik dalších lidí a hrozně nerada jsem se s nimi loučila. Přece jen tak skvělého hlavního hrdinu jen tak nenajdete (tedy alespoň já vždycky u mužských hlavních postav měla problém, že nebyli nic moc). Jak já se těším na Trest a smrt. 
Jestli vyjde u nás ještě něco od tohoto autora, tak budu rozhodně mezi prvními, kdo si knihu pořídí. Opravdu klobouk dolů nad touto knihou. Jestli stále nad ní váháte, tak neváhejte a pusťte se do ní. 
  
Hledáte nějakou severskou kriminálku, která je hodně čtivá a u které nebudete znát do poslední chvíle pravdu? Tak právě tato kniha je jak dělaná pro vás. 


Děkuji za tento výtisk Albatrosmedii.


Knihu si můžete koupit zde.

Výsledek obrázku pro albatros media

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥