KANIBAL Z NINE ELMS

29. 2. 2020


Před patnácti lety byla Kate Marshallová vycházející hvězdou londýnské policie. Dokázala vyřešit sledovaný případ nebezpečného a krutého sériového vraha s přiléhavou přezdívkou Kanibal z Nine Elms, i když přitom sama málem zemřela.  Nyní Kate přednáší na univerzitě a snaží se vést poklidný život, když se minulost začne vracet. E-mail s žádostí o pomoc ji vtáhne nejen do právě probíhajícího vyšetřování vražd mladých dívek. Jejich modus operandi nebezpečně připomíná případ, který před patnácti lety vyřešila.  Nevrací se jen vzpomínky. Vrah napodobitel chce dokončit započatou práci… A tak se i Kate musí vrátit k vyšetřování, aby dokončila tu svoji – chytit dalšího sériového vraha. 
 
Na tuto novou sérii od Roberta Bryndzy jsem se velice těšila už rok a několik měsíců zpátky, tudíž jsem ráda, že jsem si první díl z nové série s Kate Marshallovou mohla přečíst a dozvědět se jaké to bude oproti sérii s Erikou Fosterovou.  
U mě tento díl dopadl stejně jako u Dívky v ledu. Byla jsem nadšená, ale přesto to nebylo úplně brilantní čtení, ale budu doufat, že se to změní v průběhu čtení dalších dílů, jelikož stejné pocity jsem měla i u Dívky v ledu, a nakonec tam byly i lepší díly než ten první. Tak se nechám překvapit. 
  
Začnu zlehka a to obálkou, která je zase naprosto skvělá a jsem ráda, že máme zrovna takovou. Nic bych na ní neměnila, teda kromě značky světový bestseller, jelikož tyto značky nemám ráda u žádné knihy a přijde mi, že je tam zbytečná. Přece jen názor na knihu bude mít každý jiný a někomu to třeba jako bestseller nebude připadat, ale zase asi musím chápat, že pro marketing je to skvělá věc. 

Nahá mladá dívka ležela tváří k zemi v blátivé prohlubni v trávě. Hlavu měla zakrytou průhledným igelitovým pytlem, pevně staženým kolem jejího krku. Bledou pokožku měla pokrytou špínou, krví, četnými řeznými ranami a škrábanci. Na zadní straně stehen a hýždích bylo zřetelných několik hlubokých stop po kousnutí.

Co se týče samotného příběhu, tak ten byl výborně napsaný a jako u všech Bryndzových knih jsem se začetla od prvních několika stran. Co mi ale vadilo, tak byly občasné odstavce, které bych i s radostí přeskočila nebo vyškrtla z knihy, jelikož tam vůbec nemusely být a kniha mohla být hubenější o několik stránek. Celý příběh má přes 400 stran tudíž nedůležité odstavce tam opravdu být nemusely.

Další věc, která mě mrzí je to, že jsem si nějak nemohla najít cestu k hlavní hrdince Kate. Stále mi je nějakým způsobem nesympatická, ale přemýšlela jsem, jestli to není tím, že v předešlé sérii byla Erika naprosto skvělá a nejspíš se jí nikdo další nevyrovná. Možná je to tím, možná ne. Každopádně budu doufat, že v dalších dílech na mě bude působit lépe a já si na ni udělám jiný názor. 

Samotný příběh byl dobrý a napodobovatele předchozího kanibala jsem zase neodhalila a hodně mě překvapilo, kdo to byl a jak nakonec byl s celou věcí spojený (není to žádný spojler nebojte se a ani toho nenaznačuji hodně). Zajímalo by mě, jestli jste vy odhalili toho druhého kanibala nebo to bylo pro vás také velké odhalení? Já jsem měla hodně tipů, kdo by to mohl udělat, ale vůbec nevím, proč se o to vždy pokouším, když většinou je to opravdu někdo jiný. 

U některých kapitol mi běhal mráz po zádech a nejlepší bylo, když jsem jednu scénu četla ve vlaku do práce a pak jsem se bála jít sama ve tmě, když jsem za sebou zabouchla dveře, tak jsem musela všude rozsvítit a ujistit se, že tam opravdu nikdo není. No to se mi dlouho nestalo a snad se to už nestane. 

Za mě i tak palec nahoru za tento první díl a věřím, že ten další bude o něco málo lepší. Snad tam Robert Bryndza nedá ty zdlouhavé odstavce k ničemu, které nám nic neřeknou. Budu moc ráda za další díl a stále mám Bryndzu v kategorii mých oblíbených autorů tohoto žánru. 


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si můžete také knihu Kanibal z Nine Elms koupit.

    Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

2 komentáře:

  1. Jsem moc ráda, za tvoji recenzi i za to, že je upřímná a ne jen pochvalná. Bryndzu jsem teprve začala číst (mám v plánu nejprve komplet sérii s Erikou) a nejsi první, komu se nová hrdinka nezamlouvá. Asi na tom něco bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že jsi ráda za moji recenzi i když já slovo recenze nesnáším a spíše to beru jako článek o knize, kterou jsem přečetla :)
      A jak se ti zatím kniha od Bryndzy zamlouvá? Co se týče hrdinky v této nové sérii, tak jsem si tedy oddechla, že nejsem jediná a teda opravdu na tom něco bude.
      Mockrát děkuji za tvůj skvělý komentář a přeji nádhernou neděli ♥

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥