Stíny nad zálivem - Lucy Clarke

3. 12. 2018


Stíny nad zálivem od Lucy Clarke jsem vídala všude na sociálních sítích a skoro všichni, kteří knihu četli ji i následně hodně chválili, a tak jsem na celý ten psychothriller byla velice zvědavá a doufala jsem, že to bude opravdu tak dobré, jak všichni říkají. Poprvé mě knížka zaujala svou obálkou, na které se nachází pláž s obtiskem nohy, která se ke knize bravurně hodí a jsem za tento přebal neskutečně ráda. Tímto tedy děkuji nakladatelství Cosmopolis nejen za poskytnutí knihy, ale i za to, že vybrali tuto krásnou obálku. 

Celý příběh se odehrává na poloostrově Sandbank v Anglii. Jsou tu jen malé plážové chatky poblíž moře, které jsou obydlené převážně přes léto a všichni se tady dobře znají. Jednoho dne se tu ale stane jedna nemilá tragédie, kterou tento poloostrov nikdy nezažilo. V moři se nejednou topí dva desetiletí chlapci Jacob a Marley, kteří se z velkého proudu a obřích vln nemohou dostat na pevninu do bezpečí.  I když se všichni snaží oba chlapce zachránit, tak jediný, kdo se v pořádku vrátí zpátky na pevninu je jen jeden, a to Jacob zrovna ten, který má v tento den narozeniny. Marley se bohužel nevrátil a ani ho už nikdo nenašel. Prostě zmizel. 

Uplyne sedm let od tragédie, kterou už nikdo z lidí, co byli u toho nechtěj znovu zažít. Zrovna když se slaví sedmileté výročí této nehody se ze záhadných okolností ztratí i Jacob, kterému už je sedmnáct let. Od tohoto dalšího osudného dne začíná pátrání, které vysvětlí úplně všechno! 

Sára a Isla byly nejlepší kamarádky, které si společně pronajaly dvě chatičky přesně vedle sebe právě na tomto poloostrově, který je učaroval a nemohly se ho nabažit. Bohužel od první tragédie, kdy Isla přišla o svého syna Marleye se nekamarádí tolik jako předtím. Isla prožívá nejhorší noční můru všech matek, jelikož nikdo by si nepřál přežít své dítě. Sára i když by měla také oplakávat ztracení syna své nejlepší kamarádky, tak je hrozně ráda, že ten její se v pořádku dostal domů. Ale to právě netuší, že za sedm let bude to samé prožívat i ona. Začíná se tedy pátrat po dalším ztraceném chlapci a nikdo nemá tušení, že na povrch vyleze i něco dalšího a postupně se budou odkrývat tajemství, které obyvatelé poloostrova tají. COŽ BUDE OPRAVDU VELKÉ PŘEKVAPENÍ PRO VŠECHNY! 
Musím ihned říct, že to byla naprosto výborná kniha, která mě nadchla ještě více než jsem si myslela po zjištění, jaké hodnocení všichni knize dávali. Rozhodně se mohu přidat k většině čtenářům, kterým se kniha neskutečně líbila nejenom svým příběhem, ale i tím, jak bravurně byla napsaná. Já jsem musela číst skoro pořád a opravdu mi vadilo, když mě někdo přerušil v tom nejlepším. 

Dávám velký palec nahoru nejen za parádní obálku, ale hlavně za čtiví příběh, u kterého jste potřebovali číst dál a dál a nemohli jste se jen tak zastavit. Tedy samozřejmě na konci jsem se zastavila a musela jsem si všechno sesumírovat v hlavě a nemohla jsem tomu uvěřit. Takový konec jsem opravdu nečekala. 

O postavách tu dnes bohužel nemohu psát, jelikož tím bych toho hodně prozradila, ale aspoň prozradím, že tu byly postavy, které jsem ze začátku měla ráda, ale na konci jsem je totálně nesnášela. Samozřejmě tu jsou i postavy, které jsem měla ráda od začátku do konce! 

Jestli stále váháte nad koupí této knihy, tak rozhodně neváhejte! Bude vás bavit a rychle vám příběh uteče, také vás určitě potěší, že kapitoly jsou velice krátké a každou kapitolu vypráví jeden člověk, tudíž se na situaci můžete dívat z více pohledů než jen z jednoho. ROZHODNĚ MOHU TUTO JIŽ TŘETÍ VYDANOU KNIHU OD LUCY CLARKE DOPORUČIT. Já jsem si ji naplno užila a rozhodně se zařadí mezi nejlepší knihy roku 2018.


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si můžete také knihu Stíny nad zálivem koupit.

    Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

4 komentáře:

  1. Mám túto knihu doma a veľmi sa na ňu teším a súhlasím s tebou ta obálka sa fakt vydarila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš opravdu na co těšit. Obálka je výborná a rozhodně bych nevymyslela lepší. Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný víkend. :)

      Vymazat
  2. Popravdě - o knížce i o autorce slyším poprvé. Je ale dobře, že se u mě díky tvé recenzi zapsala takhle kladně, to si určitě budu pamatovat. :) :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu poprvé? To se mi ani nechce věřit :D
      Jsem ráda, že se ti díky mé recenzi zapíše kladně jelikož tato kniha si to zaslouží . Doufám, že si ji pořídíš a také se ti bude líbit. Mockrát děkuji za komentář a přeji pěkný víkend :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥