Recept: Banana bread

22. 3. 2016

Už asi rok a půl jsem chtěla tento chleba (já bych tomu spíše říkala banánová bábovka) upéct, ale buď jsem si na něj nevzpomněla anebo jsme na to neměli suroviny. Nakonec jsem to zkusila a páni taková dobrota. Je to sladké akorát a tak si to ani nemusíte ničím sladit. Recept jsem si opsala z mé praxe na hotelu a nebojte se, poprosila jsem si o něj. My si normálně máme psát recepty, které jsme už dělali, ale jelikož v hotelu jsem toto ještě nedělala, tak jsem ho neměla. Tak jdeme na ten recept.

IMG_3100
290 g hladké mouky
1 vrchovatá čajová lžička jedlé sody
90 ml podmáslí
1 lžička vanilkového extraktu
225 g cukru krupice
5 banánů
110 g másla (změklého)
trocha soli
2 vajíčka

IMG_3097
1) Do misky dáme změklé máslo a cukr. Oboje šleháme tři minuty, poté zašleháme postupně vajíčka jedno po druhém. Do této směsi přidáme podmáslí a vařečkou nebo metlou zamícháme. Může se většinou stát, že se hmota v této fázi srazí, ale to nevadí. Přidáme extrakt a vidličkou rozmačkané banány. Vše vařečkou nebo metlou zamícháme a dáme stranou anebo přidáme pro zlepšení ještě kandované ovoce, rozinky apod…

2) Do další misky dáme prosátou hladkou mouku s jedlou sodu a také přidáme malinko soli. Zamícháme. Do tekuté směsi po malinkých dávkách (2-3 velké lžíce) dáváme sypkou směs a zamícháme. Takto to provádíme stále dokola, dokud nebudeme mít žádnou sypkou směs.

3) Směs nalijeme do vymazaného a vysypaného hřbetu (jestli nemáte hřbet, tak směs můžete určitě nalít i do bábovkové formy) a dáme do předehřáté trouby na 180°C péct asi hodinku a čtvrt podle toho jakou máte troubu někdy to je i déle. Vždy si tedy Banana bread kontrolujte špejlí. Po upečení necháme vychladnout.


IMG_3089



Facebook: Reading/cooking with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy

16 komentářů:

  1. Jeden z receptů, které chci už dlouho vyzkoušet! Ten tvůj rozhodně vypadá lahodně, takže se do něj určitě co nevidět pustím. Už se mi sbíhají sliny! Mňam :)
    Hezký den přeji

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to nádherné! :o Jak zpracování článku, fotky i chlebíček! ☺

    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc si vážím tohoto komentáře děkuji moc. (Ježíš zase se mi tam opakuje slovo moc)

      Vymazat
  3. Skvělý recept! :)
    Bohužel asi nic pro mě :/

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá hrozně dobře. :) Už jsem si ho uložila, takže někdy ho zaručeně udělám. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle bude další recept od tebe, který brzy vyzkouším! Doma děláme banánovou bábovku s kusy čokolády, ale ráda zkusím novou variantu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda! :) S kusy čokolády mňam já zase zkusím tvůj typ. :D

      Vymazat
  6. Vyzerá to skvelo! Na banánový chlieb mám zálusk už veľmi dlho, no vždy som sa bála, že bude príliš tuhý alebo suchý a nepodarí sa, no tvoj vyzerá naozaj výborne :) Možno ho skúsim, takto teraz, na Veľkú noc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Opravdu není suchý až úplně poslední kousíček, na který se dostalo až za tři dny byl trochu suší, ale ne moc dalo se to spolknout v pohodě a byl opravdu dobrý. :)

      Vymazat
  7. Vypadá moc dobře myslím, že ještě líp chutná.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, před nedávnem jsem objevila tvůj blog a neodolala jsem a musela jsem si ho prolistovat celý. A našla jsem tento recept - a trvalo mi jen pár vteřin, než jsem zkontrolovala, zda je všechno doma a pustila jsem se do vaření. A výsledek mého snažení dle tvého receptu je opravdu vynikající :3 děkuji za recept, určitě uložím. Terka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem velice ráda. Mockrát děkuji! Takovéto slova vždy potěší!!!! :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥