Sto jmen - Cecelia Ahernová

19. 11. 2016

Už to bude pár měsíců, co jsem si tuto knížku odnesla domů z Levných knih. Ani nevím, jestli tam stále je, ale zřejmě ano. Moc jsem se těšila, že si přečtu další knihu od Ahernové. Od této autorky jsem četla PS.: Miluji tě a stále se řadí tento příběh mezi mé oblíbené romány. Byla jsem hodně zvědavá, jak na mě zapůsobí Sto jmen.

Kitty Loganová je novinářka, která měla skvělý život. Nově ji přijali do televizního pořadu Třicet minut a také stále pracuje v redakci časopisu Etcetera, kde si našla spoustu kamarádů. A také má svého přítele Steva, kterého má moc ráda. Bohužel vše se zhroutí v okamžiku, kdy křivě obviní jednoho učitele, že zneužil studentku. Všude se provalí, že to není pravda a Kitty dostane vyhazov z toho televizního pořadu a také od ní odejde její přítel Steve.

Bohužel to není jediné, co ji trápí, také si myslí, že kvůli tomuto problému ji vyhodí z redakce. Její šéfová a dobrá kamarádka Constance má totiž rakovinu. Nejdříve to vypadá, že se její stav zlepšuje, ale nakonec rakovině podlehne a tudíž místo ní nastupuje nový šéf Pete, kterého nemá moc v lásce.

Pete řekne, že by měli nové číslo věnovat památce Constanc a Kitty si vzpomene, že její bývalá šéfová měla nápad na nový článek a tak ho navrhne. Bohužel jí k tomu nic neřekla a Kitty má v ruce pouze seznam sto jmen na papíře a nic víc. Neví, po čem má pátrat a tak si řekne, že se s každým člověkem na seznamu setká a zeptá se na pár věcí. Ale není to tak lehké, jak se zdá.

Nejdříve samozřejmě nesmím vynechat můj názor na obálku. Podle mě se obálka velice povedla. Po celé knize jsou napsaná nějaká ta jména, což se perfektně hodí k celému příběhu, ale možná bych tam nechala pouze ty jména. Nevím, proč tam šoupli ten rám a červený šátek (či co to mělo být), to vůbec nevím, co to má znamenat a jaké spojení s příběhem to má. Jinak název knihy je perfektní jen autorčino jméno by mohlo být menší. Ale to jsou pouze malé drobnosti jinak celá obálka je skvělá.

A teď k samotnému příběhu. Musím uznat, že PS.: Miluji tě je o hodně lepší knížka než tato. Je pravda, že se mi příběh trochu líbil, ale spíše u mě převládá negativní stránka. Prostě jsem čekala něco víc, což se mi nedostavilo a jsem celkem zklamaná. Natož, že má knížka 320 stran, tak tam mohla Cecelia přihodit (vymyslet) něco víc. Opravdu jsem čekala nějakou velkou zápletku, která se musí vyřešit, ale ve výsledku tam nic světoborného nebylo. Jsem ráda, že jsem ji koupila v Levných knihách a nedala za ni plnou cenu, to bych byla zklamaná ještě více.

Přišlo mi, že autorka to chce hodně zdelšit, aby knížka měla více stran, ale to nemusela dělat. Ale zase musím uznat, že přišla s dokonalým nápadem na příběh, který by mohl být ještě o trochu lepší.
Přejdeme k něčemu pozitivnějšímu a to k postavám. Nejvíce jsem měla ráda hlavní hrdinku, která byla naprosto skvělá, a určitě bychom si v reálném životě padly do oka. Také jsem měla ráda (sice jen na krátko) Constanc, která byla úžasná, a také bychom se určitě skamarádily. Dva lidé mi ale do oka nepadli vůbec a to Steve a Pete už od začátku, kdy o nich padla nějaká řeč, jsem je neměla ráda. Dál o nich psát nebudu, protože bych možná něco vyzradila.

Knihu bych doporučila hodně nenáročným čtenářům, kteří hledají oddechovou knihu na jeden možná dva večery. Dávám takovéto hodnocení, protože příběh byl celkem o ničem a já osobně jsem čekala od Cecelie něco víc. Také konec se mi zdál až moc dokonalý a určitě tam mohlo být něco jiného. Na knihu si ale samozřejmě udělejte názor sami, možná to budete právě vy, kterým se knížka bude hodně líbit. Za mě ne a nikdy se k ní už nevrátím.

Cecelia Ahernová se narodila roku 1981 a žije v irském Dublinu. Vystudovala obor žurnalistika a mediální komunikace. V jedenadvaceti letech vydala svůj první román PS: Miluju tě, který začala psát už ve svých čtrnácti letech. Okamžitě po uveřejnění se stal mezinárodním bestsellerem a dosáhl na první příčku v žebříčku nejprodávanějších knih nejen ve Velké Británii, ale také v USA, Německu, Nizozemsku a dalších zemích. Cecelia Ahernová, dcera bývalého irského premiéra, napsala také řadu povídek a jejich výtěžek věnovala na charitu. Poslední dobou se začíná prosazovat jako televizní producentka.
Výsledek obrázku pro 3/5 stars

Originální název: One hundred names
Počet stran: 320
Překlad: Ludmila Havlíková
Nakladatelství: BB/art
Rok vydání: 2013

Četli jste tuto knihu? Jak se vám líbila? Popřípadě máte v plánu si ji pořídit?

2 komentáře:

  1. Od Cecelie mám teď na poličce S láskou Rosie, tak jsem zvědavá, jak se mi bude líbit, je to taky docela bichlička. Snad nebudu zklamaná, jako ty. Mám od ní docela vysoké očekávání, tak uvidíme :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu jsem si chtěla přečíst, ale když jsem zjistila, že je to formou e-mailů, tak jsem věděla, ze by se mi to asi nelíbilo. Možná to někdy zkusím, ale teď určitě ne bojím se že díky tomu formátu se mi to moc nebude líbit. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥