King - T. M. Frazier

14. 1. 2019


O této knize jsem nikdy nikde neslyšela a ani jsem ji neviděla u žádných zahraničních blogerů. Když mi přišel e-mail od Megaknih s tím, jestli bych si chtěla přečíst jejich novinku, tak jsem nejdříve hodně váhala, jelikož na jejich webu byla tato kniha jen s polskou anotací a nikde jsem nenašla nic v češtině. A tak jsem nakonec anotaci nějak přelouskala a následně kývla na tuto spolupráci. V té době nebyla nikde ani česká obálka a ani nějaká zmínka o této knize. Nakonec po pár týdnech mi přišla a já ji konečně mohla vidět. Za mě je obálka perfektní, a tak jsem se ještě více těšila, až se vrhnu do příběhu, který se pod obálkou skrýval. Vůbec jsem nečekala, že to bude takové... 

Na začátku knihy se seznamujeme s dvanáctiletým Brantleyem Kingem, který prožívá klasický život kluka z chudších poměrů. Který nemá zas tak dobré dětství a tím pádem to jde i na něm znát. Je hodně vulgární a nenechá si nic líbit i kdyby to mělo skončit krvavou rvačkou. Matka se o nej nezajímá spíše se zajímá, s kým momentálně bude chodit. Chlapy, které si vodí k sobě domů následně týrají Kinga, tudíž se to hodně odráží od jeho chování. V té době se seznamuje se Samuelem Clearwaterem, jehož přezdívka je Preppy. On je stejný jako King a také si prožil krušné dětství, jelikož mu nevlastní táta dělá peklo od té doby, co mu maminka zemřela. Společně se hodně skamarádí a jsou, jak nerozluční bratři. 

Následně se nacházíme o patnáct let později na Logan's Beach jihozápadním pobřeží Floridy. King s Preppym už nějakou tu dobu mají své podnikání, a tak si splnili svůj sen pod nikým nepracovat a být svým vlastním pánem. King má své tetovací studio a náramně si to užívá konečně může využít svůj výtvarný talent. Daří se jim úplně všechno, až na jednu věc. King jde do vězení na tři roky za vraždu. 

Po třech letech se vrací zpátky k sobě domů a chce začít nanovo. A zrovna v ten moment se u něj objeví Doe, která ztratila paměť, neví jak se jmenuje a nemá u sebe žádné doklady. Byla i na policii, ale ti s tím nic neudělali a ani se nenašel nikdo, kdo by ji hledal. Musela tedy žebrat u dálnice, prohrabávat odpadkové kontejnery u restaurací a také spát pod lavičkami, a právě tam ji našla její momentálně jediná kamarádka Nikki 

Nikki je šlapka, která Doe do tohoto jejího života zasvětila. U Kinga byla nahlášená party, a tak tam šly s tím, že si buď něco vydělají nebo tam alespoň něco snědí. A právě tam se Doe setkává s Kingem. Ze začátku se vůbec nemusí, ale jak se říká: „Co se škádlívá, rádo se mívá“. A tady tomu není jinak. Vše se od tohoto momentu pro ně změní. Ale jestli je to k lepšímu nebo k horšímu to vám neřeknu. Jen si to přečtěte a zjistěte si to sami. 

Jediné, co jsem po dočtení stihla říct je: „Potřebuji další díl a to nutně!“ (mezitím jsem tedy seděla s otevřenou pusou a nemohla uvěřit, jak skvělé to bylo a jak otevřeně to skončilo). Když už jsem si myslela, že bude konec dobře uzavřený, tak autorka všechno obrátila a poslední kapitolu napsala tak otevřeně, že prostě potřebujete další díl mít hned u sebe. 
Tím mě hodně naštvala, ale teď se mám alespoň na co těšit. V této knize je vše, co jsem potřebovala. Romantika, drsný svět, holka a kluk, kteří se nenávidí, ale nakonec jsou spolu a spoustu zvratů, které jsem ani nečekala. Také jsem si ZABREČELA u jedné kapitoly, která mě opravdu silně zasáhla a vůbec jsem to nečekala (a ne nebyl to konec, ale asi půlka knihy). 

Na této knize nevidím žádné velké chyby, ale ty malé se tu přece jen našly. Text je hodně rozšířený do všech krajů a občas zasahuje i do číslování stránek, což mi přijde velká škoda u tak skvělé knihy. Také jsem nesnášela, když King říkal Doe přezdívkou: Štěně. Já jsem si tam vždy místo toho slova alespoň dala Puppy, což by asi souhlasilo, ale česky štěně? To je teda hrozné.  
Většina lidí si stěžovalo na spoustu vulgarizmů, které se nacházejí už na začátku knihy, ale mě to tam prostě patřilo, neboť příběh se odehrával mezi gangy a motorkáři což sedí do tohoto prostředí a mně to nějak neubíralo nad požitkem z četby. 

Postavy byly skvělé jen Nikki jsem od začátku nesnášela, ale jinak nemám co vytknout. Jestli máte chuť na romantický příběh kde se nacházíte v prostředí motorkářských gangů, drog a drogových dealerů, tak tato kniha je přesně pro vás. Já sama mohu knížku jen a jen doporučit a neskutečně se těším na další díl a až ho budu mít doma, tak rozečtená kniha půjde rozhodně stranou a ihned se vrhnu na čtení, neboť nutně potřebuji pokračování. Knihu rozhodně DOPORUČUJI. Zkuste ji i když nad tím váháte, jelikož možná ztrácíte možnost si přečíst něco co pro vás nakonec bude naprosto skvělé! 


Mockrát děkuji Megaknihám za poskytnutí této knihy.
Knihu si můžete koupit zde.
Výsledek obrázku pro megaknihy logo

7 komentářů:

  1. Jo. Vidím, to tak, že tato kniha na mém want to read listě zustane.. Další kladná recenze, která mě utvrdila v tom, že knihu stojí za to přečíst. Jen tedy doufám, že vydají všechny díly...a že jich je..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch dílů je opravdu mnoho a také doufám, že u nás všechny vydají. Rozhodně si knihu někdy přečti! Je skvělá a hlavně ten konec je něco :) Užij si krásný zbytek pátku a přeji hezký víkend. :)

      Vymazat
    2. Já jsem právě z toho důvodu už i opatrná, co se pořizování knih týče (a taky byt není nafukovací). Prostě mě hrozně hlodá, když nedovydávají sérii. :(
      Ale určitě si knihu dřív nebo později přečtu. Také ti přeji hezký víkend. :)

      Vymazat
  2. Páni! Ono to vážně vypadá dobře! :D Viděla jsem, jak ji četlo docela dost lidí, ale neměla jsem od toho žádná očekávání, ale podle tvé recenze to vypadá fakt suprově!
    Docela mě teď mrzí, že jsem si ji také nevzala na recenzi, ale nevadí, třeba ji objevím v knihovně. Jedno je ale jasný, kniha jde do to-read listu! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší! :)
      Rozhodně si ji přečti a pak napiš jak se ti líbila. Jsem hodně zvědavá co na ni řekneš a jestli se ti bude líbit tak jako mně. Přeji nádherný zbytek pondělí. :)

      Vymazat
  3. na tuhle knihu teď vidím recenze snad všude a musím říct, že mě hodně láká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně ji někdy zkus. Je pravda, že je teď kniha úplně všude, ale za mě je opravdu skvělá. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥