PAŘÍŽSKÁ ŠVADLENA

28. 3. 2020



Kolik toho musí obětovat mladá francouzská švadlena na cestě za naplněním svých snů? Román o mladé ženě a její snaze získat uznání a dobýt svět dosud vyhrazený jen mužům – módní průmysl New Yorku v polovině 20. století. 
1940. Pařížská švadlena Estella Bissettová je ve svých dvaadvaceti letech nucena uprchnout z Francie před postupující německou armádou. Dostane se až do New Yorku a na Manhattanu se ocitne jen s pár franky, šicím strojem, vlastním originálním modelem zlatých hedvábných šatů a snem založit vlastní módní ateliér. 
2015. Australská kurátorka Fabienne Bissettová přijíždí na výroční galapřehlídku v Metropolitním muzeu, která je pojata jako pocta celoživotnímu dílu její milované babičky – jedné z nejvýznamnějších módních návrhářek konfekce té doby. Jak se ale Fabienne dozvídá víc o babiččině minulosti, odhaluje příběh tragédie, zlomeného srdce, tajemství a bolestných obětí ve jménu úspěchu. 
Román Pařížská švadlena překračuje generace, společenské rozdíly i divoký kvas mezinárodního dění. Je to okouzlující příběh, který nebudete chtít odložit – o výjimečném vztahu mezi babičkou a vnučkou a jejich snaze zhojit zlomená srdce z minulosti. 

Kniha, která je na GoodReads výborně hodnocená a troufám si říct, že nejlépe co jsem kdy viděla! A už chápu, proč tomu tak je, jelikož já po přečtení mohu říct, že ji mám v plánu zahrnout na konci roku do top nejlepších knih přečteních v roce 2020! Ano až tak skvělé to bylo, ale vezmeme to všechno od začátku. 


Nejdříve bych se ráda zastavila u obálky. Jestli čtete mé články už nějaký ten měsíc ne-li roky, tak jistě víte, že já a fotky na obálce vůbec nejdou dohromady a že je nemám ráda. Tady to není zas tak špatné i když bych tam fotku ženy raději nedávala, ale co už. Každopádně fotografie New Yorku a Paříže se mi hodně líbí a vlastně vše kromě té ženy. Jsem tedy ráda, že nemá vyloženě špatnou obálku, ale jako výbornou bych ji také nenazvala.

Teď už ale k samotnému příběhu. Již od samého začátku jsem nějak při čtení vytušila, že se mi to bude hodně líbit a výborně jsem se do tohoto dokonalého příběhu začetla. Je i parádně zpracovaná a byla jsem hodně ráda, že tu máme kapitoly z pohledu babičky Estelle, které se odehrávaly kolem druhé světové války a z pohledu její vnučky Fabienne, které byly naopak z roku 2015. Byla jsem hodně ráda, že jsme vždy přebíhaly z jednoho roku do jiného, ale bohužel ke konci jsem v jednu chvíli chtěla být naráz v obou období, jelikož vždy ta kapitola skončila něčím napínavým a najednou jsme byli zase jinde, kde i to skončilo napínavě.

Asi třikrát mi ukápla slza, a to z toho důvodu, že se autorka rozhodně s ničím a nikým nepárala a prostě to napsala tak jako by to byla pravda. Což ve výsledku byla i částečně pravda, jelikož v poděkování bylo napsané, že část příběhu, který vám neprozradím se opravdu stal, a i někteří lidé, kteří tam jsou jmenováni opravdu žili, jen jim autorka v knize dala jiný osud, než měli ve skutečnosti. To mě hodně dostalo a rozhodně jsem to nečekala. Samotný konec se mi naprosto líbil a když jsem zaklapla knihu, tak jsem si i říkala, že kdyby napsala autorka, že je úplně celý příběh pravdivý, tak bych se nedivila. Bylo to vážně hodně reálné nikdo by neřekl, že jen část byla pravda a ostatní fikce. Celá kniha je plná tajemství a všemožných zvratů což vás rozhodně nebude nudit. 
Všem knihu budu doporučovat a rozhodně ji doporučuji i čtenářům, kteří romány nemusí. Tohle byla prostě jízda, kterou si ráda za několik let zopakuji, až se mi malinko příběh dostane z hlavy. Zatím tam ten příběh stále zůstává, a to je další důvod, proč byste ji také měli zkusit. Budu ráda, když si knihu také přečtete a pak napíšete jaké jste z ní měli pocity. ZA MĚ NAPROSTÁ PECKA A ROZHODNĚ DOPORUČUJI!!! 


Knihu jsem obdržela zdarma od nakladatelství GRADA výměnou za článek. Nikdo ani samotné nakladatelství můj názor neovlivnilo vše je napsané přesně tak, jak to cítím já. 
Knihu si můžete zakoupit zde.

Výsledek obrázku pro grada publishing

10 komentářů:

  1. Taky jsem knihu četla a líbila se mi, ale tak nějak normálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je také dobré :) Mně se líbila hodně a rozhodně si ji plánuji přečíst znovu.
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásnou neděli :)

      Vymazat
  2. Premýšľala som či po knižke siahnuť alebo nie...akurát včera som ju mala v košíku! Len som si nebola istá, takže ďakujem za tvoj názor, veľmi si mi pomohla pri rozhodovaní :) Inak, čo sa obálky týka, tak mne sa vôbec nepáči :D Nie je že by príšerná, ale akosi mi to celé nesedí a pôsobí lacno...ale teším sa na príbeh!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lacně opravdu působí souhlasím :)
      Doufám, že si ji nakonec koupíš a přečteš, jelikož je naprosto skvělá!!!
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný čtvrtek ♥

      Vymazat
  3. Súhlasím, tá obálka by mohla byť lepšia. Inak vďaka za tip. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zač, doufám, že si ji pořídíš a že se ti bude stejně jako mně líbit :)
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný čtvrtek ♥

      Vymazat
  4. Také nemám ráda fotky na obálce, ale jak sama píšeš, zde to není zas tak hrozný :D

    U knihy, dle nadšených recenzí, se mi líbí střídání minulosti a přítomnosti. Mám ji napsanou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, tady to zase tak hrozně nevypadá, ale stejně by byla nějaká jiná obálka lepší. Jsem ráda, že ji máš napsanou a je výborná a rozhodně doporučuji! Střídání minulosti a přítomnosti v knihách miluji, tak to byla jasná volba jo a ještě druhá světová. Prostě knížka, která je šitá pro mě jak na míru :D

      Vymazat
  5. Jé tak ta kniha vypadá hoodně dobře! Píšu si jí na seznam. Tyhle příběhy mám moc ráda. Pobavila jsi mě tou obálkou :D

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D
      Rozhodně se máš na co těšit jsem zvědavá co na ni řekneš ty. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥