PLÁŽ V CHORVATSKU

26. 7. 2020


Odplujte do krásného Chorvatska za letním sluncem, třpytivě tyrkysovým mořem a romantickým příběhem, který nedokážete odložit, dokud ho nedočtete! Maddie je milá a rozumná třicetiletá žena, ale má i svou bohémskou stránku: vystudovala dějiny umění a chtěla by se prosadit jako výtvarnice. Zatím neměla štěstí, je bez peněz, a tak přijme nabídku letní brigády: bude pracovat jako hosteska na luxusní jachtě v Chorvatsku, na které se plaví parta přátel z módní branže. Práci jí dohodila kamarádka Nina, jejíž bratr Nick je jedním z hostů na lodi. Pochází z úplně obyčejné farmářské rodiny, ale teď chodí s modelkou Tarou, se kterou se seznámil, když na jeho farmě probíhalo focení módy. Maddie se snaží obstát v roli hostesky a vyhovět zhýčkaným hostům, jenže arogantní Tara jí to moc neulehčuje. Mezi Nickem a Tarou to začíná pomalu skřípat, přece jen pocházejí každý z jiného světa. O Maddie se zajímá jeden z hostů, hezký a bohatý Simon, který oceňuje její výtvarný talent a plné křivky – myslí to ale upřímně? Zároveň si Maddie uvědomuje, že se jí čím dál tím víc líbí Nick… 

Další díl ze série Romantických útěků od Julie Caplin. Na tento díl jsem se těšila úplně stejně jako na ty předchozí, ale bohužel tato kniha ve mně toho nevyvolala tolik, jako ty předchozí. Stále se budu opakovat, ale na prvním místě i nadále stojí Kavárna v Kodani, která za mě byla naprosto nejkrásnější, ale možná je to tím místem, které bych moc ráda navštívila. Zato Chorvatsko, je bohužel místo, které mě nikdy nelákalo a momentálně nemám ani v plánu se tam někdy podívat. U mě prostě vedou ty severní státy, kde není takové vedro a není to zase tak plné turistů.  
 
Hned jak jsem se začetla, tak jsem si vzpomněla, jak skvěle umí psát Julie Caplin ty své knihy. Někdo by řekl, že to není až tak dobře napsané, ale já si u jejího příběhu vždy odpočinu, jelikož je to vše napsané stylem, díky kterému nemusím nad ničím přemýšlet a rovnou se vrhnout na místo, kde se hlavní hrdinka nachází. I tady to po celou dobu bylo hodně oddechové a parádně se to četlo, ale bohužel i když jsem zastánce oddechových knih, tak toto bylo až moc. Ve směs se tam nic nedělo, ale co bych asi měla očekávat od knihy, která vás má zrelaxovat a dát vám pocit, že v ten moment nad ničím nemusíte přemýšlet a jen čtete. 

Bohužel tady se i dohromady půlka knihy vlekla a bylo tam spoustu věcí, které se mohli vyškrtat a kniha by byla kratší anebo jen vymyslet nějaký větší zádrhel. 

Stále píši, že knihy, které jsou psané primárně na oddych, by se neměli hodnotit špatně jen kvůli tomu, že se tam nic nedělo. Právě proto je to knížka, která je na ten čas oddechu a kde se neprobírají žádné velké události a není tam ani žádná akce. Ale tato kniha je jiná právě v tom, že tam byli věci, které nebyli podstatné a ani zajímavé, a to je něco, co nemá být v žádné knize. 
 
Co se týče postav, tak bohužel občas mi nepřišlo moc dobré chování, které měl Nick a taktéž mi v některých situacích přišla Meddie jako malá holčička, která se strachuje, co by si o ní mohli myslet ostatní. Občas zase byla Meddie úplně jiná a nedala si nic líbit bylo to jako na houpačce, a to si myslím, že se autorce moc nepovedlo, jelikož mi to nepřijde moc reálné. Buď jste výřeční a nenecháte si nic líbit anebo se straníte ostatních a bojíte se co si o vás asi všichni pomyslí, ale všechno dohromady prostě nejde. 
 
Tento díl jsem nakonec ohodnotila jako slabší průměr. Rozhodně ji ale mohu doporučit čtenářům, kteří třeba mají Chorvatsko trochu propátrané a třeba byli na ostrovech, které jsou v knize zmíněné. Což by bylo parádní a ihned by se vám v hlavě naskytla vzpomínka, jak jste si tam zrovna vy užívali dovolenou. To by mohlo být skvělé. Taktéž doporučuji čtenářům, kteří opravdu hledají naprostou oddechovku, kde se nic moc neděje a třeba právě v létě k nějaké vodě by toto čtení mohlo být skvělé. Možná kdybych začala s touto knihou jako první od Julie, tak bych si říkala, že je to dobrý start, ale jak už je to několikátý díl a vy víte, že ostatní vydané díly byly lepší, tak vás tento moc nepotěší. 
I přesto, že se nejedná o mou nejmilovanější knihu této autorky, tak jsem ráda, že jsem měla tu možnost si ji přečíst a už teď se těším na další nový díl, který se bude jmenovat Hotýlek na Islandu, což je právě místo, které bych taktéž jednou chtěla navštívit, tak snad mi to další její kniha vynahradí. 


Knihu jsem obdržela zdarma od nakladatelství COSMOPOLIS výměnou za článek. Nikdo ani samotné nakladatelství můj názor neovlivnilo vše je napsané přesně tak, jak to cítím já. 

Knihu si můžete zakoupit zde.

    Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

2 komentáře:

  1. Jako vždy, krásně napsané :)¨
    K této, myslím, že se nepletu. romantické sérii jsem se ještě nedostala :/ Asi budu muset napravit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu :)
      Knihy na sebe nenavazují, tak si klidně vezmi nějaký díl, který tě uchvátí svou anotací :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥