MED V HLAVĚ, MARMELÁDA V SRDCI

31. 10. 2020


Tilda žije s manželem Philippem, úspěšným právníkem, a dvěma dětmi v Hamburku. Vede docela spokojený život, jen někdy se jí zmocní pocit prázdnoty; jako by v jejím životě něco chybělo, jako by v něm byla velká černá díra, a ptá se sama sebe, co jí vlastně brání být doopravdy šťastná. Tyhle myšlenky však vždycky rychle odežene. Život běží dál ve vyjetých kolejích, dokud si jednoho dne neuvědomí, že její otec Niko v poslední době nápadně často zapomíná. Tohle už jednou zažila. Zmocní se jí strach. Strach, že by to mohl být počátek stejné nemoci, kterou trpěl dědeček 
Amandus a která jí ho vzala, když byla ještě malá.
 

Tilda vyhledá své deníky ze svého dětství a při jejich četbě se ponoří do vzpomínek. Znovu je jedenáctiletou dívkou plnou odvahy, lásky a touhy po dobrodružství a vzpomíná na poslední léto s dědečkem, který onemocněl Alzheimerovou chorobou — na nejbláznivější, nejsmutnější a nejintenzivnější období svého života. Všechno začalo, když zemřela babička… Dojemný příběh o rodině a bezpodmínečné lásce, jež dokáže (byť jen na chvíli) zpomalit neúprosný osud. 

 

Další kniha z edice 7lásky, kterou jsem měla možnost si přečíst. Jestli čtete můj blog už nějakou tu dobu, tak jistě víte, že mám tuto edici moc ráda a najdou se tam neskutečné příběhy, které jsou jak vtipné, tak vás i umí rozbrečet a občas také nekončí tak jak chcete. Od všech knih čekejte vždy něco jiného. 

 

Tuto knihu jsem si chtěla přečíst hlavně z důvodu té Alzheimerovi choroby, která je nekompromisní a bere si vše na co přijde. Po dočtení musím říct, že mi to ještě více otevřelo oči a zjistila jsem i něco nového. Bylo hodně smutné prožívat spolu s Tildou průběh nemoci u jejího dědečka a následně tatínka.  

Čtení mě nabudilo k tomu dozvědět se více o chorobě, která se vyskytuje u více než sedmi miliónů obyvatel Evropy a o které se momentálně moc nemluví. 

 

Zpět k samotnému příběhu, který je jak humorný, tak i dojemný zároveň. Kapitoly v knize jsou poměrně krátké, tudíž čtení je o poznání rychlejší. Příběh vypráví sama Tilda a kapitoly se střídají. Něco je ze současnosti a něco z minulosti, kdy Tilda strávila své léto s dědečkem. Za mě bylo hodně nepříjemné, když už Alzheimer přicházel více a více a najednou jste viděli toho člověka, který s tím nemůže nic dělat a je to čím dál tím horší. Jsem ráda, že tuto chorobu jsem neměla možnost nikdy vidět u nikoho z mých blízkých a neumím si představit jakou bolest to může v rodině způsobit. Opravdu mi to stačilo v knize a rozhodně nikomu nic takového nepřeji. 

Jsem ráda, že autorka přicházela i s humornými situacemi, které všechno to napětí alespoň trochu rozveselili. Občas jsem se i já musela nad něčím pousmát. Rozhodně to bylo skvělé odreagování od nepříjemných situací, které se v knize nacházeli. 

 

Netuším, jestli je to opravdu kniha pro každého, to bych se asi hádala, jelikož ne každý by si chtěl přečíst něco o této chorobě a obzvlášť, když se třeba vyskytla u někoho z příbuzných. Já tyto knihy čtu hlavně z důvodu toho, abych se přiučila, jaké má třeba příznaky a co se může v průběhu dít. Po takové knize, ale vždy mám chuť na něco hodně pohodového, ale to je asi jasné. 

Jestli jste přesně takový čtenář, jako já, tak s klidným srdcem vám mohu knihu doporučit. Rozhodně se tam toho hodně dozvíte, ale také se občas pobavíte. Pak dejte rozhodně vědět, jaké pocity ve vás tento příběh zanechal. 


Knihu jsem obdržela zdarma od nakladatelství GRADA výměnou za článek. Nikdo ani samotné nakladatelství můj názor neovlivnilo vše je napsané přesně tak, jak to cítím já. 
Knihu si můžete zakoupit zde.

Výsledek obrázku pro grada publishing

8 komentářů:

  1. Toto asi nie je tak úplne môj štýl, ale som rada, že tebe sa príbeh páči :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to dobré si něco o tomto tématu přečíst a dozvědět se, jaké to je. Ale rozhodně souhlasím s tím, že to není téma pro každého :)
      Moc děkuji za komentář a přeji ti krásný den ♥

      Vymazat
  2. četla jsem nedávno na tuto knihu recenzi a třebaže to není úplně můj šálek čaje, asi bych si ji jednoho dne přesto ráda přečetla :)

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se ti bude líbit. Tedy v rámci mezí samozřejmě, když jde o takové nehezké téma :)
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný den ♥

      Vymazat
  3. Hey dear!
    I loved your post and already followed your blog! I want invite you to visit and follow my blog back <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych si určitě knihu ráda přečetla. A pak si udělala názor. :)) Rozhodně má zajímavý název.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja moc knihomol nie som, ale tá fotka je nádherná ♥

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥