INK: Jiskra - Alice Broadway

17. 2. 2019


Na tento díl jsem byla hodně zvědavá, ale i tak jsem se čtením velice dlouho otálela, nějak jsem neměla tu pravou náladu na tuto knihu, a tak se nějak stalo, že jsem ji začala číst až na konci ledna 2019. A jsem i tak ráda, že jsem čtení nechala na dobu kdy, jsem byla na tento příběh zcela připravená, a tak jsem si ho mohla naplno vychutnat. Musím přiznat, že jsem se tak trochu obávala, že tento díl nebude tak dobrý jako první, ale opak je pravdou a já jsem si ho vychutnala snad ještě více než ten první. Musím upozornit předem čtenáře, kteří nečetli první díl, aby si nečetli další dva odstavce, kde popíši příběh tohoto druhého dílu, tudíž se může stát, že budete vědět něco více aniž byste o to stáli. Další dva odstavce čtete pouze na vlastní nebezpečí anebo pokud máte již první díl přečtený. 

V příběhu se zase setkáváme s hlavní hrdinkou Leorou, která po zjištění toho, kde dříve žil její otec už není v bezpečí ve Svatoměstí. Stojí před starostou, který pro ni přichystal úkol a to, aby se dostala do Vranova a donášela nějaké informace, které se tam dozví. A aby toho nebylo málo, tak jestli tuto dohodu nedodrží, tak se její přátelé ocitnou v nebezpečí. Leora se tedy vydává na cestu do Vranova za prázdnými, které vůbec nezná s tím, že se už ve Svatoměstí necítí v bezpečí tak jako doposud. 

Snaží se se všemi spřátelit i když to není tak lehké, jak se na první pohled může zdát. Všichni si myslí, že to, co říká není pravda a skoro nikdo ji nevěří, ale najdou se tu i takoví, kteří si nemyslí, že jim každou chvíli lže. Po pár dnech zjišťuje o Vranově více a více věcí a ocitá se na vážkách, jestli má věřit těmto lidem, které dosud neznala anebo věřit lidem, které znala ve Svatoměstí. Připadá jí všechno trochu divné, ale nechce dopustit, aby se její vinou stalo něco jejím nejlepším přátelům, kteří se nacházejí daleko od ní. Tak ke komu se má přidat? Přidá se k Vranovu nebo bude i nadále donášet do Svatoměstí různé jejich informace? A stane se tam ještě něco, co zamíchá všemi kartami? Jak si nakonec Leora vybere a jak to skončí? 

Zase jsem byla uchvácena obálkou, která je výborně propracovaná a skvěle ladí k prvnímu dílu a jsem hodně zvědavá, jak bude vypadat třetí díl.  
Na Jiskru jsem byla hodně zvědavá, jelikož první díl se mi líbil i když nějaké mínusy jsem tam také zaznamenala, a tudíž jsem doufala, že tento díl bude stejně tak skvělý. Po přečtení musím uznat, že byl asi i o malinko lepší než ten první. Více se mi líbil svět v tomto díle a byla jsem ráda, že se o prázdných mohu dozvědět více. 
Bohužel i tady jsem našla nějaké ty mínusy. Byla bych radši, kdyby kniha měla o daleko méně stran, než má, jelikož spoustu kapitol tam ani být nemuselo (klidně bych se bez nich obešla) a některé pasáže byly zase až moc zdlouhavé a probírali se tam za mě celkem dost nepodstatné věci. U těchto stránek jsem se hodně musela nutit ke čtení a ve finále to skoro vždy skončilo tím, že jsem knihu potřebovala odložit. Ale jinak to byl opravdu lepší díl než ten první. 

Konec skončil celkem otevřeně, ale že bych se nějak extra těšila na další díl a nemohla z toho spát to určitě ne. Ráda si přečtu další díl, ale kdybych si ho nepořídila hned po vydání, ale třeba rok potom, tak by mi to nevadilo.  
Shrnu to tak, že knihu doporučuji čtenářům, kterým se třeba první díl tolik nelíbil s tím, že tento by se vám mohl zamlouvat o malinko více. Kniha to byla fajn, ale nebylo to nic převratného, co bych nemohla jen tak pustit z ruky a musela bych číst a číst to opravdu ne. Na třetí díl se nějak zásadně netřesu i když konec byl otevřený. Určitě tento díl zkuste, ale neočekávejte něco bombastického! 

AUTOR: Alice Broadway | NAKLADATELSTVÍ: Moba | HODNOCENÍ: 4/5☆ | ROK VYDÁNÍ: 2018 | POČET STRAN: 296

Mockrát děkuji za tuto knihu nakladatelství Moba 
INK: Jiskra si můžete koupit zde. 

Výsledek obrázku pro moba knihy logo

2 komentáře:

  1. Taky se mi to líbilo víc než ten první. Sem tam k tomu mám výhrady, ale je to pěkný příběh

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak konečně někdo, kdo to vnímá stejně. Pořád si čtu jen o tom, že se to lidem nelíbilo a bylo to horší než první díl. :)
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný zbytek středy. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥