Kavárna v Kodani - Julie Caplin

27. 2. 2019


Konečně jsem přečetla první knihu s Hygge tématikou ve svém životě a rozhodně po této zkušenosti musím všechno napravit a začít číst i další knihy s tímto tématem, jelikož mě tento životní styl hodně baví. Také se přiznám, že jako první mě u této knihy uchvátila obálka, kterou vytvořila Kateřina Brabcová, kterou budete určitě znát i pod jménem @brabikate. Rozhodně se za naši obálku nemáme co stydět a za mě je dokonce nejhezčí! Knihu jsem četla už dříve, ale nakonec jsem ji odložila, jelikož jsem si ji tolik neužívala kvůli zkouškám, a tak jsem si řekla, že si ji musím přečíst, až bude po všem a já nebudu mít tak hektické dny a budu si užívat čtení. Jsem ráda, že jsem si počkala! 

Hlavní hrdinkou této krásné knihy je Kate, která pracuje v jedné z největších londýnských PR agentur a bydlí se svou kamarádkou v obyčejném bytě, který není zas tak skvěle vybavený. Je hodně pracovitá a práce je pro ni vším, a tak by byla velice ráda za povýšení a dělá vše pro to, aby ho dostala. Povýšení znamená samozřejmě i více peněz a ona doufá, že by si konečně mohla koupit nový byt, který by byl v lepším stavu, než je ten, kde právě bydlí. 
Jednoho dne si už myslí, že to povýšení dostane, bohužel vše se zhroutí v momentě, kdy se dozví, že povýšení dostal její přítel, se kterým se tajně stýkala a který si nakonec přivlastnil její návrh, díky kterému to povýšení dostal. 

Přece jen se na Kate jednoho dne usměje štěstí v podobě projektu pro dánského investora Larse, který má v plánu postavit v Londýně obchodní dům Hjem, který bude plný Hygge. A aby toho nebylo málo tak ji Lars pozve na pár dní do Kodaně spolu s dalšími lidmi, které si Kate vybere a kteří se budou starat o propagaci tohoto životního stylu a následně propagaci nového obchodního domu Hjem. Tady začíná dobrodružství plné Hygge, kaváren, výletů, romantiky, ale i nějakého toho škádlení, jelikož vždy musí být někde člověk, který nemá stejný názor a který se rád hádá. Tohoto člověka tady představuje Ben, který od první chvíle není moc rád, že musel na tento výlet, a tak to nechává sežrat úplně všem. Kate se ale nenechá odradit a hodlá si tyto dny užít. Jak vše nakonec skončí a co se tam ještě stane? Najde Kate i novou lásku a zjistí co to Hygge opravdu je? 

Po dočtení jsem ihned potřebovala si zajet do Kodaně a vypít si kávu v nějaké krásné, malé a útulné kavárně a pak se jen tak projít v ulicích a kochat se vším, co Kodaň nabízí. Jsem hodně ráda, že jsem si knihu nakonec nechala na potom, kdy jsem na ni měla hodně času a nemusela se stresovat věcmi kolem.  
O obálce jsem už psala, tak to nebudu znovu moc probírat, jen jsem moc ráda, že se u nás najde tolik talentovaných lidí, kteří tu knihu tak skvěle zkrášlí, že jen žasnu nad tím výsledkem. Klobouk dolů všem těmto talentovaným lidem, kteří vytvářejí tak krásné věci! 

Samotný příběh byl opravdu nádherný a ráda si ho přečtu znovu, také se moc těším na druhý díl, který se bude jmenovat Pekařství v Brooklynu a momentálně se u nás na něm pracuje, tak se můžete těšit (jo a bude mít také krásnou obálku!). 

Ale teď už zas k této knize. Nesedla jsem si s Benem, až teda ke konci mi už tolik nevadil. Jelikož nesnáším lidi, kteří si jen tak vylévají své špatné nálady na ostatní, ale to byl účel této postavy v knize, tak kvůli tomu rozhodně nedávám hodnocení dolů. Bohužel plný počet jsem nedala z toho důvodu, že tu byly kapitoly, které tam ani být nemusely a celkově kniha mohla být kvůli tomu i kratší. Některé pasáže byly až moc zdlouhavé a o ničem, tak se na to také připravte, ale jinak to bylo dokonalé čtení a jen asi celkem čtvrtina knihy byla opravdu o ničem. 

Rozhodně knihu doporučuji všem ostatním, kteří ji doposud ještě nečetli. Opravdu knize dejte šanci, alespoň když budete mít náladu na nějakou parádní oddechovku plnou kávy, hygge a romantiky z PR prostředí. Já si ji rozhodně plánuji třeba v létě přečíst znovu, jelikož při čtení jsem si opravdu krásně oddechla a hodně jsem si to užívala. Za mě opravdu ano. Zkuste ji!  

Četli jste tuto knihu? Jak se vám líbila? Máte v plánu si ji pořídit? 

AUTOR: Julie Caplin | NAKLADATELSTVÍ: Cosmopolis | HODNOCENÍ: 4/5☆ | ROK VYDÁNÍ: 2018 | POČET STRAN: 352

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si můžete také knihu Kavárna v Kodani koupit.

    Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

18 komentářů:

  1. O tejto knihe som už počula, ale presne som nevedela o čom je. Podľa tvojej recenzie si ju chcem rozhodne raz prečítať, moc ma zaujala. A naozaj tá obálka je prekrásna.

    https://hanzalikovam.wixsite.com/thedailymaria

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je opravdu nádherná. Jsem ráda, že právě díky mému článku si hodláš knihu přečíst moc mě to těší. :)

      Vymazat
  2. Já tu knihu mám nehorázně ráda a máš pravdu, jednou bych si jí chtěla přečíst ještě jednou! Na ostatní knihy se taky moc těším ♥

    Obálka je dokonalá a k tomu máš fakt dokonalé kafe udělané! ♥
    Krásná recenze!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc, moc a moc děkuji za krásná slova ♥ Jsem ráda, že se článek líbí. A na druhý díl jsem hodně zvědavá prý v dubnu by měl vyjít! Tak super. :)

      Vymazat
  3. Autor zvojil nazov, ktory zaujme. I obsahovo vyzera putavo.
    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tvým komentářem opravdu mohu jen souhlasit. Název je skvělý a opravdu se těším i na další knihy od této autorky. Mockrát děkuji za komentář. :)

      Vymazat
  4. Kniha vypadá opravdu dobře. Hygge tématiku mám moc ráda. U knížek si perfektně odpočinu a pohladí po dušičce. Mrknu po ní 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně se po ní mrkni stojí za to. Krásně si u ní odpočineš a nebudeš myslet na nic jiného. :)
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný víkend. :)

      Vymazat
  5. O tejto knižke som ešte nepočula, ale veľmi ma zaujal ten príbeh, na základe tvojej recenzie sa mi to ozaj zapáčilo :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda a velice mě to potěšilo. Rozhodně doporučuji jako parádní oddechovku na pár večerů :) Moc děkuji za nádherný komentář, který mi udělal obrovskou radost a přeji krásný víkend. :)

      Vymazat
  6. Někdy si říkám, že bych o hygge a lykke a podobných věcech měla taky něco zjistit, ale určitě bych se do toho nechtěla nořit nějak moc. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych o tomto životním stylu chtěla vědět také něco málo víc. :D
      Chci si také zkusit přečíst nějakou tu knihu, která to rozebírá více a ne příběh, kde to Hygge je jen v pozadí. Moc mě láká ta kniha Hygge: Prostě šťastný způsob života od Meik Wiking, který také napsal druhou knihu Lykke, tak snad si je pořídím co nejdříve. Moc ráda bych si je přečetla, ale také to nechci nějak moc přehánět. :)
      Mockrát děkuji za skvělý komentář a přeji krásný zbytek víkendu. :)

      Vymazat
  7. tato kniha vypada moc krasne dle obalky a hodne zajimave dle tveho popisu. miiluji knihy na hygge tema, a tak ji pravdepodobne zaradim to book wishlistu ♥

    MELISSA KINSLEY | www.melissakinsley.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že si ji přidáš na svůj seznam. Byla opravdu krásná! :)
      A já se moc těším, až si přečtu něco dalšího s Hygge tématikou.
      Mockrát děkuji za tento krásný komentář a přeji nádhernou neděli. :)

      Vymazat
  8. Wow, tak toto si musím prečítať! Ďakujem za tip, hneď ako bude môcť, tak si ju kúpim. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda. :)
      Rozhodně si ji pořiď a pak napiš jak se ti líbila. :)
      Mockrát děkuji za komentář a přeji nádherný zbytek neděle. :)

      Vymazat
  9. Na knížku se chystám už pěkně dlouho a věřím, že až se do ní pustím, budu jí taky milovat.
    Skvělá recenze, hodně jsi mě nalákala a ty fotky! Ach, nemůžu se vynadívat! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za tak krásný komentář moc si toho vážím! A udělala jsi mi neskutečnou radost. Na knihu se co nejdříve vrhni a věřím, že si u ní krásně odpočineš. :)
      Ještě jednou moc děkuji za komentář a přeji nádherný zbytek pondělí. :D

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥