NĚKDY JE HEZKÉ, ŽE MĚ MILUJEŠ

28. 12. 2019


Chloé a Constance jsou výborné kamarádky, i když jsou každá úplně jiná. Co ale mají společné, je láska ke knihám, rodinné kořeny v Marinzaku a žalostný milostný život. Osmadvacetiletá atraktivní Chloé se nedokáže zbavit citové závislosti na svém expříteli, který je zároveň jejím nadřízeným a má se brzy ženit. 
Chloé je dokonalá Pařížanka: příliš hubená, příliš kouří a příliš pije. Od svého rozchodu má zlozvyk vymetat noční podniky a navazovat vztahy na jednu noc, které mají jediný účel – dát jí zapomenout. Constance, věčná romantička, teď už dlouho nezadaná, má ráda Jane Austenovou a čeká na svého pana Darcyho, který je ale stále v nedohlednu. 
Jednoho dne se rozhodnou vzít život konečně do svých rukou a uzavřou spolu dohodu: Chloé stráví celý půlrok na venkově mezi vinicemi, daleko od všech mužů a pokušení, a pokusí se konečně napsat vytoužený román. Constance přestane snít o romantické lásce a začne se vídat s normálními muži. Navíc má za úkol vyspat se s neznámým mužem hned první noc po seznámení. Uzavřená dohoda nakonec zavede obě přítelkyně úplně jinam, než by každá z nich čekala… 

Humorný román líčí milostné vztahy obou mladých žen i jejich cestovní eskapády – z Paříže přes kraj sauternských vinic až do Londýna. Vedle vtipně, s nadsázkou a sebeironicky podávaných situací se objevují i vážnější pasáže, které se vnímavě dotýkají tématu stárnutí a odcházení ze života. Skoro až do konce svižného příběhu není ale jasná zásadní věc: dokážou Chloé i Constance konečně poslat nesprávné muže k šípku a najít si toho pravého na celý život?

Na další knihu z edice 7LÁSKY jsem se nesmírně těšila, ale bohužel jsem asi měla po předchozí knížce (Láska a sýr v Paříži) až moc velká očekávání a nelíbila se mi tolik jako ta předchozí.  

Sice jsem čekala něco úplně oddechového, ale toto bylo až moc. Přišlo mi, že se tam stále nic neděje a celý příběh byl trošku více přitažený za vlasy. Od půlky mě to i začalo nudit a chtěla jsem být už konečně na konci a vzít si do ruky nějakou jinou knihu. 

Za mě tedy rozhodně tato kniha neuspěla a asi ji nedám ani druhou šanci, jelikož jsou lepší knihy z tohoto žánru, které čekají na přečtení.

Na té krásné obálce, která se mimochodem povedla na jedničku, je napsáno, že to má být ve stylu Bridget Jonesové, což tedy musím nesouhlasit, jelikož já jako milovnice Bridget v této knize nic takového nevidím. A myslím si, že už tím, že je to tam napsané si čtenáři budou přetvářet nějaká očekávání, a tudíž takovéto věty na knihách já nemusím, jelikož vždy pak dostanu úplně něco jiného. Ale jako marketingový tah je to výborné :) 

Jestli si chcete přečíst něco takto oddechového, tak to rozhodně zkuste a uvidíte, jak se vám to bude líbit. Bohužel za mě byla lepší kniha Láska a sýr v Paříži, která se hodně povedla a jsem ráda, že jsem si ji mohla přečíst. 
Tuto edici, ale rozhodně nezavrhuji a ráda si pořídím i další knihy, které zní velice lákavě a snad budou naprosto skvělé. 


Knihu jsem obdržela zdarma od nakladatelství GRADA výměnou za článek. Nikdo ani samotné nakladatelství můj názor neovlivnilo vše je napsané přesně tak, jak to cítím já. 
Knihu si můžete zakoupit zde.

Výsledek obrázku pro grada publishing

2 komentáře:

  1. Knížka má hezkou obálku, ale jelikož nejsem moc čtenář těchto románů, asi bych po ní nesáhla, ani kdybys ji kdovíjak vychválila. A Bridget Johnsonovou jsem nečetla, tak nemůžu posoudit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to asi opravdu není pro tebe, jestli nevyhledáváš tento žánr.
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný večer ♥

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥