Mysli na nesmysly - Michaela Dočkalová

25. 8. 2018

 

V životě bych neřekla, že se mi bude tak líbil povídková kniha. Ale opravdu je to tak. Když mi před pár týdny napsala sama autorka, jestli bych měla zájem si její povídkovou knihu přečíst, tak jsem musela ihned zjistit o čem asi tak bude, jelikož já a povídky to nejde dohromady. Nakonec jsem ale na nabídku kývla a po pár dnech jsem tu knihu s nádhernou obálkou a výbornými ilustracemi uvnitř měla doma. Co nejdříve jsem si ji chtěla přečíst, a tak jednoho dne přišla na ni řada a já ji rozečetla. 

Mysli na nesmysly obsahuje osm povídek, které jsou ze života a ve kterých se i někdo z vás najde. Je pravda, že první povídka se mi moc nelíbila, ale pak to šlo čím dál tím lépe. Samotná autorka psala, že povídky bude psát nespisovně, aby to bylo ještě více autentické, jelikož skoro nikdo spisovně v reálném životě nemluví. Když jsem si tuto pasáž četla, tak jsem si říkala: „A jéje to moc nemusím, když je to nespisovně napsané, jelikož se mi to hodně špatně čte.“ Ale opak byl pravdou a ani mi nepřišlo, že by to bylo nějak extrémně nespisovné. 

Samotné povídky nejsou ani přehnaně dlouhé ani moc krátké, tudíž se vám to krásně bude číst a čtení vám bude hodně rychle ubíhat 

Jak už jsem psala, tak miluji tu krásnou obálku, ta se opravdu povedla a myslím si, že je hodně originální. To samé platí pro ilustrace uvnitř, které vytvořil sám přítel autorky a které se mi moc líbí. Jen tak se to v jiných knihách nevidí. Je hezké, že knihu vytvořili společně. 

Jestli hledáte povídkovou knihu, která se výborně čte zároveň je neskutečně čtivá a ze života, tak právě tohle je skvělá volba. A kdyby vás jedna povídka nezaujala, tak přece jen se můžete vrhnout na jinou a až budete mít chuť se k té předešlé vrátit, tak se jednoduše vrátíte a začnete ji číst od znovu. 
Mě samotnou nejvíce zasáhla ta poslední povídka. 

Michaela Dočkalová také píše svůj blog Business Coffee, kam přidává nejenom své povídky, ale i různé články ze svého života, cestování a také píše o kavárnách. Před tím jsem tento blog vůbec neznala, ale jakmile jsem dostala tu zprávu, tak jsem si musela pár článků přečíst, a i ty jsou napsané bravurně 
Tak kdybyste si nebyli jistí, jestli by se vám tato kniha líbila, tak si právě na jejím blogu můžete pár povídek přečíst a následně si říct, jestli si Mysli na nesmysly koupíte nebo ne (za mě ale určitě běžte do toho). 

Jsem hrozně ráda, že jsem měla tu čest si ji přečíst, jelikož bych se k ní asi sama od sebe nedostala. Bylo to opravdu skvělé čtení, u kterého jsem si oddechla od všemožných fantasy knih nebo detektivek a krásně jsem si to užívala (tedy do jisté míry, některé povídky si ani užívat nemůžete, jelikož jsou o tak špatných situacích, že to ani nejde). Rozhodně knihu zkuste a sami uvidíte, jestli vám sedne nebo ne. Mě osobně sedla a je to přesně ten druh čtení, který si jednou přečtu znovu a možná dám také druhou šanci té první povídce. 



Mockrát děkuji autorce Michaele Dočkalové za tuto skvělou knihu. Jestli si ji chcete koupit, tak můžete zde. A také vám přikládám odkaz na její blog Business Coffee. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥