KOMU HLAVA SEJDE

25. 4. 2020



V korsických horách se setkává skupina deseti Finů. Z tisíců zájemců byli vybráni právě oni ne proto, že by byli výjimeční, zkušení a nejlepší. Naopak jsou to všichni lúzři, kterým se v životě moc nedaří. Chybí jim silná vůle, schopnosti, pracovitost i pokora. Tohle je jejich šance. Stačí, aby během třinácti dnů překonali nejtěžší evropský trek GR 20, jen se základním vybavením. Cena pro vítěze? Milion eur, rozdělený mezi všechny, kteří závod dokončí v limitu. Živí. 

Pět mužů a pět žen se odhodlaně vydávají na cestu. Z jednotlivců se stává jednolitá skupina, lúzři se mění v bojovníky a ze soutěže je najednou zoufalý zápas o přežití. Účastníci začnou za podivných okolností umírat a ostatním začíná docházet, že čím míň lidí dojde, tím větší podíl připadne na zbývající. Všichni si musí sáhnout na dno svých sil, aby se vůbec vrátili. Kdo nakonec přežije a stane se vítězem?

 Na tuto knihu jsem se těšila, jelikož miluji knihy, kde musí několik lidí přežít v nepříjemných podmínkách a opravdu jsem se nemohla dočkat čtení. Již od prvních stránek jsem věděla, že jsem sáhla po výborné knize, která se bude číst sama a já budu jen čekat na ten konec, kdy zjistím, kdo tu celou cestu nakonec přežil. Už na začátku se mi hodně líbilo, že jsou kapitoly dělané na dny, tudíž vám nic neujde a dozvíte se vše co se dělo od rána do večera.  

Na začátku jsem držela palce úplně všem, ale bylo mi jasné, že buď se na konec nikdo nedostane anebo to bude jen jeden člověk, který nakonec tu celou výhru dostane. V průběhu čtení jsem vůbec neměla ráda jeden pár, který to měl již od prvního dne na háku a já sama bych se na ně ten první den vykašlala a šla bez nich (kdo četl pochopí). K úplnému konci se mi nelíbily ještě dvě postavy, ale o nich vám psát nebudu, jelikož bych toho mohla celkem dost prozradit. 

Co mě vůbec nenadchlo a s čím jsem byla hodně nespokojená byl úplný konec knihy, kdy bych nejraději napsala autorovy, jestli plánuje napsat nějaký dodatek nebo něco takového. Stačil by mi i odstavec někde na sociálních sítích. Nebojte se není to úplně otevřený konec, ale konec, který byste v ten moment chtěli trochu objasnit. Ten konec je nejhorší část knihy, tudíž jsem nemohla dát plný počet hodnocení. Taktéž by mě zajímalo, kdo s tím koncem byl spokojený a jestli se takový člověk vůbec někde najde. 

Ke konci to na mě tak padlo, že jsem si v jeden moment říkala, jestli to náhodou není celé skutečnost a musela jsem si vyhledat, jestli se to náhodou nestalo, za což dávám palec nahoru. 
Ráda jsem si přečetla tuto knihu a byla bych ještě radši, kdyby napsal autor i ten dodatek, kde by to malinko vysvětlil. 
Každopádně knihu mohu jen a jen doporučit. Každou kapitolou jsem byla napjatá, kdo na cestě zůstane a kdo ne. Kniha vám proklouzne mezi prsty a ani to nezaznamenáte, je skvěle napsaná a čtivá, a to určitě všichni od knih vyžadujeme. 



Knihu jsem obdržela zdarma od nakladatelství COSMOPOLIS výměnou za článek. Nikdo ani samotné nakladatelství můj názor neovlivnilo vše je napsané přesně tak, jak to cítím já. 

Knihu si můžete zakoupit zde.

    Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥