Smrtící tajnosti - Robert Bryndza

8. 4. 2019


Jednoho mrazivého rána nalezne po probuzení matka svou dceru v kaluži krve a zmrzlou na malé předzahrádce. Kdo mohl provést takovou věc – zavraždit oběť na prahu jejího vlastního domu, ještě k tomu na Štědrý večer? 
 
Po posledním, velmi bolestném případu se Erika Fosterová cítí zranitelná, ale nakonec se rozhodne, že se ujme i tohoto vyšetřování. Jakmile začne pracovat, objeví zprávu o útocích ve stejné, dosud poklidné čtvrti Londýna. Všechny spojuje jeden detail – oběti byly napadeny černě oblečenou postavou s nasazenou plynovou maskou… 

Již šestý díl od skvělého autora Roberta Bryndzy, který mě znovu nenechal klidnou. Zjistila jsem, že mám u jeho knih jeden malý problém. A to takový, že už od samotného počátku všechny postavy, které se tam objeví dávám na seznam možných vrahů. Prostě lidí, kteří nějaký ten hrůzný čin mohli provést, ale stejně je to tak zamotané, že je to nakonec někdo úplně jiný. A to mám právě na jeho knihách ráda.  

Za ní stála postava v dlouhém černém plášti. Obličej měla zakrytý plynovou maskou, kukla vyrobená z lesklé černé kůže těsně obepínala lebku. Dva velké kulaté skleněné průzory pro oči na ni prázdně zíraly. Dýchací přístroj protahoval obličejovou část až téměř k hrudníku. Postava měla černé rukavice a v levé ruce svírala dlouhý, tenký nůž. 

Byla jsem hodně ráda, když mi tato kniha od nakladatelství Cosmopolis přišla a nemohla jsem se dočkat, až se znovu začtu do dalšího vyšetřování s Erikou Fosterovou. Přiznám se, že než mi knížka přišla, tak jsem sama nevěděla o čem tento další díl bude. Už nějakou tu dobu si u Bryndzových knih ten obsah nečtu a pak je to pro mě hodně milé překvapení, když už ji mám doma a zjistím o čem další díl je a po kom se tentokrát bude pátrat. 

Tentokrát to tedy byla mladá dvaadvacetiletá Burleskní tanečnice, která byla zabita na dvorku před domem, kde bydlela. Erika má před sebou dlouhé dny plné pátrání, kdo by to tak mohl udělat a jediným vodítkem je fakt, že vrahem je postava s plynovou maskou.

To ale Eriku dovede k dalším útokům, které má na svědomí ta samá postava v plynové masce, jen je divné, proč nikdo další nepřišel o život, jako ta mladá tanečnice. A co když je na scéně více těchto postav a nejenom jeden? A neskrývá tu někdo něco?  

Jakmile se jí začalo zatmívat před očima, muž uvolnil stisk natolik, aby se nadechla, a pak znovu ruku sevřel. 

Za mě opravdu skvělý díl, který jsem si do sytosti užila a klidně bych tento díl prodloužila. Po předchozím dílu, který byl za mě velikým zklamáním, jsem tentokrát hodně nadšená, že autor zase píše ve své lajně a znovu podal výborný výkon, na který jsem čekala.  
Také po delší době přišel na scénu i Peterson, na kterého jsem se těšila a doufala jsem, že se znovu v tomto díle vrátí. 

Co se týče obálky, tak tu ani moc zmiňovat nemusím. Zase je prostě skvělá a rozhodně naláká spoustu lidí, aby si přečetli, o čem je. Nehledě na to, že je fotogenická a sedí do celé série. 

Také jsem četla, že Robert Bryndza vydal novou knihu Nine Elms z nové série, kde hlavní postavou bude Kate Marshall, tak snad se do konce příštího roku 2020 dočkáme jeho nové knihy i u nás. Bylo by to skvělé! 

Jestli náhodou váháte nad tímto dílem, tak vás asi nepochopím, proč to děláte. Tento díl musíte mít v ruce co nejdříve! A možná vás může přesvědčit trailer na konci tohoto článku. Za mě další skvělá kniha, která se jen tak nemohla odložit a u které mě mrzelo, že jsem už na konci celého pátrání. 


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si můžete také knihu Smrtící tajnosti koupit.

    Výsledek obrázku pro cosmopolis nakladatelství

8 komentářů:

  1. Ahoj Lucie, krásná recenze, doma mám jenom Dívku v ledu, ale jelikož mám lístek na Svět knihy, zvažuji i další tituly, tak ještě uvidím dle peněz. Obálky u celé série jsou úplně boží, líbí se mi, jak se k sobě hodí, že je vidět, že je to jedna série..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji, jsem ráda, že se článek líbí ♥ Teda sama bych to nenazývala recenzí, jen článek na knihu (ale nevím jak jinak ten štítek napsat). Tento autor je za mě skvělý jen teda pátý díl stojí za velké kulové :( Jinak ostatní díly jsou geniální a rozhodně je zkus.
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásný zbytek středy ♥

      Vymazat
  2. Ešte som od neho nič nečítala, no znie to zaujímavo. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně bys autora měla zkusit první díl nese název Dívka v ledu a je naprosto skvělý! Pak napiš, jestli jsi se do čtení dala ♥
      Mockrát děkuji za komentář a přeji krásnou středu ♥

      Vymazat
  3. Četla jsem Dívku v ledu a moc se mi líbila, takže budu pokračovat s další knihou a asi díky této recenzi přelouskám celou sérii :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě velice těší, že díky mému článku přelouskáš celou sérii. Určitě pak napiš jak se ti knihy líbily :) Mockrát děkuji za komentář a přeji krásné pondělí ♥

      Vymazat
  4. Od Brynzi, jsem bohužel nic nečetla a asi mu dám šanci! Ty a Sabča jsme mě na jeho knihy nalákaly!

    Moc krásné fotky jako vždycky ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za pochvalu! ♥
      A rozhodně zkus alespoň Dívku v ledu. Moc ráda si pak přečtu tvůj názor. Měj nádhernou neděli ♥

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥