Sok - Iain Reid

1. 4. 2019


Jaké by to pro vás bylo, kdybyste vyhráli soutěž o jednu vesmírnou misi? To by bylo skvělé že? Dostat se do vesmíru a konečně okusit nějaké to dobrodružství kam se jen tak někdo nedostane. Bohužel jen tak odjet není jednoduché. A právě to si prožije jeden pár z tohoto příběhu. 

Junior a Hen žijí poklidný a idylický život na kanadské farmě daleko od civilizace, a proto nemohou uvěřit svým očím, když zaslechnou pozdě v noci skřípění kol na jejich dvorku. Z auta vyleze mladík, kterého nikdo z nich ani od vidění nezná. Tento mladík jim jde předat výbornou zprávu (tedy jak pro koho). Junior vyhrál soutěž o vesmírnou misi, bohužel on se nikam nepřihlásil. 

Nejezdí k nám totiž nikdo. Sem ne. A platí to pořád. 

Mladík se v jejich domě za pár let objeví znovu a usadí se tam. A nejen tak. Junior se dozví, že během jeho odloučení od Hen tu s ní bude žít jeho dvojník, který se bude chovat úplně stejně jako on, a i bude chodit do stejné práce. Tudíž teď je načase zaznamenávat všechno co Junior říká a dělá. Mladík jen pozorně sleduje zpovzdálí vše, co se na farmě děje s tím, že se u nich po dobu jeho přítomnosti celkem dost zabydlel. Jak to nakonec všechno dopadne? Je celý příběh pravdivý anebo se tu skrývá velké tajemství, které nikdo nečekal? 

Já jsem rozhodně nečekala takový konec! To musím zcela přiznat, a proto knize dávám 4 z pěti hvězdiček. Nebýt toho konce tak dám pouhé tři, jelikož se to sice výborně četlo, ale až do poslední části to stálo za velké kulové a vůbec se tam nic nedělo. Autor mohl i v této části vymyslet nějaký ten zvrat, ale on ne a raději ho dá až na konec, což knize ubírá na hodnocení. 

Ze dnů jsou týdny a pak měsíce. Najednou uplyne rok. A vzápětí další. Plahočíme se dál. Já ale na tu jeho návštěvu myslím den co den. 

Co se týče obálky, tak nejdříve jsem nechápala, proč je tam znázorněný chroust, ale pak při čtení mi vše zapadalo do sebe. Tudíž k obálce nemám žádnou výtku. Nějak bych ji neměnila, ale ani z ní nejsem nějak odvařená a myslím si, že u této knihy se i málo kdo koukne dovnitř, aby zjistil, o čem je. Jen tak ji minete, jelikož vás ničím vyloženě neupoutá. 

Postavy byly hodně skvělé a nebyl nikdo, kdo by se mi nelíbil. Kniha se čte už od začátku naprosto skvěle, ale rozhodně od ní nic velkého v průběhu nečekejte (až na konci!). 

Celkem mě zarazilo, že byla kniha nominovaná na cenu GoodReads za nejlepší horor roku 2018, jelikož mě to nějak hororové nepřišlo. Vůbec jsem se ničeho nebála, a to já přitom se bojím úplně všeho a na hororové filmy se ani nemohu dívat (knihy tohoto žánru naopak moc ráda čtu). 

Proto bych tento příběh rozhodně neřadila jako horor! Nenechte se zmást touto nálepkou, jinak budete celkem zklamaní.  

No tak jo, přikývnu. A co to jako sakra bude obnášet? „Prostě to, že vás nahradíme.“ 

Celkově to bylo fajn čtení s naprosto OHROMNÝM koncem, který jsem vůbec nečekala. Každopádně jedná se o knihu, kterou s radostí předám dál a nebudu se k ní už víckrát vracet. Jednou prostě stačilo! Ale i tak doporučuji vám všem ji zkusit, jelikož jsem skoro jediná, která z toho nebyla tolik odvařená jako ostatní, a tak je hodně pravděpodobné, že by se vám to mohlo líbit víc něž mně. Ale jak jsem už psala, tak mně to jednou stačilo.


Mockrát děkuji nakladatelství Leda za tuto knihu, kterou si můžete zakoupit zde.

Výsledek obrázku pro leda logo nakladatel

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze!
    Popravdě, díky té obálce bych se do knihy nepodívala. Je pěkná a ničím nezajímavá. Příběh na druhou stranu zní moc velmi dobře.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji!
      Přesně tak obálka je nemastná neslaná, ale příběh uvnitř má neskutečně skvělý konec! ♥

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥