Věnujte mi valčík - Zelda Fitzgerald

29. 4. 2019


Věnujte mi valčík – román o nezkrotné jižanské krásce, jež se po svatbě ocitá v prostředí meziválečné newyorské smetánky – je vyprávění jemné, lyrické, zářící mnoha jasnými barvami, ale také dojemné, nostalgické a místy do krajnosti zoufalé. Divoké rytmy originálního, neobvykle otevřeného a osobitě sugestivního líčení ženského osudu se zklidňují do nálad nadějného očekávání, a ty zase střídají lyrické ozvěny vzpomínek málem zaniklých. Kde se vyprávění ujímá proud vědomí, jde o vypjatou situaci a vnitřní monolog vyvolává dojem, že byl zapsán v návalech zuřivého hněvu. 

Byla jsem hodně zvědavá na tuto knihu, jelikož od manžela této autorky se mi moc líbí Velký Gatsby, a tak jsem doufala, že i její kniha bude naprostý skvost, ale bohužel jsem narazila a místo abych si čtení užívala, tak ke konci to bylo vyloženě utrpení. 
Celá kniha se četla skvěle už od úplného začátku, ale nějak jsem nenacházela hlavní příběh nebo nějaký zvrat. Netuším, jestli je to tím, že jsem na knihu moc mladá nebo jsem ji prostě nepochopila. Když se ohlédnu zpátky, tak celý příběh byl o ničem. Nic extra skvělého jsem tam nezaregistrovala a ani neměl příběh žádný spád.  

Čekala jsem nějakou zápletku či něco jiného co tomu dá šmrnc, ale bohužel to se nestalo a celý příběh plul na stejné vlně. Proto mé konečné hodnocení jsou tři hvězdičky z pěti. Byla to krásná kniha, kterou jsem ráda přečetla, ale to je vše. Nějak ve mně nic z ní nezůstalo a hned co jsem ji přečetla, tak jsem ji položila a začala číst další knihu. Myslím si, že bych si ji mohla přečíst klidně o pět let déle a zjistit, jestli to je opravdu tím, že mi je devatenáct nebo ne. Rozhodně ji nedám nikomu, jelikož si ji opravdu ráda nechám a po pár letech možná zjistím věci, kterých jsem si nevšimla. 

Rozhodně knihu i tak zkuste a je možné, že právě pro vás bude naprosto skvělá.  
Já jsem jen byla ráda, že knížka měla něco kolem 280 stran, které se četly skvěle, a tak se mi nestalo, že bych knížku četla nějak extra déle.  
Co se týče obálky a celkového grafického zpracování, tak musím uznat, že tu není nic, co by se mi nelíbilo. Krásná obálka, která nesrší barvami a kterou si neumím představit hezčí, než je teď. Knížka je rozdělená do několika částí s tím, že vždy když začíná nová část, tak celá stránka je krásně graficky zpracovaná, což jsem uvítala s otevřenou náručí. 

Nemohu nic jiného podotknout nežli to, že se v knize nic zásadního neděje a jako taková skvělá oddechovka na pár večerů klidně postačí. Já ji určitě i ráda zkusím znovu jak už jsem psala jen s odstupem několik let a snad tam najdu to, co tam autorka zanechala. Rozhodně zkuste a budu moc ráda za vaši reakci po přečtení! 

MÁTE V PLÁNU SI TUTO KNIHU PŘEČÍST? NEBO JSTE JI UŽ ČETLI?

Mockrát děkuji nakladatelství Leda za tuto knihu, kterou si můžete zakoupit zde.

Výsledek obrázku pro leda logo nakladatel

4 komentáře:

  1. Z toho začiatočného popisu sa kniha zdá byť skvelá, bohužiaľ ma mrzí, že nenaplnila tvoje očakávania. Ja som od Zeldy nikdy nič nečítala.

    https://hanzalikovam.wixsite.com/thedailymaria

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuším, že Zelda napsala pouze tuto jedinou knihu. Proto jsem ještě více zklamaná, že se mi moc nelíbila :(

      Vymazat
  2. Životní příběh manželů Fitzgeraldových se mi vždycky "líbil", respektive je to ten příběh, který prostě z hodin literatury nezapomeneš. Ale nevím, jestli bych se do téhle knihy pouštěla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě to opravdu bylo slabé a nic mi to nedalo :( Bohužel moc nedoporučuji. Rozhodně je spoustu o hodně lepších knih, než byla tato :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥