Knižní přání #5

29. 8. 2015



Tento projekt vymyslela Nikki Finn a spočívá v tom, že si otevřu svůj to-read list na GoodReads a také stránku random.org tam se mi ukážou tři náhodná čísla, která vyhledám v to-read listu a kouknu se pod kterým číslem je jaká kniha a napíši to sem.



Ukolébavka – GoodReads
Anotace: „O lásce už jsem neměla žádné iluze. Přicházela a odcházela, ranila, a někdy taky ne. Lidé nemají být spolu navěky, bez ohledu na to, co se zpívá v písních.“ Remy nevěří v lásku, a ostatně proč by měla? Její matka se popáté vdává a její otec, kterého nikdy nepoznala, ji zanechal jen jednu ubohou píseň – Ukolébavku, kterou si lidé tak často a tak absurdně nechávají hrát na svatbách. Remy ale věří na zábavu, a tak o kluky nemá nouzi, s kamarádkami chodí pařit a vůbec si užívá života. Přesně podle plánu, s cynismem, nadhledem a jistou dávkou blahosklonnosti nad city ostatních. Pak se ale v jejím životě objeví Dexter a snaží se jí převrátit život vzhůru nohama. Otázkou je, zda o to ledová královna Remy vůbec stojí…

Tuto knihu jsem si na GoodReads  dala už hodně dávno. V té době ji četl skoro každý a tak jsem si ji i já chtěla přečíst, nakonec to nějak nevyšlo a knihu doteď nemám doma. Doufám, že se mi bude líbit. Podle anotace vypadá skvěle.

Dívka s pomeranči – GoodReads
Anotace: Oduševněle napsaný zamilovaný příběh, který osloví čtenáře všech věkových kategorií. V průběhu jednoho večera, během něhož 15letý hrdina Georg čte dopis od svého otce, probíhá před jeho očima celý příběh. Georgův otec zemřel před jedenácti lety, ale jeho dopis byl nalezen teprve nyní. Vedle líčení prostého příběhu lásky, pokládá otec synovi nejednoduché otázky, které se dotýkají samotné podstaty lidské existence.

Na tuto knihu jsem hodně zvědavá nevím, jestli mě bude bavit nebo ne, ale doufám, že mě nezklame. Pamatuji si, že jsem četla snad jenom jednu recenzi, která vychvalovala tuto knížku a tak jsem si ji dala na GoodReads. Tak jsem zvědavá, jaká kniha bude.

Ta druhá zapisovatelka – GoodReads
Anotace: Černá komedie z pulzujícího New Yorku dvacátých let
S měnící se rolí ženy v moderním světě přicházejí nové, dosud neznámé a vzrušující výzvy

Rose Bakerová pečetí lidské osudy – stisknutím několika kláves psacího stroje může poslat člověka třeba na doživotí do vězení. V pozici stenotypistky na policejní stanici v New York City je Rose něco jako velekněžka. Přiznání jsou jejím denním chlebem. Jenže se píše rok 1923, a tak přestože musí běžně vyslechnout i ty nejdrastičtější detaily přestřelek, rvaček na nože a vražd, sotva vyjde z výslechové místnosti, je zase jen příslušnicí slabšího pohlaví, která se hodí nanejvýš na zakládání spisů a vaření kávy.

Venku přitom naplno propuká nová éra a není divu, že se v prostředí New Yorku cítí Rose zmatená. Pryč jsou viktoriánské představy o tom, co je přijatelné. Ženy všude kolem ní si nechávají stříhat vlasy nakrátko, kouří, chodí do barů. Jenže prudérní Rose uvízla kdesi v blednoucím světle dob dávno minulých, a tak hledá zkušeného průvodce životem, který jí v dětství scházel. Když na stanici mezi stenotypistky nastoupí nová dívka, oslnivá Odalie, Rose navzdory svým předsevzetím podlehne jejímu kouzlu. Jak obě ženy proplouvají mezi blyštivým podsvětím náleven po nocích a prací na stanici ve dne, nechává se Rose stále hlouběji vtahovat do Odaliina světa vysokých sázek. A její fascinace Odalií se záhy promění v posedlost, ze které se možná už nikdy nevzpamatuje.

Doufám, že si tuto knížku do konce roku koupím, protože se mi hodně líbí a i anotace vypadá skvěle. Myslím si, že bude skvělá a určitě se mi bude dobře číst. Četli jste tuto knihu? Líbila se vám?


Follow my blog with Bloglovin

2 komentáře:

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥