Recenze: Monument 14 - Nebe v plamenech

2. 1. 2016

Když jsem přečetla první díl Monumentu 14, tak jsem se musela hned vrhnout na druhý díl, který mě hodně překvapil. Nečekala jsem, že mě to až takhle pohltí a nebudu chtít přestat číst. Čekala jsem, že to bude dobré, ale nečekala jsem, že až tak.

IMG_2032

Po ničivých katastrofách v prvním díle, se skupinka přeživších dětí rozhodne rozdělit na dvě skupiny. Jedna pojede autobusem na letiště do Denveru, kde doufají, že najdou své rodiny a vše bude zase tak jako to bylo předtím. Druhá skupinka se rozhodne zůstat v supermarketu.

IMG_2042Ale cesta autobusem není tak poklidná jak si první skupinka myslela. Sice mají obleky, které je ochrání před chemikáliemi v ovzduší, ale nic je neochrání před bytostmi, které se venku vyskytují a kteří jsou těmi chemikáliemi dlouhou dobu vystaveny.

A co skupina, která zůstala radši v supermarketu? Ti zatím žijí dobrý život sice za zdmi obchoďáku, ale zase nejsou vystavěni chemikáliím. Vybudují si uprostřed malí domeček, kde se radši budou ukrývat před nějakými nezvanými hostmi. Ale pak začne teror ještě větší než minule a oni musejí bojovat o svůj holí krk. Zase se vše zvrtne a obě skupinky se ocitají ve svízelné situaci, která nemá svého konce. Jak to vše dopadne, najde první skupinka své rodiny a rodiny těch, kteří zůstali v supermarketu? Nebo se se svými rodiči už nikdy nesetkají? A co skupinka v supermarketu přežije vůbec?


Možná si vzpomínáte, jak jsem v recenzi na první díl psala, že se mi vůbec nelíbila obálka toho dílu. Tady je to ale jiné. Moc se mi líbí ten školní autobus, oheň a odhozená pneumatika, také klasický styl písma. Výborně se to k této knize hodí a já jsem s tím naprosto spokojená. Jsem ráda, že nemusím kritizovat i obálku druhého dílu.

IMG_2045Byla jsem hodně zvědavá, jak se příběh bude vyvíjet dál a jestli se vůbec shledají s rodiči. Kniha si mě dostala hned od první stránky, protože to bylo napínavé a vy jste chtěli číst dál a dál a konečně se dozvědět jak to dopadne. Konec mě překvapil a vůbec jsem to nečekala, hned jsem musela sáhnout po třetím dílu. Tady vám chci říct, že je lepší si koupit všechny díly najednou, abyste pak nemuseli čekat na další díl, než si ho koupíte. Já jsem byla strašně ráda, že jsem sehnala všechny tři díly skoro dohromady. První dva jsem si koupila přes internetové knihkupectví a třetí díl mi prodala jedna holčina pouze za poštovné.

Co se týče postav, na ty mám stejný názor, jako v jedničce nic se nezměnilo. Kniha je nejtenčí ze všech tří dílů má pouhých 237 stran, takže ji určitě zvládnete přečíst za pár dní. Je řazena do kapitol podle toho kdo je vypráví, některé vypráví Alex a některé Dean. I když to bylo takto seřazené, tak se mi to moc líbilo.


Celkově mohu další díl také doporučit. Rozhodně si ho přečtěte, budete příjemně překvapeni. Mohu Monument 14 doporučit úplně všem. Já osobně bych si žádnou knihu s tímto žánrem nikdy nepořídila, mám radši romantiku, ale toto bylo něco opravdu skvělého. A určitě zkusím i jiné takovéto knihy.

Emmy Laybourne je spisovatelka, herečka a učitelka žijící v New Yorku. Její spisovatelské povolání začalo jako dramatik. Jako herečka získala role ve filmech, sitcomech a zejména komediích, kde si zahrála dokonce se svým bratrem. Emmy dostudovala na UCLA scénáristiku s magisterským titulem v červnu roku 2006. Nyní žije v Rockland County v New Yorku s manželem a dvěma dětmi.

 Výsledek obrázku pro 5 stars icon

Originální název: Monument 14 – Sky on Fire
Počet stran: 237
Přeložila: Zuzana Ľalíková
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2013

10 komentářů:

  1. Já si ty knížky musím přečíst a dokoupit 2. a 3. díl, všude na to slyším samou chválu a nejsem schopná se k nim dokopat :D
    Moc pěkná recenze a fotky! :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MUSÍŠ MUSÍŠ a doufám, že se ti budou líbit tak jako mě. Děkuji za pochvalu. :)

      Vymazat
  2. S tímto dílem jsem byla taky spokojená. Jsem zvědavá, co řekneš na poslední díl

    OdpovědětVymazat
  3. To je dobře, že se ti kniha tolik líbila. Mám doma totiž celou sérii a chci se do ní pustit, tak snad mě nezklame :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak túto knižku som ešte nečítala, ale chcem si ísť nejaké nové kúpiť, tak sa po nej určite popozerám :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se na všechny díly koukni jsou opravdu dobré. :D

      Vymazat
  5. Krásne fotky, milujem tvoje články! :)

    btw. pozývam ťa na môj blog, kde prebieha novoročná súťaž :)
    GIVEAWAY U MŇA NA BLOGU | PARFÉM CHLOÉ

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥