Vzdušné zámky - recenze

29. 7. 2014

Kniha od dětské autorky Jacqueline Wilsonové.


                                        "Říkali mi Malý pivo a Záprtku a Zrzavá palice".



NĚCO O AUTOROVI 
Jacqueline Wilsonová se narodila v Bathu roku 1945, ale téměř celý život prožila v Kingstonu nad Temží. Odmalička chtěla být spisovatelkou - svůj první "román" napsala, když jí bylo devět, a od té doby popsala svýmí příběhy bezpočet sešitů. Po skončení studií začala pracovat v jednom nakladatelství, pokračovala, jako novinářka časopisu JACKIE, ale nakonec se vrátila ke spisovatelské činnosti. Od roku 1990 napsala spoustu knížek pro děti a mládež a získala velký počet nejvyšších britských cen za dětskou literaturu.

Ve Velké Británii se až dosud prodalo dvacet pět miliónů jejích knih a každý měsíc jich vychází přibližně padesát tisíc. Některé knihy byly dokonce zfilmovány. Spisovatelka žije v současné době v Surrey a má dospělou dceru.




                                  "Noční oblohu jsem viděla naposledy, když mi bylo pět".

Příběh vypráví o Hetty Featherové, která se narodila v roce 1876. Její máma ji odložila do nalezince hned jak se narodila, tam dostala číslo 25629. Ale nebyla tam dlouho. Vzala si ji pěstounská rodina, kde si našla svého milovaného "bratra" Jema. U pěstounské rodiny bydlí pár let, nakonec se musí s "bratrem" Gideonem vrátit zpátky do nalezince. Tam jí začnou muka. Shledá se někdy s Jemem? Najde svoji matku?.

       "Krk jsem měla úplně zkroucený, celé tělo mě bolelo a byla jsem pořád zamčená sama ve tmě".

Já vím že tato série je pro menší děti, ale mě se strašně líbí knihy od této autorky. Tato kniha má ještě dvě pokračování. Knihu vydalo nakladatelství BB/art s.r.o. v roce 2010. Je to docela tlustá kniha, má 311 stránek a přeložila ji Daniela Feltová.

                                                                                                                                      HODNOCENÍ:

                                                                                                                                             4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥