Waiting on Wednesday #1

30. 7. 2014

                                  

Týdenní meme, které pořádá Breaking the Spine.  Cílem je vybrat si vždycky jednu knihu, kterou si chcete přečíst. Pro tuto středu vybírám:
Desirée
Název knihy: Désirée

Počet stran: 478

Autor: Annemarie Selinko

Anotace: Román Désirée, čerpající z historických pramenů, si získal čtenáře na celém světě a byl i zfilmován. Autorka s půvabem a vlídným humorem vypráví osudy Désirée Claryové, dcery marseilského obchodníka s hedvábím a Napoleonovy první lásky. Převratné historické události, Napoleonova cesta ke slávě, jeho pád i drobné události ze zákulisí - to vše je viděno stále trochu udivenýma očima jeho mladičké snoubenky. Désirée trvale žije v Napoleonově důvěrné blízkosti, vídá ho v kruhu početné Bonapartovy rodiny a pak oficiálně na recepcích a slavnostech jako manželka francouzského maršála Jeana Baptista Bernadotta, pozdějšího švédského krále. Vztah Désirée a Napoleona si přes neustálé zvraty uchovává zvláštní napětí a nostalgii první lásky.

Proč zrovna tato knížka?

Když jsem si prohlížela babičinu knihovnu tak jsem narazila na tuto knížku, která mě hned zaujala. Nevím jestli se ještě prodává, protože já mám vydání z roku 1974. Určitě mi bude dlouho trvat než ji dočtu, protože to má malé písmenka a jak jsem psala nahoře 478 stran.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥