Désirée - recenze

Název: Désirée

Autor: Annemarie Selinko

Počet stran: 478

Překlad: Jana Pecharová

Nakladatelství: Knižní podnikatelský klub Praha, spol s.r.o.

Rok vydání: 1991

Anotace:   Román Désirée, čerpající z historických pramenů, si získal čtenáře na celém světě a byl i zfilmován. Autorka s půvabem a vlídným humorem vypráví osudy Désirée Claryové, dcery marseillského obchodníka s hedvábím a Napoleonovy první lásky. Převratné historické události, Napoleonova cesta ke slávě, jeho pád i drobné události ze zákulisí - to vše je viděno stále trochu udivenýma očima jeho mladičké snoubenky. Désirée trvale žije v Napoleonově důvěrné blízkosti, vídá ho v kruhu početné Bonapartovy rodiny a pak oficiálně na recepcích a slavnostech jako maršálka francouzského maršála Jeana Baptista Bernadotta, pozdějšího švédského krále. Vztah Désirée a Napoleona si přes neustálé zvraty uchovává zvláštní napětí a nostalgii první lásky.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Příběh vypráví o Désirée dcery marseillského obchodníka s hedvábím, která dostala ve svých čtrnácti letech krásný deníček, do kterého si zapisuje co se důležitého stalo. Jednoho dne se setká s Josefem Bonapartem, který se chce seznámit s její sestrou Julií a tak ji napadne pozvat jeho celou rodinu k nim na večeři. Tu noc se setkává i s jeho bráchou Napoleonem Bonapartem, který ale vůbec nemluví. Postupem času se Désirée s Napoleon skamarádí a vše přerůstá v lásku. Napoleon se ale musí vydat s armádou do jiného státu a Désirée ho nevidí celí rok. Takto začíná příběh plný války, napětí a lásky...

Kniha se mi celkem líbila. Stránky, kde se popisoval průběh války se mi vůbec nelíbili a ani to tam autorka nemusela dávat. Také se mi nelíbili francouzské slova, které nebyly přeloženy a já jsem vůbec nevěděla co znamenají. Nelíbilo se mi to tak, jak jsem myslela, že se mi to bude líbit. Proto jsem celou knihu četla měsíc, což se mi nikdy nestalo a doufám že se mi to už nikdy nestane. Do čtení jsem se musela nutit. Až asi padesát stránek od konce se mi to hodně líbilo a nedokázala jsem se odtrhnout.

Kdyby tam nebyly ty stránky, které se mi nelíbily tak bych této knize dala pět hvězdiček, ale oni tam byly. Proto musím dát jen 3 hvězdičky a asi si to už nikdy nepřečtu. Velmi mě to zklamalo. Jsem ráda, že jsem jí přečtla alespoň celou.