Waiting on Wednesday #5

27. 8. 2014


Týdenní meme, které pořádá Breaking the Spine. Cílem je vybrat si vždycky jednu knihu, kterou si chceme přečíst.

Pro tuto středu vybírám:

Název: Chlapec na dřevěné bedně

Počet stran: 240

Autor: Leon Leyson

Anotace:   Jak se nemožné stalo možným... na Schindlerově seznamu.
I v temných časech - zejména v temných časech - vyjde najevo síla a odvaha.
Leonu Leysonovi (narozen jako Leib Lejzon) bylo teprve deset let, když nacisté obsadili Polsko a jeho rodina byla donucena přestěhovat se do krakovského ghetta. S velkou dávkou štěstí, houževnatosti a odvahy Leyson přežil sadismus nacistů. Byly to především šlechetnost a vytrvalost jednoho člověka, muže jménem Oskar Schindler, které zachránily životy Leona Leysona, jeho matky, otce a dvou ze čtyř sourozenců.
Paměti dítěte ze Schindlerova seznamu zachycují s jímavou průzračností nevinnost malého chlapce a jeho střetu s nepředstavitelnou krutostí, bezprávím a zlem. Je pozoruhodné, že navzdory všemu utrpení, které paměti popisují, se jejich autor nenechal unést a zaslepit nenávistí a záští. Z každého řádku vyzařuje naděje, moudrost a lidská důstojnost. Tím jsou Leysonovy paměti výjimečné.

Proč zrovna tato knížka?

Další kniha o válce. Tato kniha mě zaujala kvůli Rodaw, která o ní mluvila v recenzi. Já bych si jí chtěla koupit koncem září, kdy dostanu mou první výplatu. Chlapec na dřevěné bedně má přednost, protože mě hodně zaujala a chtěla bych ji mít co nejdříve doma. Užívejte si poslední týden prázdnin.

Četli jste tuto knihu? Líbila se vám?

6 komentářů:

  1. Knihu jsem četla na začátku roku a stala za jako první nejlepší kniha kterou jsem tento rok přečetla. Krásná, silná a zároveň smutná kniha. Zasáhla mě hodně a příběh jsem dost prožívala, ale i tak si myslím, že by si to měl každý přečíst.
    Jsem ráda, že si knihu přečteš i ty a jsem zvědavá na tvůj názor :)).

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem nečetla, ale nevím, jestli si ji přečtu. Možná, že jo. :) Uvidíme :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus to já to taky zkusím doufám že se mi bude líbit :)

      Vymazat
  3. U Rodaw jsem viděla recenzi a rozhodně si knihu hodlám přečíst! :)

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥