Skořicové šneky - recept

24. 5. 2015

Tento víkend jsem byla u babičky a tak jsem si řekla, že něco upeču a napadly mě šneci. Tyto šneky si můžete udělat s čímkoli s marmeládou, čokoládou nebo se skořicí. Já jsem je udělala s tou skořicí.


Ingredience:
Na těsto:
70 g rozpuštěného másla
400 g polohrubé mouky
100 ml mléka
1 vejce
Půl kostky droždí
50 ml mléka
2 lžíce cukru
1 lžíce mouky
Špetka soli

Na náplň:
Mletá skořice
70 g másla
Moučkový cukr

Na potření:
1 vejce

Nejdříve si připravíme kvásek.  Do hrnečku nalijeme 50 ml vlažného mléka, přidáme droždí, 2 lžíce cukru, 1 lžíci mouky vše zamícháme a necháme vzejít na teplém místě. Já jsem to nechala 15 minut.



Smícháme mouku s hotový kváskem, rozpuštěným máslem, 100 ml mléka, vejcem a solí. Vše propracujeme a popřípadě přidáme trochu mouky, aby se těsto nelepilo na prsty. Dejte do mísy a přikryjte utěrkou a v teple nechte kynout hodinu. Až těsto bude vykynuté, rozdělíme  ho na dvě půlky a na pomoučeném vále vyválíme z každé obdélník. V hrnečku si nechte rozpustit máslo a potřete jím oba obdélníky, posypeme cukrem a skořicí (lepší je více než méně). Stočíme do rolády a nakrájíme na plátky.

Dáme na plech s většími rozestupy a potřeme vyšlehaným vajíčkem. Necháme ještě asi 15 minut kynout na plechu a poté dáme do trouby. Předehřáté na 180 stupňů 10-15 minut.


Já jsem do šneků nedávala moc skořice, ale potom jsme je ochutnaly a bylo cítit jen těsto, proto jsem si ještě rozehřála máslo a do něho jsem přidala cukr a skořici a nalila jsem to na šneky, které jsem nechala vychladit. Když poleva na šnecích trošku ztuhla, tak jsme je znovu ochutnaly a konečně byly 
cítit skořicí.

Přeji dobrou chuť J

8 komentářů:

  1. Hmm mňam, to vypadá opravdu luxusně. My děláme obdobu- skořicový závin a můžeme se potom utlouct :)

    OdpovědětVymazat
  2. tyhle šnečky fakt miluju, jsou skvělí! :)

    Polární vlk

    OdpovědětVymazat
  3. Joj zbožňujem slimáčikov ale slaných mňam....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My děláme vždy slaný, ale toto byl pokus, ale chutnali nám. :)

      Vymazat
  4. Mňam! Vyzerajú skvelo :-) Už viem, čo budem piecť cez víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda. Určitě mi pak dej vědět jak dopadli. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥