Zmrzlinové sedmé nebe - recenze

18. 4. 2015

Zmrzlinové sedmé nebe napsala Abby Clementsová, která napsala také Setkání o vánocích. Tato kniha byla první, co jsem od Abby četla, tak jsem ani nevěděla, jestli se mi bude její styl psaní vůbec zamlouvat nebo ne, ale četla jsem samé pozitivní recenze, tak jsem si řekla proč si ji nezkusit přečíst.


Když Imogen a Anna zdědí cukrárnu na pláži po své babičce, tak je to pro ně velký šok. Obě mají své životy, plány a cíle, které by chtěly do budoucna dosáhnout. Ale to se má za chvíli změnit. Imogen žije s přítelem v Thajsku, kde fotí podmořský svět. Anna se zrovna se svým přítelem Jonem a jeho malým synem z prvního manželství stěhují do nového bydlení a zrovna Annu povýšily v práci. Anna s Imogen se na začátku vůbec nechtěly pouštět do žádného společného podnikání, ale když vidí jak ztráta babičky zdrtila jejich otce, tak se nakonec rozhodnou do toho jít. Anna se proto musí vzdát své práce a Imogen svého přítele a pobytu v Thajsku. Po pár dnech rekonstruování znovu otevřou babiččinu oblíbenou cukrárnu.

Anna jednoho dne odletí do Itálie na zmrzlinový kurz, kde se jí hodně daří, to se ale nedá říct o její sestře, která stihla za dobu, co tam Anna není otrávit jednoho zákazníka a pak za poslední peníze, které jim po babičce zbyly koupit stařičkou dodávku na prodej zmrzliny, která bohužel nefunguje. Anna se mezitím seznámí s Mattem, který jí pomáhá v kurzu a navštěvuje různé památky v Itálii. Když se vrátí do Anglie, nemůže uvěřit, co to její sestra udělala. Dají sestry vše znovu do kupy nebo s tím skoncují a budou si užívat životy, které do této doby žily? A jak zvládnou tetu Francoise, která jim hází všemožně klacky pod nohy?


Tato kniha mě hodně zaujala hlavně obálkou, protože když se na ni kouknete, tak hned si umíte představit, o čem bude. Sice nemám ráda růžovou, ale tady mi nevadí hlavně, že tam je spousta zmrzlin a zmrzlinových pohárů. Také Abby druhá kniha Setkání o vánocích má krásnou obálku a doufám že si ji budu moc přečíst co nejdříve. 

Hlavní postavy byly skvělé a určitě bychom se skamarádily. Jediná postava, která mě tam hodně štvala, byla teta Francoise, která dělala vše, aby cukrárnu dostala ona a ne Anna a Imogen, ale v každé knize musí být nějaký nepřítel a tady se to autorce hodně povedlo.

U příběhu jsem se vůbec nenudila, spíše jsem ho hltala a štvalo mě, když jsem musela jít spát a odložit knihu na další den. To jsem hned ráno u snídaně musela přečíst alespoň jednu kapitolu, i když jsem pospíchala do školy, abych věděla, co se dál s příběhem bude dít.


Zmrzlinové sedmé nebe má 271 stran, ale i to stačí na perfektní příběh, u kterého se rozhodně nudit nebudete. Hodně mě překvapilo, že na konci jsou recepty na různé zmrzliny, které si můžete sami doma vyrobit. Já jsem zatím žádný recept nezkusila, ale v létě bych rozhodně chtěla nějaký zkusit, tak jsem zvědavá, jak vše dopadne.

Abby Clementsová je britská spisovatelka, která původně pracovala jako redaktorka, v současnosti je na volné noze a plně se soustředí na psaní. S partnerem žije v severním Londýně a ke své osobě dodává, že miluje lenivé neděle, filmy z osmdesátých let a jezevčíky.

Tuto knihu bych doporučila všem, kteří hledají oddechovou knihu na jeden či dva večery. Je to příjemný letní příběh se sladkou zápletkou a recepty na konci knihy. Určitě si mohou tuto knihu přečíst jakékoli věkové kategorie, protože si myslím, že se rozhodně nudit nebudou. Už se těším na letní prázdniny, kdy si tuto knihu přečtu znovu.

Knihu přeložila Magda Pěnčiková a vydalo ji nakladatelství Argo v roce 2014.

Hodnocení:

5/5


2 komentáře:

  1. Tak asi před třemi měsíci jsem četla knihu také a musím říct, že už z obalu mě trnuly zuby tou sladkostí :D Chtěla jsem zkusit něco nového, co by bylo trochu uklidňující a lehké na čtení, ale knížka mi přišla až moc prvoplánově přeslazená. Hned na začátku člověk věděl, jak to všechno dopadne. Ale tak na druhou stranu jsem se zase nenervovala :)
    Odpočinek dobrý.

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za přečtení tohoto článku ♥